Millä paikkakunnalla EI OLE sähköpotkulautoja, eikä tulossa?
Kommentit (41)
Leppävirta. Ihana rauhaisa maalaiskunta järvien ympäröimänä. Kuopion palvelut lähellä. Tämä tuntui heti kodilta, vaikka olen monessa paikassa asunut.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Tuusniemeä.
Sieltä vielä Kosulan kylää..
Timolla ja Arilla ei pitäisi sellaisia olla.
Simolla on skootteri, mutta se käy bensalla.
Ketuttaa, kun niitä lojuu pitkin ja poikin. Myös holtiton ajotapa, liikkui sitten itse autolla, pyörällä tai jalan. Jatkuvana vaarana joutua onnettomuuteen, jossa toisena osapuolena sähköskuutti, etenkin viikonloppuöisin liikuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Leppävirta. Ihana rauhaisa maalaiskunta järvien ympäröimänä. Kuopion palvelut lähellä. Tämä tuntui heti kodilta, vaikka olen monessa paikassa asunut.
Samat järvet, joista on pari kertaa lyhyen ajan sisään nostettu ruumis/upotettu auto?
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä hirvittää?
Mua hirvittää taajamassa se, että niillä suhataan kovaa vauhtia jalankulkijoiden joukossa. Sehän on ihan hullua sellainen, kun oikein ajattelee.
Mutta joo, pienillä paikkakunnilla on vähemmän ihmisiä ja siis vähemmän myös sähköpotkulautoja. Tämä siis vastauksena aloittajan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ne pitää jättää ihan sattumanvaraisiin paikkoihin?
Koska ne vuokravehkeet saa jättää mihin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat järvet, joista on pari kertaa lyhyen ajan sisään nostettu ruumis/upotettu auto?
Sori ap edellisestä. On hienoa, että olet löytänyt paikkasi eikä ollut tarkoitus dissata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Koska kusipäisyys.
Pitäisi olla joku keräysmaksu näille. Jos ei palauta kulkuvälinettä viralliselle pisteelle, niin 20 € edelliselle vuokraajalle. Jos se sähköpotkulauta on heitetty ojaan, nokkospuskaan tms, niin sitten 100€ + mahdolliset korjauskulut. Jos ei ole sen viimeisimmän vuokraajan jäljiltä? Mitä sitten? Mitä jätti väärään paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne vuokravehkeet saa jättää mihin tahansa.
Oletuksena lienee kuitenkin, ettei niitä jätetä keskelle tietä estämään muiden kulkua?
Pitäisikö alkaa jättämään polkupyöriäkin minne sattuu? Tai mitä tahansa rojua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa pieni paikkakunta.
Paitsi jos kyseessä on "ihana kesäkaupunki". Silloin ne laudat tuodaan vaikka miten pieneen paikkaan veneilijöiden ja turistien perässä.
Niiden idea on että ne voi jättää sinne mihin oma ajelu päättyy, toki tietyin reunaehdoin. Ainahan löytyy jokaisesta asiasta perseilijöitä, jotka aiheuttavat ylimääräistä häslinkiä ihan kusipäisyyttään tai kännissä.
Ei nuo minua ole häirinneet, enemmän olen miettinyt että onko se noille firmoille niin kannattavaa että kaikki ilkivalta mitä laitteet kokevat tulee katettua.
Joku paikallinen korjatkoon, mutta Hyvinkää. Hyvinkää ja Riihimäki valmistelivat sähkisten yhteishankintaa, kun Hyvinkää vetäytyi ja kaupunginvaltuusto ilmoitti, että sähköpotkulautojen hankintaa ei jatketa. Tämä oli paikallisesta ilmaisjakelulehdestä.
On niitä onneksi nykyään joka paikassa ja yleistyvät vaan. Saastuttavan autoilun on aikakin loppua.
Voiko kuka vaan kehittää konseptin/yrityksen, jonka yhtenä ideana on jättää kamat sinne minne sattuu haluamaan? Esim.jos vuokraisin jotain muuta kuin potkulautoja. Eikö tosiaankaan ole mitään lakia, joka estäisi kulkuväylien tukkimisen millä tahansa?
Nyt keksin, alan vuokrata ostoskärryjä, joilla saa vietyä kamat tai vaikka lapset tai kännisen kaverin paikasta a paikkaan b. Ei tarvitse kantaa esim.ostoksia käsissään. Tämä palvelu erityisesti autottomille. Ja kärryn voi jättää tasan niille sijoilleen, vaikka alikulkutunneliin.
Juu ei toimi. Missä on kusipäisten sähköpotkulautailijoiden bongaisryhmä?
Mäntsälässä.