Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei auttanut minua, kun sain sairaskohtauksen

Vierailija
13.08.2022 |

Sain eilen sairaskohtauksen julkisella paikalla, jonka aikana tarvitsin mieheni apua. Pyysin häntä apuun useita kertoja. Hän sanoi, että "tule itse minun luokseni". Sairaskohtauksen vuoksi en päässyt hänen luokseen. Hän oli siis jossakin ihan lähellä, mutten edes tiennyt tarkalleen, missä hän on. En pystynyt liikkumaan sillä hetkellä hänen luokseen ja olin ihan hajalla, kun hän ei auttanut.
Hän ei ole lainkaan pahoillaan tuosta tilanteesta, joka jo saa minut harkitsemaan eroa, kun ei voi luottaa toiseen. Sen sijaan hän sanoi, että ei jaksa minua, kun aina pitäisi tehdä mitä minä sanon. Hän on nyt vyöryttänyt päälleni vaikka mitä syytöksiä luonteestani, että olen itsekäs ja vaativa. Noh, kiva tietää, että vielä eilen aamulla hän vannoi rakkautta ja oli hellä minulle, samalla kun on ajatellut, että olen kamala eukko.
Mitä teen? Mielestäni mieheni pitäisi etsiä uusi kumppani, sillä selkeästi ei minusta välitä ja ajatteleekin noin kamalia asioita minusta. Kuitenkin on outoa, että hänen mielestään on ok jättää toinen yksin julkiselle paikalle kärsimään sairaskohtausta, ja avunpyyntöni olivat siis hänestä juuri näitä itsekkäitä vaatimuksia. Olisin vain ajatellut, että aviopuoliso auttaa.
Miehen mukaan olen siis avunpyyntöineni yrittänyt rajoittaa hänen vapauttaan tehdä mitä hän haluaa, ja koska en mennyt hänen luokseen, olin "vaativa". Hän ei siis millään ymmärrä, etten a) tiennyt missä hän on b) kyennyt enää liikkumaan hänen luokseen. Hän kyllä tiesi, missä minä olin tarkalleen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinulla on diagnoosi?

Vierailija
2/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitettu asiattomaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea yskänkohtaus.

Ap

Vierailija
4/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa vaan.

Vierailija
5/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea yskänkohtaus.

Ap

Osaako miehesi auttaa sinua yskimään?

Vierailija
6/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä löin pääni, sain kouristuskohtauksen, mies kertoi että olin pitkään hengittämättä, ei sitten vaan soittanut apua.

Vierailija
7/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni teidän pitäisi ehdottomasti erota.

Mutta se, pitäisikö miehesi etsiä itselleen uusi kumppani, ei kuulu sinulle eikä minulle millään tavalla. Hän voi jatkossa olla sinkkuna, eli ilman kumppania, jos haluaa.

Vierailija
8/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä todellakin rasittavalta.

Mikähän SAIRAUSKOHTAUS😱 mahtoi olla kyseessä ja kuinka usein vetoat mieheesi milloin minkäkin kohtauksen takia?

Vierailija
9/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
10/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan olisi suhteessa jossa toinen väheksyy, syyttää ja ei ymmärrä ahdistusta esim. perussairaudesta. Naiset hakevat turvaa. Kai mies voi silti mennä omia reissuja, ei kai koko aikaa olla yhdessä.

Vierailija
11/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanoa tätä ap, mutta viestisi perusteella vaikutat aika vaikealta luonteelta. Ehkä olet nyt jotenkin kierroksilla ja se korostaa tuota vaikutelmaa.

Olin tekstiäsi lukiessa aika varma, että kyseessä olisi paniikkikohtaus tai muu mt-tilanne. Olen itse kärsinyt niistä nuorempana ja vaatinut ihan liikaa silloisilta kumppaneilta. Tekstisi oli kuin kaiku niiltä ajoilta.

Tiesithän, että sama ihminen voi sanoa rakastavansa mutta olla myös täynnä epätoivoa siksi, että rakastetun kanssa on niin vaikeaa. Rakkaus ei tule riittämään, jos et ota vastuuta itsestäsi.

Toivottavasti saat apua siihen, mikä sinua ikinä vaivaakin.

Vierailija
12/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 0/5

Vierailija
13/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla vaan sairas kohtaus.

Vierailija
14/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se, pitäisikö miehesi etsiä itselleen uusi kumppani, ei kuulu sinulle eikä minulle millään tavalla. Hän voi jatkossa olla sinkkuna, eli ilman kumppania, jos haluaa.

Aivan. Hän on aina ollut "parisuhdeihminen" ja meinaan tuolla, että hänelle sopisi varmaankin joku toisenlainen kuin minä.

Minulla on pari kroonista sairautta, jotka vaikeuttavat elämää. Eilinen kohtaus ei ollut henkeä uhkaava, mutta senkin takia vielä inhottavampi, että mieheni toiminta vain pidensi kärsimystäni ja aiheutti turhaa hätää. Olisi ollut tärkeää, että pysyn rauhallisena. Ei ollut tilanne, jossa olisin kuitenkaan ambulanssia soittanut. 

Ap

Vierailija
15/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on nyt mikä on ollut kyseessä. Toki arvostavansa suhteessa autetaan oli kyse sitten kuinka pienestä jutusta vaan. Toimiiko useinkin näin? Hakeeko apteekista Buranaa ja käy kaupassa jos olet flunssassa? Jos ei, selvästi ärsyyntyy kun joutuu palvelemaan. Taustalla voi olla esim. ettei ole itse saanut hoivaa joten vaikea sitä on sitten muillekaan antaa. Oliko siis yksittäinen juttu vai tapahtuuko näin useinkin. Jos taas kyse vakavammasta asiasta ei ehkä ole ymmärtänyt tilannetta.

Vierailija
16/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Hän on aina ollut "parisuhdeihminen" ja meinaan tuolla, että hänelle sopisi varmaankin joku toisenlainen kuin minä.

Minulla on pari kroonista sairautta, jotka vaikeuttavat elämää. Eilinen kohtaus ei ollut henkeä uhkaava, mutta senkin takia vielä inhottavampi, että mieheni toiminta vain pidensi kärsimystäni ja aiheutti turhaa hätää. Olisi ollut tärkeää, että pysyn rauhallisena. Ei ollut tilanne, jossa olisin kuitenkaan ambulanssia soittanut. 

Ap

Itse sinä pidensit omaa kärsimystäsi ja aiheutit hätää. Jos ei kerran ollut kyse mistään avun hankkimisesta vaan henkisestä tuesta yskänkohtauksen iskiessä, sinulla ystäväiseni on todellakin vakavia ongelmia kumppanisi kontrolloinnin ja itsekontrollin puutteen kanssa.

Vierailija
17/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellista on nyt mikä on ollut kyseessä. Toki arvostavansa suhteessa autetaan oli kyse sitten kuinka pienestä jutusta vaan. Toimiiko useinkin näin? Hakeeko apteekista Buranaa ja käy kaupassa jos olet flunssassa? Jos ei, selvästi ärsyyntyy kun joutuu palvelemaan. Taustalla voi olla esim. ettei ole itse saanut hoivaa joten vaikea sitä on sitten muillekaan antaa. Oliko siis yksittäinen juttu vai tapahtuuko näin useinkin. Jos taas kyse vakavammasta asiasta ei ehkä ole ymmärtänyt tilannetta.

Yleensä hän auttaa.

Olen itse hoivaava luonne, joten hän saa kyllä minulta "täyden palvelun". 

Ap

Vierailija
18/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän nyt vaan toivoi että kuolet. Get over it.

Vierailija
19/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän jättää puolisonsa jos toinen sairastuu vaikkapa syöpään. Mies kaipaa itselleen palveluksia ja vapautta tehdä mitä lystää, muista välittämättä. Jos et pysty palvelemaan, olet hänelle vähintään hyödytön ja pahimmillaan haitta.

Vierailija
20/33 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis IBS ja kauheat vatsankouristukset

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi