Onko kaikilla yksiössä asuvilla ihmisillä pakastin ja pesukone?
Koko ajan toitotetaan, että siinä säästää sähköä ja rahaa, jos pesee pyykkiä vain täysiä koneellisia ja kokkaa kerralla pakastimen täyteen ruokaa. Minulla ei ole koskaan ollut pakastinta eikä pesukonetta: pesen pyykit taloyhtiön pesutuvassa ja syön työpaikan ruokalassa lounaan+ aina iltaisin kotiin tullessani käyn kaupan kautta ja ostan jonkun punalapputuotteen, jonka syön saman tien iltapalaksi. En ole koskaan ajatellut että tarvitsisin omaa pesukonetta tai pakastinta eivätkä ne kotiini mahtuisikaan. Olenko outo kun en omista näitä vai onko meitä muitakin?
Kommentit (10)
Mulla on pieni pakastin, ajattelin, että pärjäisin ilman , kun asunnossa on pakastinkaappi. Mutta kerään niin paljon marjoja kesäaikana ja käytän niitä paljon ruokavaliossani, että pakastinkaappi oli liian pieni. Pesukonekin on, se oli meillä jo silloin, kun lapsi vielä asui kotona ja asuimme isommassa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pieni pakastin, ajattelin, että pärjäisin ilman , kun asunnossa on pakastinkaappi. Mutta kerään niin paljon marjoja kesäaikana ja käytän niitä paljon ruokavaliossani, että pakastinkaappi oli liian pieni. Pesukonekin on, se oli meillä jo silloin, kun lapsi vielä asui kotona ja asuimme isommassa asunnossa.
Pakastimen siis olin myynyt lapsen muutettua pois, mutta sitte tajusin, että ihan yhtälailla sitä yhä tarvitsen.
Pesukone on oleellinen. Pakastinta ei ole koskaan ollut.
Ei asunnon koko estä pesukoneen ja pakastimen omistamista.
Meillä on kaksi asuntoa kahdessa eri taloyhtiössä, kummassakin on pyykinpesu ilmaista pyykkituvassa, joten normaalistikin kannattaa pestä pyykkituvassa.
Jääkaapissa on pakastelokero taloyhtiössä pyykkikone.
Pesukone tarvis hankkia, pesutupa on ussein sotkettu pulvereilla ja roskilla ja moni jättää pyykkinsä koneeseen lojumaan vuoron päätyttyä
😖
Ei tietenkään ole niillä, jotka eivät tarvitse. Kaikilla yksiöasukkailla ei vaan ole sitä taloyhtiön pyykkitupaa eikä edes mahdollisuutta viedä pyykkejä vanhempien pestäväksi tai pesulaan. Eräät yksiöissä asuvatkin käyttävät marjoja, riistaa ja villikalaa, jota yleisesti pakastetaan.
Olen asunut kahdessa yksiössä ja molemmissa oli pesukone. Pakastin oli vain toisessa, toisessa oli jääkaapissa pakastelokero.