RASKAUS JA KOVAT ÄÄNET
Itsellä rv 32. Onko kovista äänistä haittaa sikiölle? viikonloppuna mahdollisesti formulakisoihin meno
Kommentit (6)
Jos Bahiah kysyt asiasta jostain, niin olisin kiinnostunut kuulemaan myös vastauksen. Harrastan itse ampumista niin olen miettinyt tulevaa, että kuinkahan laukaukset kuuluvat vatsan sisälle. Vielä ei hätää itsellä, sillä raskaus on melko aluillaan, rv6+4, mutta tulevaisuuden varalle olisi mukava tietää.
Sivri
Paljon terkkuloita! Hyvää reissua! :)
Aikas sulosen pikku-vaavin näin tänään! :)
T:Kathrin79
(oletan että sie oot sie...)
Itse kyselin samaa neuvolasta ja työterveyslääkäristä kun työskentelin tehtaassa jossa kova melu jatkuvasti (+/- 100 desipeliä),
sanoivat ettei vaikutusta. Että lähinnä beibi kuulee resonoivat äänet elikkä esim. äidin puheen. Asiaa tutkittiin myös siltä kannalta olisinko saanut eirtyisäitiysrahaa ja jäädä juurikin melun takia pois töistä, mutta Kela on todennut ettei meteli vaikuta siinä määrin, että syytä EÄrahaan olisi.
Neuvolalääkäriltä pitäisi löytyä kirja jossa kerrotaan mm. kovan melun MAHDOLLISISTA vaikutuksista sikiöön. (Kirja käsitteli työajan mahdollisia haittatekijöitä ja syitä saada Kelan EÄrahaa).
Kyselkääpä sellaista jos yhävielä asia askarruttaa.
Rv j29 olin ampumaradalla ja mietin samaa..Vauva jatkoi unia joten ajattelin että kai tuo edes heräis ja alkais riehumaan jos äänestä jotain haittaa..
Leila rv 30
Ei ole neuvolan lääkärin mukaan vaikutusta vauvaan! Itse kyselin sitä kun olin menossa toukokuun lopussa katsomaan KISSin keikkaa ja siellähän ei tunnetusti ääntä eikä räjäytyksiä säästellä. Hyvin meni ja olin siis rv32 tuolloin. Nyt vauva syntynyt eikä mitään vikaa tunnu olevan..ainakaan kuulossa! Kieltään esittelee kovasti..liekö nähnytkin Gene Simmonsin sieltä masusta! :)
en tiedä, mutta ite oon ollut bänditreeneissä kohtalaisen pienessä bändikämpässä ja meteli on kohtalainen ollut. kyllähän se vauva kuulee sinne masuun aika hyvin, mutten ole kyllä kuullut että mitään haittaa olisi... kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä!
Nasu_ rv 36