Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ollut uskonut että on oikeasti ihmisiä jotka pitää peruna- ja punajuurisalaatteja " terveellisinä vihreinä salaatteina".i

Vierailija
13.08.2022 |

Mutta nyt löytyi kerralla useampia.
Minua paheksuttiin kun söin vain grillimakkaraa ja en noita salaatteja. Että miten nainen voi syödä vain makkaraa, ja jättää terveelliset salaatit väliin.
Mulla ei siis ole mitään vastaan noita salaatteja. Mutta halusin nyt vain sitä makkaraa, kun niin harvoin syön nuotiolla paistettua makkaraa, ja niitä oli jäämässä hirveästi yli.
En alkanut asiasta keskustelemaan, mutta terveellisyydessä nuo kaikki taitavat olla samaa luokkaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo einessalaatithan ovat juuri sellaisia, joita mätetään makkaran, grillipihvin tms.  kanssa varsinkin kun kyytipoikana on kaljaa. Terveellisyys on useimmiten kaukana, sen näkee tuoteselosteesta.

T: kaljaveikko

Vierailija
2/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni pitää niitä myös kasviksina. Ihana ihminen mutta aivan pihalla ravitsemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vain "salaatti" niin siitä tulee terveellistä

Vierailija
4/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jätetään terveyshöpinä! Ok?

Vierailija
5/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni pitää niitä myös kasviksina. Ihana ihminen mutta aivan pihalla ravitsemuksesta.

Vaikka koko aika toitotat sille, että marjat ja hedelmät on terveellisiä!

Vierailija
6/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä porukoissa liikut, ja miksi?

Vierailija
7/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne kerran ovat salaattia, niin onhan niiden oltava terveellisiä ja onhan vaikka jossain valmis italiansalaatissa hiukan herneitä ja porkkanaa, niin tietysti sen pitää olla todella terveellistä kasvisruokaa.

Vierailija
8/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiset salaatit on vähän samaa, kuin suuvesi. Toki niitä voi pistää kurkustaan alas, mutta ei ainakaan paljoa kannattaisi. Salaatti sanan tilalla voisi olla vaikka sörsseli. Majoneesisörsseli on paljon kuvaavampi, kuin perunasalaatti.

Vierailija
9/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä:D

Vierailija
10/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki salaatit on terveellisempiä kuin makkara ja viineri. Tai makkaraviineri.

Vierailija
11/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh :D

Vierailija
12/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama logiikka, kuin jos salaattipöydässä on "salaatti"sörsseliä, jossa on seassa pastaa ja lihapullia, sen täytyy olla terveellistä.

Vierailija
13/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ovat. Antaa mennä vaan!

Vierailija
14/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesissa ei ole mitään epäterveellistä. Rasvatkin on hyviä.

Vierailija
15/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei tainnut kertoa oliko kyse einessalaateista vai jonkun itse vääntämistä. Teen punajuurisalaattia punajuuresta, sipulin varsista, linsseistä jne. Lopputulos on terveellinen lisuke. Samoin perunasalaattiin voi laittaa oikein vaikka selleriä ja salaattia.

Vierailija
16/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei tykkää yleensä syödä mitään vihanneksia kuten minä, on se ehkä eliniän kannalta kuitenkin parempi, että syö edes niitä. Eikä aina ainoastaan niitä muita ruoka-aineita.

Vierailija
17/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei tainnut kertoa oliko kyse einessalaateista vai jonkun itse vääntämistä. Teen punajuurisalaattia punajuuresta, sipulin varsista, linsseistä jne. Lopputulos on terveellinen lisuke. Samoin perunasalaattiin voi laittaa oikein vaikka selleriä ja salaattia.

Voihan perunasalaattiin laittaa vaikka vanhat pohjalliset, mutta ei se tarkoita, että miehet sitä syövät.

Vierailija
18/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan perunasalaattiin laittaa vaikka vanhat pohjalliset, mutta ei se tarkoita, että miehet sitä syövät.

Ei ruoalla ole mitään sukupuolia

Vierailija
19/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. No voi että.

Vierailija
20/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värisokea ehkä voi pitää vihreänä punajuurta, en tiedä. Ja jokainen syököön mitä syö, varsinkin vieraampi ihmisen ja satunnaisesti. Itekin just vietin viikon mökillä ja söin useamman makkaran.

Kuitenkin tuohon terveellisyysväitteeseen, niin noista kolmesta makkara on ainoa, jolla on syöntisuosituksen yläraja, eli punaista lihaa ja prosessoituja lihatuotteita korkeintaan puoli kiloa viikossa. En tiedä paljonko punajuurisalaatissa on punajuurta, mutta siinähän on esim. folaattia, B-vitamiinia, jota melkein kukaan suomalainen ei saa ruuasta tarpeeksi. Eipä varmaan siitä salaatistakaan saa, mutta noin periaatteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän