Tunkkainen haju vaatekaapissa?
Jollain muulla vastaavaa taikka olisko antaa vinkkejä?
Vaatteet tuoksuvat mielestäni pestyinä puhtaille ja olen ollut tarkka, ettei kaappiin pääse kosteita pyykkejä. Kuivatan siis vaatteet tarkkaan ja viikkaan ne sitten kaappiin.
Olen nyt huomannut, että vaatekaappia avatessa ja joitain vaatteita sieltä ottaessa, sieltä tulee tosi ummehtunut haju. Mistäköhän johtuu? Meillä on kyllä hassu pohjaratkaisu tässä asunnossa; sauna on makuuhuoneen seinän takana. Monesti saunan jälkeen tuntuu, että makkarissakin on jokin erikoinen tuoksu, mutta en ole vielä aivan varma onko tuo vain omaa kuvitelmaani kun saunasta tullessa muutenkin oma hajuaisti on äärimmäisen tarkka. Ilmeisesti kuumuus siis saattaisi olla tähän hajupulmaan osasyynä, mutta voiko tuo nyt yksinomaan aiheuttaa tällaista?
Voiko sillä olla merkitystä, että miten paljon vaatteita on pinottuna? Pitääkö ne olla jotenkin ilmavammin vai mitä tässä keksisi?
Miten te, joilla on raikas tuoksu vaatekaapissa, hoidatte oikein nämä hommat? Onko teillä vaan vähän vaatteita per yksi hyllylevy vai miten?
Kommentit (23)
Vaihdevuodet, tunkkainen mieshaju. Näin mulla.
Meillä haisee yksi kaappi yhdessä makuuhuoneessa ja olen tullut siihen tulokseen että se johtuu vanhasta rakenteesta, eli haju on pinttynyt sinne vuosien saatossa, koska vaikka kaappi oli vuoden tyhjilläänkin, se haisee edelleen. Kaikki asunnon muut kaapit on remontin yhteydessä uusittu muutama vuosi sitten, tuo on ainoa kaappi joka on edelleen alkuperäiskunnossa lukuunottamatta ovea. Olen ratkaissut asian siten, että kaapissa on aina joku ilmanraikastinhajustinsysteemi, niin vaatteet haisee sitten ainakin siltä, eikä siltä tunkkaiselta kaapilta.