Outo ääni kesken puhelun
Onko kenelläkään kesken puhelun tullut sellainen outo ääni, vähän kuin C-kasettia vetäisi nauhurin sisään tai jonkun vessaäänet ja toisen puhe häviää kokonaan. Itse olin tuttavan kanssa puhelimessa, ensin luulin, että hän on vessassa mutta ei kumpikaan kuultu toisiamme
Kommentit (51)
Se on GSM salaus. Ihan normaalia, että se välillä sekoaa - tosin nykyisin aika harvoin. Ei se sun äänikään puhelimessa ole aitoa, se on ihan rakennettua, keinotekoisesti tuotettua ääntä joka matkii sanomaasi.
Mä en meinaa että kukaan kuuntelee ketään, mutta luin aikanaan jotain dekkaria, jossa poliisit kuunteli rikollisten puheluita. Jos jotain epäiltiin jostain vähänkin vakavammasta (vaikka huumausaineen myynti) ja saatiin kuuntelulupa, niin silloinhan kuultiin myös kaikki kenelle se soitti. Eli jos nyt tosielämässäkin puhelussa olisi joku outo taustaääni, joka tulee poliisin kuuntelusta, niin eihän se meinaa että ne MINUN takia siellä kuuntelee, vaan sen mun keskustelukumppanin.
En tosin oo kuullut tota vessaääntä puheluiden aikana :D
Vierailija kirjoitti:
Mä en meinaa että kukaan kuuntelee ketään, mutta luin aikanaan jotain dekkaria, jossa poliisit kuunteli rikollisten puheluita. Jos jotain epäiltiin jostain vähänkin vakavammasta (vaikka huumausaineen myynti) ja saatiin kuuntelulupa, niin silloinhan kuultiin myös kaikki kenelle se soitti. Eli jos nyt tosielämässäkin puhelussa olisi joku outo taustaääni, joka tulee poliisin kuuntelusta, niin eihän se meinaa että ne MINUN takia siellä kuuntelee, vaan sen mun keskustelukumppanin.
Eli jos myyt esim. torissa vaikka toppatakkia ja joku soittaa sopiakseen sen noutamisesta, niin pahaa aavistamatta sinut voidaan liittää siihen seurattavaan tyyppiin. Se voi olla työkaveri, naapuri tai joku tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Se vessa ääni tuli mieleen ekana😀 ehkä sellainen kohina kuvaa kanssa, koska vastapuoli oli vastaavasti luullut, että olen kaatunut ja ääni tuli siitä
Pari päivää sitten tuli joku outo häiriö WhatsUpp-puheluun, kun olin yhteydessä tuttavaani. Hän tosin asuu eri maassa (Aasiassa).
Oudointa ehkä oli se, että sitä ääntä olisi kuulunut vaikka miten pitkään mutta katkaisin puhelun, kun toinen ei kuullut minua, enkä minä häntä. Siis selvisi, että hän ei kuullut minua vaan sitä outoa ääntä, kun soitin hänelle uusiksi.
Aina kun soitan puhelun, niin linjalta kuuluu ensin sellainen naksahdus. Luulisi, että nykyään jo pystyttäis parempaan salakuunteluun, mutta ei sitten vissiin.
Viljami77 kirjoitti:
Se on GSM salaus. Ihan normaalia, että se välillä sekoaa - tosin nykyisin aika harvoin. Ei se sun äänikään puhelimessa ole aitoa, se on ihan rakennettua, keinotekoisesti tuotettua ääntä joka matkii sanomaasi.
No ei se nyt mitään keinotekoisesti tuotettua ole, vaan ihan vaan melko vahvasti pakattua ja suodatettua.
Mulla on pitkään ollut se ongelma että kun soitan eräälle henkilölle, hänen vastauksensa puhelimeen, kun soitan hänelle, ei kuulu juuri koskaan minulle, koska hänen äänensä alkaa kuulua minulle vasta 10 sekuntia puhelun alkamisen jälkeen. Täysin mysteeri mistä johtuu.
Joskus on myös noita päksöhdyksiä tai ääniä jotka kuulostavat veden valuttamiselta lavuaarissa tms.
Outoa koska lankapuhelimella joskus 80-luvulla äänen laatu oli paljon parempi kuin kännyköillä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkään ollut se ongelma että kun soitan eräälle henkilölle, hänen vastauksensa puhelimeen, kun soitan hänelle, ei kuulu juuri koskaan minulle, koska hänen äänensä alkaa kuulua minulle vasta 10 sekuntia puhelun alkamisen jälkeen. Täysin mysteeri mistä johtuu.
Joskus on myös noita päksöhdyksiä tai ääniä jotka kuulostavat veden valuttamiselta lavuaarissa tms.
Outoa koska lankapuhelimella joskus 80-luvulla äänen laatu oli paljon parempi kuin kännyköillä nykyään.
Mulla on alkanut olemaan samaa äänen pätkimistä erään ihmisen kohdalla. Yhdistäessä kuuluu outo naksaus, jota ei ennen ollut eikä ole kenenkään muun kohdalla.
Alanko friikkaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Aina kun soitan puhelun, niin linjalta kuuluu ensin sellainen naksahdus. Luulisi, että nykyään jo pystyttäis parempaan salakuunteluun, mutta ei sitten vissiin.
Miksi kuvittelet olevasi niin kiinnostava henkilö, että poliisi sinua kuuntelisi?
Vierailija kirjoitti:
Jos se vaikka äheltää sen puhelimensa kanssa sen verran pitkään, että luulet hänellä jo olleen luuri korvilla.
Minä ainakin puuhailen joskus tylsän puhelun aikana kaikenlaista, juon vettä tai laitan kahvia kiehumaan, ja puhelin on joskus huonosti kaulaan nojaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa koska lankapuhelimella joskus 80-luvulla äänen laatu oli paljon parempi kuin kännyköillä nykyään.Mulla on alkanut olemaan samaa äänen pätkimistä erään ihmisen kohdalla. Yhdistäessä kuuluu outo naksaus, jota ei ennen ollut eikä ole kenenkään muun kohdalla.
Alanko friikkaamaan?
Kyllä, ystäväsi kehon on vallannut avaruusolio.
OT. Luen kirjaa Venäjän sota kaikki vastaan/kirjoittanut Keir Giles.
Luku 5 on nimeltään Kukaan ei ole liian merkityksetön, alaotsikko Kävimme teillä, mutta ette olleet kotona. Siinä kerrotaan kotikäynneistä pelottelutaktiikkana. Tätä taktiikkaa käytetään myös Venäjän ulkopuolella. Euroopan eri maissa asuvat Venäjän arvostelijat ovat kertoneet mm. asuntojensa sisäseinille ilmestyneistä graffiteista tai kannettavien tietokoneiden särkemisestä sillä aikaa, kun he eivät ole olleet kotona. Myös joku Suomessa asuva aktivisti on huomannut useita kotikäyntejä. Jollakin käynnillä hänen pöydälleen oli jätetty kuollut lintu. Usein käytetään ns. vessataktiikkaa eli pelottelukävijä virtsaa pyttyyn ja jättää sen sitten vetämättä merkiksi käynnistä.
Luin tuon kohdan äskettäin puolen yön aikaan. Hieman hiuksia nostattavaa. Tuli mieleen viime syksyltä kotiinpaluu, kun huomasin vessan olevan vetämättä pissakäynnin jälkeen. Hieman ihmettelin, miten olin ollut niin hajamielinen. Tietysti olin, mutta mielessä kävi silloin, olisiko kotonani voinut käydä joku, vaikkapa korjausmies. En tietenkään voi olla millään listoilla, ihan leikilläni tässä kuvittelen, mutta on varmasti Venäjän kanssa tekemisissä olevalle karmea huomata, että kotona on joku käynyt pahat mielessä.
Joskus puhelu katkeaa äkisti ilman syytä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus puhelu katkeaa äkisti ilman syytä.
Mä ainakin onnistun katkomaan puhelun vahingossa kun poski painaa jotain painikkeita :D
Joo yritin aamulla soittaa vaimon puhelimeen kun oli matkalla, mutta linja oli muuttanut äänen möreäksi miehen ääneksi, josta ei saanut mitään selvää. Taidan valittaa puhelinyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli joskus poliisin seuranta pidemmän aikaa päällä. Sen kuuli oikeasti puheluissa epämääräisenä taustahäiriönä.
No ei poliisikaan saa seurata, jos ei epäile vakavasta rikoksesta
Saavat jos toinen on se osapuoli, niin ei siitä muille ilmoiteta, kenelle syytetty soittelee...
Joo häiriöitä tulee, kun poliisi salakuuntelee...
Voi voi kuule yhden puhelimen kuunteleminen pientä.