Oletko koskaan saanut ruokamyrkytystä?
Itse sain aikaan Egyptissä Luxorin reissulla ja olo oli melkoinen.
Kommentit (18)
En ja ihmettelen miten se tuntuu olevan kuitenkin ihan suht yleinen juttu.
joka päivä matalapalkka-alalla.
Säästän työruokailusta ja syön poisheitettyjä ruokia. Joka päivä vähän ripulilla, mutta työmatkoihin menee kuussa niin paljon rahaa ettei voi ostaa eväitä. Palkko varastaa roskiksesta.
Muutaman kerran on ollut ns. turistiripuli mutta ei oksentelua. Ihan Suomessa kuitenkin olen opiskeluaikana saanut kunnon ruokamyrkytyksen oksennuksineen kaikkineen sellaisesta pasta-ateriasta jota olin valmistamisen jälkeen säilyttänyt vuorokauden jääkaapissa ja sitten syönyt.
Itse sain ollessa lomareissulla Marokossa.
Sain 90-luvulla Tallinan matkan jälkeen kuumeripulin. Jotain paskaa syöttivät.
En, mutta noro tuli koettua. Ja joskus esim. Nepalin-reissulla oli maha vähän pehmeä, mutta ei varsinaisesti kunnon ruokamyrkytystä.
Olen säästynyt pääsääntöisesti turistiripulilta (esim. Pohjois-Afrikan ja Kaakkois-Aasian vatsa kestänyt, suoranainen ihme), mutta kunno oksuripulimyrkytyksen olen saanut kerran S-marketin salaattibaarista. Siihen loppui niiden käyttö.
Kyllä ihan kotimaassa karvaranteen safkasta.
Olen, luultavasti Hard Rock Cafen ruuasta.
Vähän syömisen jälkeen hotelilla tuli outo viluinen olo, kuin olisi 'hytissyt kylmästä', ja vähän ajan päästä lensi molemmista päistä samaan aikaan, ihan täystyhjennys. Istun pöntöllä muovipussiin oksentaen.
Heti jos otin jotain (esim. hörpyn vettä) niin hetken päästä laattasin (alhaalta ei enää ollut mitään mitä tulla ulos)
Kesti n. vuorokauden, ja olo oli todella heikko pari päivää tuon jälkeenkin.
Sain kerran kalapullista sellaisen ja tavaraa tuli molemmista päistä samaan aikaan. Olo oli kuin kuolleella. Heikotti ja pyörrytti kun verensokeri laski liian rajusti ja nopeasti alas. Oli ihan kamalaa.
Olen itse poimimistani sienistä. Oli hämärää ja poimin ilmeisesti muutamia lakritsirouskuja haaparouskuina. Maistoin kyllä ruuasta lakritsin maun, mutta koska sitä ei ole luokiteltu tappavan myrylliseksi annoin mennä ääntä kohti.
Oksensin ja ripuloin kokonaisen vuorokauden, kunnes kaikki lakritsirouskut olivat poistuneet elimistöstäni.
Olen, etelä-Ruotsissa syödystä pyttipannusta kun oltiin tulossa Saksasta kotiin. Oli varsin epämiellyttävää katsella Kolmårdenissa eläimiä oksennuspussi sylissä.
Karibialla Dominikaanisessa Tasavallassa. Ensin puoli viikkoa majassa sademetsässä ilman ongelmia, sitten siirryttiin viiden tähden resorttiin ja toisena aamuna aamiaiselta ruokamyrkytys. Puoli tuntia ruokailun jälkeen alkoi kovat vatsanväännöt, maha meni totaalisen sekaisin ja olin pää pöntössä. Pahin meni onneksi ohi puolessa päivässä, mutta maha oli kipeä, kuvotti eikä ruoka maistunut yhtään illalla, kun meille oli puolison kanssa varattu romanttinen illallinen rannalla. Katselin vain vierestä kateellisena, kun puoliso herkutteli.
Yhden ainoan kerran känkkylästä. Ripulit lensi, onneksi ei sen pahempaa.
Olen. Kotimaisista, kojusta ostetuista mansikoista.
2x Helsingissä ja kerran Espoossa
Aika hyvä saavutus kun kuitenkin yli 90 matkaa ympäri maailmaa (mm 2x Egypti)
Kyllä, kerran. Syynä Lidlin katkaravut joista tein kastiketta. Minulla vatsa vesiripulilla viikon, mies oksensi ja ripuloi vuorokauden, pojalla hieman vatsa kuralla (söi vain pari lusikallista kastiketta ilman katkarapuja) ja kaveri ripuloi yhden yön.
Siihen loppui mun katkarapujen syönti.
Saatiin koko perhe aikoinaan Carrolsista