Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pakkaatte pahvit, eli miten viette säiliöön?

Vierailija
10.08.2022 |

Minkälainen systeemi teillä on keittiössä pahveja varten?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pahvit vien heti, pienet taittelen kasaan ja kerään kestokassiin, joka mulla on vaatehuoneessa. Asun kerrostalossa ja pahvinkeräyslaatikko on pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällainen SInin kierrätysastia

https://sinituote.fi/tuotteet/sini-siivousvalineet/kierratys-ja-jatteid…

Ok, eli otatko koko astian mukaan sinne roskiksille, vai otatko ne pahvit kainaloon, vai miten viet?

Vierailija
4/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kestokassi keittiön nurkassa. Tyhjennän kassin ulkoroskikseen.

Vierailija
5/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällaisessa 1. paperit, 2. pahvit ja 3. lasi + metalli.

https://www.bauhaus.fi/lajitteluastiasetti-smartstore-collect-76-l-valk…

Otan aina ämpärin mukaan jätekatokselle ja kippaan sieltä astiaan. Lasit ja metallit joutuu yksitellen heittelemään astioihin, jotka onneksi ovat vierekkäin, mutta näitä tuleekin aika vähän minun taloudessani.

Isommat pahvit levytän ja laitan eteiseen odottamaan seuraavaa kertaa, kun astun ovesta ulos, jolloin vien ne mennessäni.

Vierailija
6/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällainen SInin kierrätysastia

https://sinituote.fi/tuotteet/sini-siivousvalineet/kierratys-ja-jatteid…

Ok, eli otatko koko astian mukaan sinne roskiksille, vai otatko ne pahvit kainaloon, vai miten viet?

Otan mukaan roskiksille. Laitan siihen samaan lasit ja metallit. Ehkä kerran viikossa täyttyy meidän kolmen hlön perheessä.

Vierailija
7/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahvi, en osaa tätä hommaa.

Vierailija
8/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaatehuoneessa pahvilaatikko mihin litistän ja pilkon pahveja niin kauan kuin siihen suinkin mahtuu. Sitten koko roska kerrallaan keräyslootaan. 

Vierailija
9/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari muovilaatikkoa eteisessä. Toiseen kerään pahvit, toiseen paperit (mainoksia enimmäkseen). Kun laatikko täyttyy, vien ne taloyhtiön kierrätyssäiliöön.

Vierailija
10/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen jostakin isommasta pahvilaatikosta sen "keräysastian", välillä se on kaurahiutalepaketti, välillä kaupan kuljetuslaatikko. Sitten kun laatikko täyttyy, heitän koko komeuden pahvikeräykseen.  Laatikko saattaa olla eteisessä tai keittiö nurkassa, vähän tilanteesta riippuen. Kerrostalossa asustelen, en jaksa jokaista laatikkoa kuskata erikseen ulos.

Vierailija
11/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litistän cittarin kotiinkuljetuslaatikkoon. Ja heitän koko laatikon sellaisenaan molokkiin. Parinkymmen kilometrin säteellä on tietääkseni vain 1 kierrätyspiste jossa pahville molok.

Vierailija
12/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litistän ja vien auton perään. Vien välillä isälleni joka käyttää pahvia virinä kun sytyttää tulen pannuun, hänellä kun on puilla lämmitys.

Vierailija
13/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä roskakaapissa astia,jonka tyhjennän k-kaupan sellaiseen toimituslaatikoon autotalliin. Sitten kun se on täynnä, heitän se tuohon pahvinkeräykseen, kun ajan siitä autolla ohi. 

Vierailija
14/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontin kulmalla on sellainen harmaalaatikko. Kohta kun alkaa lämmityskausi ne palaa kivasti takassa.

Vierailija
15/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pari muovilaatikkoa eteisessä. Toiseen kerään pahvit, toiseen paperit (mainoksia enimmäkseen). Kun laatikko täyttyy, vien ne taloyhtiön kierrätyssäiliöön.

Ja sitten tulee yksi auto joka tyhjentää kaikki säiliöt kerralla.

Vierailija
16/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä pahvit?

Vierailija
17/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestokassi eteisessä. Sinne pistän roskapostin ja taitellut pahvit ja kun se on täynnä vien paperinkeräykseen roskakatokseen.

Vierailija
18/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvit on ärsyttävin kierrätettävä! Meillä ne pyörii pitkin tiskipöytää ja koitan keksiä jonkun järkevän ratkaisun niille. Vielä ei ole tullut vastaan...

Kierrätys on kaikkea muuta kuin helppoa ja vaivatonta! Varsinkin kun asuu haja-asutusalueella ja pisteet kaukana.

Vierailija
19/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittelen kokoon ja työnnän takkaan. Sitten kun ei mahdu enempää laitan tulitikun perään.

Vierailija
20/57 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tapoja monia, mutta vielä omakohtaisia kertomuksia kaipailisin esim. miten hoidatte limaiset ja niljakkaat pahvit tai muovit, kuten esim. jogurtti tai maitopurkit. Mun mielestä, vaikka maitopurkit tai muur pah iset tetrapurkit edim. tomaattisoseet valuttaa tyhjäksi, niistä saattaa valua kuitenkin jotain esim. niihin roskiksiin tai kestokasseihin Pesettekö ne aina tosi hyvin vai onko teillä vain kuivia roskia tai aina varmasti jotenkin pystypäin siellä? Ällöö semmoset pienet mehut siellä roskiksessa ja alkaa haista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi