Kuinka paljon pidät lompakossa rahaa?
Ja miten järjestät ne?
Itsellä kolikkotaskussa:
5 sent, 10 sent, 20 sent, 50 sent, 1€ ja 2€ yksi jokaista kolikkoa.
Setelitaskussa:
3x 20€, 2x 10€, 1x 50€
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama kymppi,esim. torilla ei välttämättä kortti käy.
Jos kortti ei käy, lähes aina on mobilepay vaihtoehto. Kauppiaatkin tietävät että kauppaa jää tekemättä, jos on pelkkä käteinen.
Ja sinulta jää tavara ostamatta, koska olet typerä korttipelle.
Ja kumpi häviää enemmän: kauppias joka ei saanut myytyä, vai minä joka siirryin viereiselle mansikkakojulle jolla kävi kortti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kortti ei käy, lähes aina on mobilepay vaihtoehto. Kauppiaatkin tietävät että kauppaa jää tekemättä, jos on pelkkä käteinen.
Tarkoitan nyt perunoiden ym. kasvisten ostoa pieneltä tuottajalta. Ei meidän pienen paikkakunnan torilla käy kortti.
Kortit puhelimessa, käteistä käytän ainoastaan vieraillessani kehitysmaissa kuten Saksan Berliini.
En yhtään. Siitä on vuosia, kun olen viimeksi käteistä pankkiautomaatilla nostanut. Jostain syystä en ole vielä kohdannut tilannetta, ettei maksukortti toimi. Näitä sattuu tämän tästä, mutta omalle kohdalleni ei ole vielä osunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset torikauppiaat haluavat pitää tavaransa. Jos haluaa myydä, on maksupääte vieressä viritettynä.
Onko se sulta pois jos haluan käyttää käteistä ko. tilanteessa.
Ehkä 2x2€ kolikko ja pari pienempää hilua.
Poikkeuksellisesti jostain syystä oli noin paljon.
En ole juuri pitänyt käteistä mukana sen koommin kun 21 vuotta sitten ensimmäisen luottokortin hankin.
Jos jossain ei kortti käy, jätän ostamatta tai käyn automaatilla jos on lähellä. Viimeksi lähi idän taustan omaava saa parturissa ei käynyt, sovittiin että tulen maksamaan myöhemmin. Ja niin tehtiin, luottamus pelaa molemmin puolin.
Mulla on 2 eri pankkiryhmän korttia, jos kumpikaan ei toimi, pitää soittaa mies apuun.... sillä on käteisjemma kotona. Bensaa saa myös nesteen appilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan nyt perunoiden ym. kasvisten ostoa pieneltä tuottajalta. Ei meidän pienen paikkakunnan torilla käy kortti.
Olen pahoillani, kuulostaa takapajuiselta. Myyjäisissä yms.on usein tuo MP, ei täällä pääkaupunkiseudulla ole juuri kenelläkään käteistä.
Toimintatonni pitää aina olla. Viikonloppu alkamassa ja silleen. Kippis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulta jää tavara ostamatta, koska olet typerä korttipelle.
Ja kumpi häviää enemmän: kauppias joka ei saanut myytyä, vai minä joka siirryin viereiselle mansikkakojulle jolla kävi kortti?
Sinä jäät ilman mansikoita ja ainakaan tänä kesänä ei ole kenelläkään jäänyt mansikoita myymättä. Enemmän ne on loppuneet kesken.
Käteistä on aina vähintään satanen, pimeissä baareissa ei kelpaa kortit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, kuulostaa takapajuiselta. Myyjäisissä yms.on usein tuo MP, ei täällä pääkaupunkiseudulla ole juuri kenelläkään käteistä.
Ei minua haittaa käyttää käteistä koska olen suurimman osan elämääni sitä tehnyt,korteista ei ollut tietoakaan. Olen 64 v.
Yleensä maksan kortilla, mutta pidän mukanani n 200 euroa. Kotona toisessa lompakossa n 2000 euroa, siltä varalta, eli jos rahaa ei saisi nostettua pankista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole yhtään. Minulla oli sama satanen monta vuotta lompakossa, mutta annoin sen puolisolle, kun tarvitsi pikaisesti käteistä. En muista edes milloin olisin viimeksi maksanut mitään kortillakaan. Siitä on pitkä aika.
Meillä on kyllä aina käteistä kotona jemmassa, mutta vasta lomalla tuhlattiin kaikki, ja nyt taas pitää kerätä uutta säästöä.
Parikymppiä hätävaraa, jos tulee joku poikkeuksen poikkeus jossa ei käy kuin käteinen.
Vajaa tonni, kotona vielä lisää käshiä.
En pidä yhtään. Minulla ei ole koskaan käteistä.
2,5 käsilaukun sivutaskussa. Maksoin kesällä kahvilassa kortilla ja hänen pitikin hyvittää minulle 2,5e, muttei saanut jostain syystä palautettua sitä kortille. Antoi siis 2,5 euroa kolikkoina. Oikein ällötti koskea niihin saastaisiin kolikoihin ja edelleen ärsuttää, kun ne pyörivät laukun pohjalla.
Missä käteistä oikeasti enää tulee käytettyä? Ei missään! Olen yrittänyt kärkkyä hyväntekeväisyyskeräystä tai lipasta, johon voisin ne pudottaa. Ei ole vielä löytynyt ja toisaalta taas minun pitäisi koskea niihin rahoihin. Yök.
Jotain 300-400€ siellä on.
Ihan siltä varalta että kortit eivät toimisi.