Milloin tämä sää oikein viilenee?
Kuukauden päivät on liki päivittäin meteorologit nyyhkineet ja pyydelleen miltei anteeksi kun säätyyppi on viilenemässä viimeistään ylihuomenna eikä sen jälkeen mitata kesäisiä lämpötiloja vaan +20 astettakin on tiukassa. (Missä todellisuudessa +19 astetta ei ole kesäinen lämpötila?)
Mutta joo, edelleenkään ei ole täällä viilentynyt vaan lämpötila pysyy reilusti päälle +20 asteen ja öisinkin on (muutamaan poikkeusta lukuunottamatta) ollut päälle +15 astetta ja jopa yli +20 astetta öisinkin. Samoin lupaillaan/ennustetaan kauhiaa sadetta ja ukkosmyräkkää, mutta ei. Se kesän ainoa ukkonen oli viime viikolla ja siitä ei vauhkonnut yksikään meteorologi ennalta. Satanutkin on todella vähän ja kaikki vehreys puuttuu kun se vähäinen kasvillisuus on ihan ruskeaa korppua..
pk-seutu
Kommentit (49)
Det är riktigt bra så som det är nu. Det har varit onödigt blåsigt och kallt. Äntligen började sommaren.
Toivottavasti vasta syyskuun puolella :) Ei tänä kesänä ollut liikaa lämpimiä päiviä
Nyt on kyllä ollut harvinainen kesä. Lähes koko ajan 20 tai yli lämmintä. Ei kuitenkaan hellettä liikaa. Hyvä kesä. Ja ensi viikolla ainakin vielä jatkuu. Ja vettäkin on tullut just sopivasti.
Kiva kun on lämmintä, toivottavasti syksy on lämmin myös.
En tiedä, luojan kiitos hankittiin huhtikuussa ilmalämpöpumppu.
Täällähän on kuukauden ajan valitettu miten kesä on ohi.
Päättäkää jo.
Meiltä lähtee huomenna arkkupakastin, ostettiin nykyaikaisempi vihdoin tilalle. Tyhjensin arkun just sopivasti tänään, ja nyt istun sen uumenissa ja juon valkkaria.
Sanoisin, että hyvä ajoitus. 😁
Kai tässä vielä ainakin pari viikkoa menee lämpöisessä/helteisessä säässä.
On ollut aika ihana kesä. Nyt juuri nämä lämpimät päivät ovat ihan parasta. Yöllä viilenee, ei ole tukalan kuumaa, illat pimenee. Nautin, loma alkaa tänään<3
Minä inhoan tätä auringon paahdetta ja odotan pilvistä säätä.
Olen työssäni päivittäin ulkona ja se mitä olen huomannut on auringon polttava paahde, se siis tuntuu jotenkin erilaiselta kuin aiempina kesinä, sellaiselta tuliselta porotukselta, en osaa selittää.
Ei hyvä.
Mielenkiintoista kuulla, että on ollut kuumaa ja paahteista siellä. Täällä Oulussa ei ole tietoakaan, kai se on tuo meri ja tuuli joka viilentää.
Ensivkon sääennuste lupaa +25/+28 asteen säitä koko viikoksi paitsi ehkä su.
Heinäkuussa kaikki pitkän aikavälin ennusteet povasivat että helteet on tämän kesän osalta ohi. Se juuri kertoo että noilla ei ole minkäänlaista ennustusarvoa. Yhtä hyvään tulokseen pääsisi jos heittäisi kruunaa ja klaavaa.
Mä olen miettinyt samaa. Toki se pahin jakso hellettä oli silloin juhannuksen aikoihin, mutta ei senkään jälkeen ole kyllä ollut yhtään viileää. Lisäksi on satanut aivan käsittämättömän vähän eikä edes yhtä kunnon sadepäivää ole ollut.
Toki jossain toisaalla päin Suomea on varmaan just päinvastoin, mutta kyllä tässä pääkaupungissa on ollut turhankin kuiva ja kuuma kesä vaikka niitä +30 asteen lämpöjä ei ollutkaan kuin "vain" se reilun viikon.
Inhottaa kun lenkillekään ei voi lähteä kuin vasta näin illan viilentyessä tai sitten tosi aikaisin aamulla. Ja siltikin pärjää t-paidassa ja ilman pitkiä lahkeita.
Mä oon jo tottunut kuumuuteen, vaikka kuukausi sitten raivosin täällä kauheasta kuumuudesta. Harmi, että keho ei ole tottunut, kun on niin paljon rytmihäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Heinäkuussa kaikki pitkän aikavälin ennusteet povasivat että helteet on tämän kesän osalta ohi. Se juuri kertoo että noilla ei ole minkäänlaista ennustusarvoa. Yhtä hyvään tulokseen pääsisi jos heittäisi kruunaa ja klaavaa.
Ja samaan aikaan mussutettiin kuinka on viileää ja entisestäänkin vaan viilenee seuraavan rintaman myötä vaikka päivästä toiseen oli yli +20 astetta..
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Ennusteet pitävät hyvin kutinsa kolmen päivän päähän, sen jälkeen vastuu jää ns. kuulijalle.
Odotan syksyä ! Väsynyt kuumuuteen.