Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käsitellä ja elää kateuden kanssa?

Vierailija
12.08.2022 |

Tunnistan itsessäni kateuden merkkejä, joista en pidä ja joiden en anna vaikuttaa käytökseen mutta silti ne tunteet ovat heränneet: olen jäänyt yh:ksi ja asun vuokralla lasten kanssa. Unelma omasta kodista ja pihasta ei siis ole onnistunut. Lähipiirissä on saman ikäisiä ystäviä ja sukulaisia, joiden elintaso ja elämän laajuus positiivisessa mielessä (puolisot, matkat ja harrastukset) on paljon minua ja lapsiani parempi. Jopa lasten isällä. Tunnen huonommuutta mutta eritoten surua, kun haluaisin myös mm oman talon tai edes rivitalon. Teen töitä tiiviisti, teen kaikessa parhaani ja harrastan ilmaisasioita. Elämä ihan hyvää, tosin perheessä sairauksia. Mutta monet vaikuttavat niin paljon iloisemmilta ja onnekkaammilta. Olen kateellinen, ei mukava tunne.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähipiirissä ihminen joka on ollut mulle aina kateellinen vaikka hänellä on ollut ns. asiat paremmin kuin itselläni. Ja helpompi elämä.

On jäänyt mysteeriksi että mistä ihmeestä moinen kumpuaa.

Vierailija
22/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo elämä aika epätasa-arvoista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan haluaisi olla samassa kuin minä: yh, vuokralla, lapsilla sairauksia. Toisaalta olen terve, vakityössä, nätti ja liikunnallinen.