Miksi naiset seisovat jalat ristissä?
Niin, miksi lähes kaikki naiset seisovat jalat ristissä, etenkin nuoremmat?
Onko se joku poseeraus juttu vai jotenkin luontainen asento?
Näin miehen näkökulmasta näyttää epämukavalle, eikä tasapainokaan varmaan siitä parane :D
T. Jo tovin ihmetellyt 27v mies
Kommentit (61)
Tyypillinen suomalainen nainen on rintava, persevä ja reitevä, siis yhdellä sanalla rehevä. Hän ei tuollaisilla akrobaattisilla asennoilla pelleille. Hän on oma itsensä ja hyvä niin.
M54
Jos nainen on todella rintava, hän joutuu jo tasapainon vuoksi vääntämään selkärankaansa hiukan takakenoon. Tämä kyllä estää jalat solmussa seisomisen.
Kyllä minä saatan seisoa vaikka miten omituisesti mutkalla, yleisin on ns. lonkkalepo. Ei kovin ergonomista mutta toisaalta vaihtelen asentoa usein... Sama istuessa. Minulla on yliliikkuvat nivelet, ehkä se vaikuttaa siihen että hankalankin näköinen asento tuntuu ihan luontevalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on todella rintava, hän joutuu jo tasapainon vuoksi vääntämään selkärankaansa hiukan takakenoon. Tämä kyllä estää jalat solmussa seisomisen.
Mitä ihmettä? Minä - 180 cm ja 85H/I - pidän selkärankani ihan normaalisti suorana. Jalkani saan ihan hyvin solmuun ja nuorempana sain nilkkani niskan taakse. Yksi kerrallaan kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostamattaan osoittavat torjuvansa sinut.
Kaikenlainen itsensä "sulkeminen" on torjuntaa. Kun ihminen, jonka kanssa keskustelet, asettaa kädet puuskaan, ristiin rinnalle, hän suojautuu, puolustautuu, jopa hyökkää, vaikka puhuisitte kuinka nätisti.
Usein kun yksi laittaa kädet puuskaan, muutkin laittavat eli kaikki ovat tiedostamattaan varautuneita. Tähän kannattaa kiinnittää huomiota, jos aikoo edistää jotain yhteistä asiaa, koska puhuminen sekä kuuntelu on silloin vaikeampaa. Vaikkemme tiedostaisi noita eleitä, sisäinen tutkamme tiedostaa.
Kun laskemme kädet alas, rentoudumme ja kommunikaatio on vaivattomampaa.
Jos ihminen on sekä kädet että jalat ristissä, hän torjuu sinua tosi voimakkaasti. Voi olla vastenmielisyyttä tai jopa ujoutta tai arkuutta; omaa epävarmuutta siitä, osaako käyttäytyä oikein. - Mietipä sitä, mitä nuo naiset sinulle ristityillä jäsenillään viestittävät. :D
Ei kaikkea pidä lukea sanattomaksi viestinnäksi. Jos jotakin paikkaa särkee tai kutittaa tai väsyttää tai on pissihätä, kroppa voi mennä vaikka mille mutkalle. Minä olen kädet puuskassa usein sen vuoksi, että minulla on huomattavan ulkonevat rinnat, joista voin tehdä hieman vähemmän silmiinpistävät, kun käsivarteni ovat niiden alla hämäämässä muotoa. (Kuulostanee oudolta, mutta toimii.)
Siis jostain hyvästä syystä sinulla on tarve "hämätä muotoa".
Itsellänikin oli 14-vuotiaana, mutta sittemmin opin, että tarvittaessa niillä voi myös "hallita keskustelua", ihan tietoisesti. Vaikuttaa monella tavalla, esim. häiritsee miehiä tai ärsyttää v-mäisiä naisia. :D
Totta kai niillä voi vaikuttaa monella tavalla, mutta mieluiten viestittelen ihan vain sanojen kautta. Olen hyvin pitkä, joten rintamukseni on useimmiten joka tapauksessa juttukaverin silmien edessä provosoimassa.
Viestittelet kyllä koko olemuksellasi, tarkoituksella tai tarkoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostamattaan osoittavat torjuvansa sinut.
Kaikenlainen itsensä "sulkeminen" on torjuntaa. Kun ihminen, jonka kanssa keskustelet, asettaa kädet puuskaan, ristiin rinnalle, hän suojautuu, puolustautuu, jopa hyökkää, vaikka puhuisitte kuinka nätisti.
Usein kun yksi laittaa kädet puuskaan, muutkin laittavat eli kaikki ovat tiedostamattaan varautuneita. Tähän kannattaa kiinnittää huomiota, jos aikoo edistää jotain yhteistä asiaa, koska puhuminen sekä kuuntelu on silloin vaikeampaa. Vaikkemme tiedostaisi noita eleitä, sisäinen tutkamme tiedostaa.
Kun laskemme kädet alas, rentoudumme ja kommunikaatio on vaivattomampaa.
Jos ihminen on sekä kädet että jalat ristissä, hän torjuu sinua tosi voimakkaasti. Voi olla vastenmielisyyttä tai jopa ujoutta tai arkuutta; omaa epävarmuutta siitä, osaako käyttäytyä oikein. - Mietipä sitä, mitä nuo naiset sinulle ristityillä jäsenillään viestittävät. :D
Ei kaikkea pidä lukea sanattomaksi viestinnäksi. Jos jotakin paikkaa särkee tai kutittaa tai väsyttää tai on pissihätä, kroppa voi mennä vaikka mille mutkalle. Minä olen kädet puuskassa usein sen vuoksi, että minulla on huomattavan ulkonevat rinnat, joista voin tehdä hieman vähemmän silmiinpistävät, kun käsivarteni ovat niiden alla hämäämässä muotoa. (Kuulostanee oudolta, mutta toimii.)
Siis jostain hyvästä syystä sinulla on tarve "hämätä muotoa".
Itsellänikin oli 14-vuotiaana, mutta sittemmin opin, että tarvittaessa niillä voi myös "hallita keskustelua", ihan tietoisesti. Vaikuttaa monella tavalla, esim. häiritsee miehiä tai ärsyttää v-mäisiä naisia. :D
Totta kai niillä voi vaikuttaa monella tavalla, mutta mieluiten viestittelen ihan vain sanojen kautta. Olen hyvin pitkä, joten rintamukseni on useimmiten joka tapauksessa juttukaverin silmien edessä provosoimassa.
Viestittelet kyllä koko olemuksellasi, tarkoituksella tai tarkoittamatta.
Joo joo, mutta nyt puhuttiin vain tästä yhdestä piirteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Minä - 180 cm ja 85H/I - pidän selkärankani ihan normaalisti suorana. Jalkani saan ihan hyvin solmuun ja nuorempana sain nilkkani niskan taakse. Yksi kerrallaan kylläkin.
Sinulla on ilmeisen hyvä ryhti, joka hoitaa tasapainotuksen. Meitä on moneksi. Itselläni on myös hyvä ryhti, mutta lautaselkä, joka taipuu huonosti. Koskaan en ole saanut selkää taivuttamalla kosketettua lattiaa tai varpaita sormen päillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisna en kyttä mieten naiset seisoo!Aina katson edessäni olevaa ihmistä puhuessani silmiin.Oli kyse nainen,mies, nuori, lapsi. En heidän kehonkuvaa seistessä istuessa!
Miesten seisoma-asento on sellainen, jolla pysyy varmimmin pystyssä eli lievä haara-asento. Armeijassa komento Asento vaatii, että seisotaan jalat tiukasti yhdessä. Tässä asennossa ei seisoteta turhan pitkään. Komennolla Lepo voidaan ottaa vapaampi seisoma-asento.
Ottavatko naiset armeijassa tuon jalat ristissä asennon lepo-komennolla? Näinhän tapahtuisi jos se olisi heille luonteva ja luonnollinen asento seistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ilmeisen hyvä ryhti, joka hoitaa tasapainotuksen. Meitä on moneksi. Itselläni on myös hyvä ryhti, mutta lautaselkä, joka taipuu huonosti. Koskaan en ole saanut selkää taivuttamalla kosketettua lattiaa tai varpaita sormen päillä.
Totta. Tausta kestävyysurheilijana on tehnyt tehtävänsä. Mainitsin itseni ihan sen vuoksi, ettei menisi heti yleistämiseksi.
Pelkää että orava tai jokin muu eläin sujahtaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitkään paikallaan seistessä nimenomaan siten saa paremman tasapainon.
Ymmärrän, että miehillä rakenteen ja alakerran varustuksen takia homma ei toimi samoin.
Olen huomannut saman juuri tilanteissa, joissa pitää seistä pitkään paikallaan ja alkaa väsyttää tai huojuttaa. Jalat ristissä tasapaino pysyy paremmin. "Normaalisti" seisomiseen pitää keskittyä huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisna en kyttä mieten naiset seisoo!Aina katson edessäni olevaa ihmistä puhuessani silmiin.Oli kyse nainen,mies, nuori, lapsi. En heidän kehonkuvaa seistessä istuessa!
Miesten seisoma-asento on sellainen, jolla pysyy varmimmin pystyssä eli lievä haara-asento. Armeijassa komento Asento vaatii, että seisotaan jalat tiukasti yhdessä. Tässä asennossa ei seisoteta turhan pitkään. Komennolla Lepo voidaan ottaa vapaampi seisoma-asento.
Ottavatko naiset armeijassa tuon jalat ristissä asennon lepo-komennolla? Näinhän tapahtuisi jos se olisi heille luonteva ja luonnollinen asento seistä.
Voisiko luontevia asentoja olla enemmän kuin yksi?
Minulla on yliliikkuvat nivelet. Kaikkein luontevin istuma-asentoni on lootus-asento eli se solmu, mihin monet eivät pääse millään. Se istuma-asento, jota näkee konttorituolien käyttöohjeissa, aiheuttaa minulle lihaskramppeja. Seisominen taas ei ole minulle millään tavalla luontevaa.
Vierailija kirjoitti:
pikkulolitat kerää setämiesten huomiota, vastaavia eleitä on purukumin vetely suusta tai tikkarin imeskely "tietyllä tavalla" ja hiusten haronnat ja muut
Nyt on vaikea sanoa oletko sinä se likainen setämies, joka kuvittelee että kaikki nuoret naiset kerjäävät setien huomiota olemalla rietas lolita. Vai oletko katkera keski-ikäinen akka, joka kadehdit nuorten naisten kauneutta ja suret omaa vanhenemistasi?
Kerro, haluaisin tietää?
Miesten kannattaa nyt olla varovaisia, kun alkavat tuijotella naisten seisoma-asentoja vaikka isoilla ostareilla. On aivan eri tason juttu kuin naisten takapuolien viaton katselu. Saa vielä vartijan kimppuunsa.
Vain kuvissa. Oikeassa elämässä harva seisoo noin.
Oisko se joku optinen kikka, että näyttää lantio leveämmältä kun ei näy edestäpäin 2 polvea vierekkäin
Vierailija kirjoitti:
Hikoiluttavat toosaa.
Tulee ärreemmät ja paremmat aroomit sinne. Hyvä.
Virheasento, joka venyttää lihaksia väärin ja kuormittaa niveliä. Tytöille pitäisi antaa valistusta kuinka seistä okein ryhdikkäästi. https://yle.fi/uutiset/3-8760617
Mä seison hetkellisesti jalat ristissä vain kahdessa tilanteessa: vessajonossa jos on tajuton pissahätä, tai (ulkona) jos on liian vähän vaatetta päällä ja on kylmä. Sama efekti siis kuin kietoisin kädet ympärilleni, lämmittää kun keho on mahdollisimman nipussa.
Muuten pidän huolta ergonomiastani enkä risti istuessani jalkojani veritulppia kehittelemään. En koe tarvetta korostuneesti matkia muiden liikuskelua tai oleilua, vaikka luonnollistahan se laumaeläimelle on. Kun nuoriso keksii somessa jonkun uuden villityksen vaikkapa heilutella toista jalkaansa aina seistessään, niin kohta se alkaa näkyä katukuvassa. Ei kai se sen kummempaa ole. Nähdään mitä muut tekee ja matkitaan perässä. Samoinhan miehetkin matkivat toisiaan seisomalla korostetun leveässä haara-asennossa ja mitä näitä nyt on, samasta asiasta periaatteessa kyse. Yksi alkaa tehdä ja muut tekee perässä. Ihminen ei ole lopultakaan kovin monimutkainen otus.