Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö koska voit varata ajan 4. koronarokotukseen, jos sellaisen aiot ottaa?

Vierailija
13.08.2022 |

Ja sinä joka et aio ottaa, kysely ei koske sinua.
Kaupungissani mun (riskiryhmäläisen) rokotusaikojen varaus alkaa maanantaina. Ja en muuten olisi tiennyt, mutta menin kaupungin nettisivuille tarkistamaan asiaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse täytän 60 joulukuun alussa. Ihme touhua, että ei saa sitä 4. jo nyt. Mitä eroa olla 59v 9kk kuin 60v?

Ei mitään, mutta johonkin ne rajat on vedettävä ja tasavuodet ovat helpoin keino tehdä rajaus. 

Seuraaville ikäluokille eli ikäryhmälle 55-59-vuotiaat aletaan varmasti antaa aikoja jo melko pian. Niinhän aiempienkin rokotuskierrosten osalta oli.

Ensin vuorossa (riskiryhmäläisten lisäksi) vanhimmat, sitten asteittain nuoremmat ja lopuksi lapset.

Täällä Tampereella jo ehdittiin nopeuttaakin aikatauluja. Ensin ilmoitettiin, että yli 65-vuotiaat voivat varata aikoja elokuun puolestavälistä alkaen.

Sitten sitä aikaistettiin ja lisäksi varaamaan pääsivät myös 60-65-vuotiaat.

Itse olen 64 ja jo saanut piikkini.

Vierailija
22/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse täytän 60 joulukuun alussa. Ihme touhua, että ei saa sitä 4. jo nyt. Mitä eroa olla 59v 9kk kuin 60v?

Ei mitään, mutta johonkin ne rajat on vedettävä ja tasavuodet ovat helpoin keino tehdä rajaus. 

Seuraaville ikäluokille eli ikäryhmälle 55-59-vuotiaat aletaan varmasti antaa aikoja jo melko pian. Niinhän aiempienkin rokotuskierrosten osalta oli.

Ensin vuorossa (riskiryhmäläisten lisäksi) vanhimmat, sitten asteittain nuoremmat ja lopuksi lapset.

Täällä Tampereella jo ehdittiin nopeuttaakin aikatauluja. Ensin ilmoitettiin, että yli 65-vuotiaat voivat varata aikoja elokuun puolestavälistä alkaen.

Sitten sitä aikaistettiin ja lisäksi varaamaan pääsivät myös 60-65-vuotiaat.

Itse olen 64 ja jo saanut piikkini.

Rokotushalukkuus varmaan ollut sen verran alhaista, että ikäryhmiä on aikaistettu. Moni kun tuntuu ajattelevan, että sairastettu korona=ei tarvetta lisärokotteille tai kolme rokotetta riitti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni oikeutta ei ole ulotettu muihin kuin riskiryhmäläisiin.

Kaikki perhepiirin riskiryhmäläiset sekä isovanhemmat (kaikki yli 70 v) on jo rokotettu.

Vierailija
24/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä uusittu rokote? Vanha ei kiinnosta, kun olen sairastanut jo omikronin = tuorempaa immuniteettia kuin vanhan rokotteen Wuhan-kanta.

Niitä uusimpia varta vasten omikroniin räätälöityjä rokotteita ei vielä ole saatavilla. Meidän terveysasemalla oli tarjolla (ns. vanhanmallisia) Pfizeria ja Modernaa. Niidenkin teho omikronin vakavaa muotoa vastaan on tuoreiden tutkimusten mukaan hyvä.

Vierailija
25/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme miehen kanssa ottaneet tämän perinteisen rokotteen Nuvaxovidin, mutta meidän kaupungissa ei anneta sitä. Pitäisi mennä naapurikaupunkiin piikille, joten antaa olla sitten.

Vierailija
26/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä voi neljännen rokotuksen varata yli 60-vuotiaat sekä 18-60-vuotiaat riskiryhmiin kuuluvat (joilla ei ole ollut koronaa).

Vierailija
27/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika maanantaina.

Googlaa paikakuntasi nimi ja koronarokotus niin eiköhän jotain löydy.

Vierailija
28/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 v riskiryhmään kuuluva ja sain neljännen rokotuksen viime viikolla. Kotikaupungin sivuilla selkeästi rokotustiedot olleet koko korona-ajan

Vierailija
29/30 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61-vuotias, asun Kuopiossa ja täällä 60 vuotta täyttäneet voivat saada neljännen koronarokotteen viime keskiviikosta 10.8. alkaen. Varasin ajan torstaiaamuksi ja nyt on siis neljä rokotusta saatu. Myös walk in- periaatteella voi mennä ilman ajanvarausta kunhan kriteerit täyttyvät. Hiljaista oli torstaiaamuna rokotuspisteessä Kuopion kauppakeskus Apajassa torin alla. Ikärajoista on hyvin uutisoitu täällä paikallisissa lehdissä, Ylen paikallisuutisissa ja kaupungin nettisivuilla.

Vierailija
30/30 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just varasin ajan, kolmen viikon päähän sain. ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan