Uskotko että muuallakin universumissa on elämää?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on todennäköisyyksistä, ja on käytännössä mahdotonta, ettei elämää olisi muualla.
Todennäköisyyksien mukaan maapallollakaan ei ole elämää. Eikä olekaan, ainakaan sattumalta.
Onhan. Todennäköisyys että maapallolla on elämää on 100 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämää ei synny tyhjästä eikä sattumalta.
Jos on, niin sitten Jumala on luonut toisenkin paikan missä elämää on.Totta. Tai ehkä niinkin, että Jumala on luonut montakin paikkaa, missä elämää tulee kerran olemaan.
Jumala on satuolento. Satuolennot eivät luo mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle kommentille ilkutaan, mutta tiedän että on. Olen nähnyt humanoideja. En ole sairas tms, sattui vain uskomaton tuuri olla todistamassa kyseistä asiaa. Toisaalta onko se niin ihme kun katsoo kuinka monimuotoinen elämä on maapallolla?? Elämä voi kehittyä mihin suuntaan tahansa.
Kerro lisää! Ärsyttävää tällainen heruttelu.
Ei ollut tarkoitus herutella. Se oli hyvin arkinen päivä kun olin syrjäseudulla kävelemässä ja näin kolme humanoidia tutkimassa maata. Järkytyin kun katseet kohtasivat ja tajusin ettei ne oo meikäläisiä suurine silmineen. Ajattelin että äkkiä pois ja he antoivat minun jatkaa matkaa. Sanoin mielessä että "haluan pois, en ole valmis". Tuntuu kuin olisi ollut jokin telepaattinen yhteys heihin ja he ymmärsivät. Tämä telepaattinen mutuilu voi olla oman mielen tuomaa, mutta olioiden kohtaaminen oli täyttä totta.
Kätevästi puhelin oli juuri unohtunut kotiin että et voinut kuvata tätä tapahtumaa, vaikka muuten instan fiidi paukkuu punaisena 24/7.
Kyllä uskon mutten usko sen olevan älykästä elämää. Kun miettii että täälläkin maapallolla on älykästä elämää ollut pari kymmentä tuhattaa vuotta ja elämää ylipäätänsä satoja miljoonia vuosia niin luultavimmin muilla elinkelpoisilla planeetoilla eletään edelleen eläinkuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi olla elämää muttei yhtä älykästä kuin täällä... ehkä jotain apinoiden tai kalojen tasosta elämää
Ihminenkö sinusta on maapallon "älykkäin" eläin, voi jessus. 😂
Tällä planeetalla on paljon upeampia ja fiksumpia eläimiä mitä me.
Upea on subjektiivinen määritelmä, mutta fiksumpia ei kyllä löydy ainuttakaan. Ei edes likimainkaan.
Kun alkaa lukea tietoa siitä miten elämä maapallolla tai yleensä koko maapallo on saanut alkunsa niin ei olekkaan enää niin itsestään selvää että sitä elämää (ainakaan tässä muodossa kuin täällä) välttämättä on missään muualla.
M32 kirjoitti:
Kun alkaa lukea tietoa siitä miten elämä maapallolla tai yleensä koko maapallo on saanut alkunsa niin ei olekkaan enää niin itsestään selvää että sitä elämää (ainakaan tässä muodossa kuin täällä) välttämättä on missään muualla.
Miten niin? Nykytiedon mukaan on melko varmaa että elämä on alkanut maapallollakin useita eri kertoja lukuisissa eri paikoissa. Laboratoriokokeiden perusteella näyttää ennemminkin siltä, että jos aineet ja olosuhteet ovat sopivat, ei elämän muodostumiselta oikein voi välttyä. Ja tiedämme että maailmankaikkeudessa on lukuisia planeettoja samankaltaisilla ominaisuuksilla ja olosuhteilla.
Onhan muuallakin universumissa elämää kuin täällä Maapallolla. Sehän on fakta eikä mielipidekysymys.
Stephen Hawking oli sitä mieltä, ettei meidän kannattaisi ollenkaan huudella ulkoavaruuteen että täällä ollaan. Vastassa voi olla vaikka minkälaisia voimia ja olentoja, eikä välttämättä hyvissä aikeissa. Olen kyllä samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle kommentille ilkutaan, mutta tiedän että on. Olen nähnyt humanoideja. En ole sairas tms, sattui vain uskomaton tuuri olla todistamassa kyseistä asiaa. Toisaalta onko se niin ihme kun katsoo kuinka monimuotoinen elämä on maapallolla?? Elämä voi kehittyä mihin suuntaan tahansa.
Ei ollut tarkoitus herutella. Se oli hyvin arkinen päivä kun olin syrjäseudulla kävelemässä ja näin kolme humanoidia tutkimassa maata. Järkytyin kun katseet kohtasivat ja tajusin ettei ne oo meikäläisiä suurine silmineen. Ajattelin että äkkiä pois ja he antoivat minun jatkaa matkaa. Sanoin mielessä että "haluan pois, en ole valmis". Tuntuu kuin olisi ollut jokin telepaattinen yhteys heihin ja he ymmärsivät. Tämä telepaattinen mutuilu voi olla oman mielen tuomaa, mutta olioiden kohtaaminen oli täyttä totta.
Kiinnostaisi tietää missä tämä tapahtui. Suomessa? Paikkakunta?
Vierailija kirjoitti:
Stephen Hawking oli sitä mieltä, ettei meidän kannattaisi ollenkaan huudella ulkoavaruuteen että täällä ollaan. Vastassa voi olla vaikka minkälaisia voimia ja olentoja, eikä välttämättä hyvissä aikeissa. Olen kyllä samaa mieltä.
Jos jollain ulkoavaruuden lajilla on kyky päästä meidän luoksemme, niin he kyllä löytävätkin meidät ihan ilman mitään huuteluakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevästi puhelin oli juuri unohtunut kotiin että et voinut kuvata tätä tapahtumaa, vaikka muuten instan fiidi paukkuu punaisena 24/7.
Jos minulle tapahtuisi noin ja minulla olisi puhelin kädessäni törmätessäni humanoideihin, niin en varmasti olisi alkanut kuvata niitä. Todennäköisesti olisin kiljunut kauhusta, puhelin tippunut kädestä ja olisin juossut räkä poskella mahdollisimman nopeasti mahdollisimman kauas otuksista. En varmasti jäisi kuvaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on jo elämää muualta maailmankaikkeudesta.
Ei ole.
Ei ole mahdotonta, että elämä tänne olisi kulkeutunut muualta.
Jos tarkoitat, että täällä luuraisi uffomiehiä, bullshit...
Vierailija kirjoitti:
Kyse on todennäköisyyksistä, ja on käytännössä mahdotonta, ettei elämää olisi muualla.
Pitää olla "teoriassa mahdotonta".
Teorian mukaan käytäntö on usein väärässä, käytännön mukaan taasen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollain ulkoavaruuden lajilla on kyky päästä meidän luoksemme, niin he kyllä löytävätkin meidät ihan ilman mitään huuteluakin.
Emme voi tietää, vaikka olisivatkin löytäneet jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mahtava kuulla tästä tarkemmin. Minkä kokoisia, näköisiä, mitkä vaatteet päällä, tutkivatko jollain työkalulla maata, jne?
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on jo elämää muualta maailmankaikkeudesta.
Ei ole.
Ei ole mahdotonta, että elämä tänne olisi kulkeutunut muualta.
Jos tarkoitat, että täällä luuraisi uffomiehiä, bullshit...
Miten muuten selittäisit palstan Igorin?
Minkälaisia yhteiskuntarakenteita kissat ovat luoneet? Minkälaisia lukujärjestelmiä niillä on käytössä? Missä vaiheessa heidän avaruusohjelma on ihmisiin verrattuna?
Oho, eipäs tainnutkaan olla kovin älykkäitä.