Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle ekat omat synttäri-lastenkutsut?

24.10.2006 |

Minkä ikäisenä teidän muiden lapsille on pidetty ekat omat lastenkutsut syntymäpäivien kunniaksi? Meidän poika täyttää kohta 2v. ja mietin että joko tänä vuonna järjestäisi myös erilliset lastenkutsut. Isovanhemmille ja sukulaisille on oma juhlapäivä, kuten viime vuonnakin. Mutta joko sitä järjestäisi myös leikkikavereille juhlat myös...? :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika täyttää ensi viikolla 3 vuotta ja pidämme hänelle ihan oikeat lastenkutsut. Eli vanhemmat tuovat lapset ja häipyvät itse juhlien ajaksi (1,5 h) omiin menoihinsa. Monen mielestä liian aikaista tämänikäisenä juhlia vain lasten kesken, mutta ainakin meillä on poika kesän aikana ollut muutamissakin vastaavissa yksikseen ja kovasti on tykännyt ja hyvin mennyt.

2-vuotissynttäreitä vietettiin tuttavaperheiden kanssa niin, että oli mukana lapset ja vanhukset. Oli pojalle leikkikaverit, mutta väkimäärä kasvoi älyttömäksi jo silloin. Nyt joukko olisi vanhempineen ja muine sisaruksineen niin iso, etten millään jaksa järkätä sellaisia " bileitä" eivätkä ne mielestäni olisi järkevätkään.

Isovanhemmille ja muulle lähisuvulle pidämme erikseen kakkukahvittelut.

Vierailija
2/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriperheissä ollut jopa 1v synttäreitä kahdet: suvulle+kummeille omansa ja " kavereille" omansa. Useimmin kuitenkin on tainnut olla 3v synttärit joissa olemme olleet.

Omalle pojallemme lastenkutsut on edessä vasta kun täyttää 4v. Nyt osaa jo itse hokata mitä muilla on ollut ja puhuu, että seuraaville synttäreille minä kutsun sen ja sen ja sen... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita on kutsuttu ekan kerran 3-4v:na ja silloin vielä vanhempiensa kanssa. Ennen sitä on pidetty synttäreitä vaan sukulaisille. Sitten kaverisynttärit ilman vanhempia on aloitettu 4-5v:na.

Jokainen tyylillään. Riippuu varmaan myös paljonko kavereita tulee. Mutta jos ovat pieniä, niin tekemistä on enemmän (esim. jos ovat vielä vaipoissa tai tarvitsevat apua syömisessä). Ja sitä on sitten vastuussa näistä kutsutuista lapsista tuon synttäriajan jos vanhemmat eivät ole mukana.

Vierailija
4/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tuossa pienempikin sisarus, niin ei riitä rahkeet kamalaan lapsilaumaan 3-4v lapsia ilman vanhempiaan. Vanhemmat mukana niin kauan kun pitää yhtäkään lasta talossa olla potattamassa tai syöttämässä tai vahtimassa että ei satuta toista uhmapäissään tai muuten vaan kun on liian pieni.

Vierailija
5/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v:lle on pidetty jo molemmille lapsillemme synttäreitä niine kavereineen vanhempineen. Mutta ei mitään teemabileitä tai mitään ihmeellistä. Ehkä 2-3v olisi hyvä aika aikaisintaan mitään isompaa ja ihmeellisempää, oli vanhemmat mukana tai ei.

Vierailija
6/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toisiin kutsuihin tuli suku ja toisiin sitten kerho ym. kaverit äiteineen. 2v juhlat samoin. Ja samaan suuntaan olen tässä 3v juhlissakin menossa, että kahdet eri juhlat. Tosin meillä oli 2v neljät eri juhlat (hoitokavereille hoidossa, sukulaiset, muut kaverit ja maalla vielä miehen suvulle!).

En vielä 3v juhlia itse järjestäisi niin ettei vanhemmat ole mukana, ei mun hermot kestäisi =) Tosin pojalla on niin paljon kavereita, että niiden rajaaminen vain muutamaan joiden kanssa kestäisi on aika mahdottomuus. Tuttavapiirissä pelkät lastenkutsut ilman vanhempia ovat alkaneet 4v ja osalla ei vielä silloinkaan. Tai sekakutsut, että jotkut tulevat vanhempineen ja jotkut saavat jäädä yksin.

Vierailija
7/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päivähoidon myötä alkoi tulla mukaan kavereita, joiden vanhempia emme niin itse tunne. Eli pidimme erikseen lastenkutsut ko.kavereiden kanssa ja sit vanhempineen kutsuttiin naapurit ja ystävät lapsineen sekä kummit ja suku. Nuorempi täytti samoihin aikoihin 2v, mutta hänelle ei vielä pidetty kaverisynttäreitä erikseen.

Vierailija
8/8 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin ensimmäisiä kaverisynttäreitä esikoisen täyttäessä 4-vuotta. Siinä vaiheessa kerhosta oli jo ehtinyt tulla kavereita joita haluttiin kutsua ja kaikki, yhtä poikaa lukuunottamatta, uskalsivat jäädä yksin juhlimaan luoksemme. Vietimme juuri kuopuksen 3-vuotis synttäreitä enkä olisi voinut vielä kuvitella, että hänelle olisi järjestetty vielä kaverisynttärit. Ensi vuonna sitten... Nyt mummot, papat ja kummit riittivät vallan mainiosti.