Vesa-Matti Loiri.Mitä jää mieleen?
Vesa-Matti Loiri on nyt poistunut keskuudestamme.
Mitä sinulle jää mieleen Vesa-Matti Loirista?
Kommentit (125)
Joululaulut, etenkin varpunen jouluaamuna. Äitini tutustutti minut Loiriin laulajana ja isä taas perehdytti Uuno-elokuviin ja muihin speden sketseihin. Koko perheen ajanvietettä katsoa toistuvat uusinnat mtvltä kaikista Uunoista. Loiri sai elää iäkkäämmäksi kuin omat vanhempani mutta liittyi nyt sitten poismenneiden joukkoon. Olen surullinen.
Ei kannata jättää osso buccosta salviaa pois. Saattaa siinä labradorinnoutaja tulla kipeäksi, vaikkei mitään söisikään.
Kyllä ne lapsuuden ajan Turhapurot ja muut huumoripläjäykset olivat hauskoja.
Eino-Leino-tulkinnat. ( Vesku Loiri, Perttu Hietanen, Taisto Wesslin)
Eräs kesäni alkoi traagisella kuolemantapauksella ja muutakin tod. kauheaa tapahtui.
Selvisin Veskun tulkintojen avulla.
Levytys inspiroi minua muutenkin suuresti.
Kiitos Vesku <3
Sai parin sadantuhannen euron verovelat anteeksi. Tämä sama tulee jäämään myös Jorma Uotisesta mieleen.
Ne kesät nuoren Veskun kanssa Rutalahdessa.
Nuotin vierestä öriseminen tekotaiteellisesti.
Jää mieleen, että harrasti samoja urheilulajeja kuin minäkin sillä erolla, että Vesku oli Suomen parhaita näissä ja minä en :)
RIP Vesku.
-Äm190/85
"Kipaseppas Jose pari angosturaa"
Uuno Epsanjassa
Uuno tenniskentällä Armeijan leivissä elokuvassa:
" Eihän kukaan ole Kim Borg syntyessään"
Turhapuro. Leinon kähisemällä tulkitut runot.
Suomen jääkiekkojoukkueen maailmanmestaruusjuhlat vuonna 2011 Kauppatorilla. Loiri oli silloin hyvin huonossa kunnossa, ja hänen esiintymisensä oli enemmän tulkintaa kuin taidetta, sanoistakaan ei saanut mitään selvää. Pakko sanoa, että säälitti.
Toisaalta jäänyt mieleen loistava roolisuoritus Pojat-elokuvassa, varsinkin elokuvan loppukohtaus. Samoin mieleen jäänyt se ensimmäinen Eino Leino -levytys vuodelta 1978, se oli silloin jotakin uutta.
N 69 v
Loiri on minulle se kaikkein paras suomalainen näyttelijä ja viihdetaiteilija koskaan. Tämä poismeno kosketti itseäni aika paljon.
Uuno ja sitten speden kanssa tehdyt sketsit olivat parhaimmat ja ne jäi ykkösenä mieleen.
Suomessa ei enää ole yhtään hyviä näyttelijöitä.
M30(rokottamaton)
Rooli Uuno Turhapurona ja että oli kohtalainen laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ekana mieleen se, kun eräs sukulaiseni työskenteli Haminassa armeijassa, kun siellä kuvattiin Uunoa. Se kohta esim. missä " Mies ei ole varusteitaan vaihtanut ja anoo jo lomaa " oli kuvattu hänen sukulaiseni työhuoneessa.
Loiri oli pysytellyt Uunon roolissaan koko ajan , myös kuvaustaukojen aikana noina kuvauspäivinä.
Kunnon metodinäyttelijä. <3
Hannele Lauri ON jo kommentoinut. Ei siinä kauan mennyt, jepjep.
Turhapurona loistava, muut "taiteet" väkisin väännettyjä. Mutta, it's time to Go.