Lasketaanko liikuntaan se että imuroi?
Eli kun on näitä askelmittareita, niin laskevatko ne mukaan myös sen kun kävelee imuroidessaan tai vaikka jääkaapille vai otetaanko ne pois vain normaalisti kotona ollessa?
Kommentit (22)
Liikuntaa on kaikki liikkuminen. Urheilu sitten eri asia.
Ei kun se mittari kysyy sinulta, että oletko nyt lenkkipolulla vai kotona ja arvioi sen mukaan kannattaako laskea :D
Minun askelmittarini laskee askeleita, vaikka istun sohvalla. Riittää, että heilutan kättä sopivasti.
Saahan imuroidessa liikuntaa, huonekaluja pitää siirrellä, kurottautua sohvan ja sängyn alle ja vielä kun laittaa tehon täysille niin saa repiä imuria irti matoista oikein kunnolla.
Imurointi ja roskien vieminen on ne ainoat asiat missä mulla tulee joskus hiki.
t: toimistosiivooja
Imuroidessahan tulee liikuntaa, vaikka seisoisi paikallaan. Kädet heiluu joka tapauksessa.
Mia kiinnostaa sama, mutta ei askelmittarin takia vaan yleisesti. Lasketaanko imuroiminen osaksi liikuntasuosituksia, siihen rauhallisen liikunnan lohkoon? Ainakin reipas kävely lasketaan.
Terveyskeskuksen diabeteskurssilla merkittiin listaan imurointi, maton tamppaus, yms. Askareet. Kaikista niistä kerrytettiin se minimi puoli tuntia liikuntaa. ( Jokainen suupala merkittiin myös ylös ja " ope" tarkisti listat)
Samoin aikoinaan Painonvartijoissa sai siivouksen laskea liikuntaan.
Kyllä jos teet sen niin vauhdilla että hengästyt ja alat hikoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mia kiinnostaa sama, mutta ei askelmittarin takia vaan yleisesti. Lasketaanko imuroiminen osaksi liikuntasuosituksia, siihen rauhallisen liikunnan lohkoon? Ainakin reipas kävely lasketaan.
No sinä voit sen ihan itse päättää, mitä lasket mihinkin. Ei ketään muuta sinun liikkumisesi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei laskettaisi? Kyllähän sinä imuroidessa liikut siinä missä joogatunnilla tai vastaavallakin. Googlaa sana hyötyliikunta niin asia hahmottuu sinulle paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei liikunnan tarvitse hengästyttää ja hikoiluttaa. Jos kävelen 30min matkan kauppaan, minulle ei tule hiki enkä hengästy, mutta olen silti liikkunut. Sama juttu, jos imuroin. Liikun, vaikka ei tule hiki.
Kyllä. Mutta olen huomannut että kävely on tehokkaampaa kuin siivous, jollakin voi olla eri kokemus. Siivous silti liikuttaa eri osia.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi chiliä ruokaan, niin sitä mättäessä tulee taatusti hiki. Tämä siis vinkkinä av-mammoille.
Liikuntaa on se missä liikuttaa itseään jollain tavoin tietoisesti ja pidemmän aikaa. Eli jos kävelet sen imurisi kanssa vähän kauemmin kun muutaman minuutin, niin se voidaan kyllä laskea liikunnaksi. Ei sillä ole väliä käveleekö sen imurin kanssa kävelytiellä tai olohuoneessa.
Kuten vaikka se, että istut lattialla ja nouset sieltä ylös 40 kertaa, niin sekin lasketaan. Mutta kaljapullon avaamista ei, vaikka käsi liikkuu ja joisit koko korillisemn. Mutta jos kannat useita koreja päivässä 20 metriä, niin se on jo liikuntaa.
Askelmittari mittaa askelten määrät. Jos niitä on tullut paljon, niin jotain liikkumista on tapahtunut ja paljon.
Urheileminen vaatii, että se tekeminen lasketaan urheiluksi. Muuten se on liikuntaa tai harrastamista.
Just siivosin kämpän lattiasta kattoon ja tuli kunnon hiki, kun kämppä on kuuma kuin hel....vetti. Edes pyörälenkilläkään ei tule näin hiki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liikunnan tarvitse hengästyttää ja hikoiluttaa. Jos kävelen 30min matkan kauppaan, minulle ei tule hiki enkä hengästy, mutta olen silti liikkunut. Sama juttu, jos imuroin. Liikun, vaikka ei tule hiki.
Kun ulkona on tarpeeksi kylmää, niin voi jopa palella vaikka kävelisi tai pyöräilisi ihan suht reippaasti. Kun taas on kuumaa, niin jo sängyssä makaamalla saa hien pintaan.
Ei, jos imuri on robotti. Jos tavallinen imuri ja oma BMI läskin vuoksi 30, niin on liikuntaa. Jos itse normaalikuosissa ja tavallinen imuri, niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos imuri on robotti. Jos tavallinen imuri ja oma BMI läskin vuoksi 30, niin on liikuntaa. Jos itse normaalikuosissa ja tavallinen imuri, niin ei.
Kyllä minun tarvitsee tavallisella imurilla imuroidessa liikkua, vaikka olen normaali kuosissa. Ei se imuri itsekseen hommia hoida, vaan minun pitää sitä kuljettaa huoneesta toiseen.
Askelmittari kyllä yleensä laskee jokaisen askeleen, myös ne puolikkaat töpöaskeleet kotona.