Milloin käytätte valmista perunamuusijauhetta?
Kommentit (23)
Käytän silloin kun olen liian väsynyt tekemään itse alusta asti perunamuussia.
En ikinä. Kesäaika on kurjaa, kun jauhoisia perunoita on niin huonosti saatavilla, että täytyy pärjätä muusitta 🙄
Kesällä jos haluaa muusia ja uudet perunat on liian liisterisiä muusina.
Ruokajaosta saatuja liisterimuusijauheita joita ei perunamuusiksi tunnista olen käyttänyt rieskoihin. Jotkut kaupasta saatavat on ihan ok ihan muusina syötäväksikin.
kun anoppi tulee käymään valmistan tätä paskaa jalostajan tölkki lihapullien kera saan taas lomilla kylältä kuulla miten huono kokki olen emme tosin itse syö olemme syövinään.
Lidlin jauhetta olen käyttänyt laatikkoruokiin, hyvä tuli. Moussakasta sain tavallista parempaa kun laitoin munakoison lisäksi perunavellin muusijauheesta vuokaan.
Felixin pottumuusijauheesta tulee aika hyvää muusia.
Mummon olisi kotimainen, mutta outo haju.
Aika useinkin kotona, kun tehdään jotain nopeaa ruokaa. Meillä on oikeastaan aina kuumaa vettä termoskannussa, joten jauhomuusin tekaisee minuutissa. Lehtipihvi pannulle, vihannekset mirkkoon ja jauhemuusi, kolmessa minuutissa sapuskat lautasella.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin jauhetta olen käyttänyt laatikkoruokiin, hyvä tuli. Moussakasta sain tavallista parempaa kun laitoin munakoison lisäksi perunavellin muusijauheesta vuokaan.
Lidlin jauheesta tulee kyllä ihan syötävää muusia, meillä on aina kaapissa varalla.
Inte någonsin. Det blir närmast potatisklister av innehållet i pulverpåsarna.
Man tillverkar större satser riktig potatismos på vintern som man sedan vakuumerar i lämpliga påsar och använder senare. Det är ganska bökigt att laga en god mos för två, så varför inte göra mycket mera med en gång? Samma gäller soppor och annat.
Ei ole kätevää ja en käytä koskaan. Perunat uuniin ja perunapusertimella kasaan.
Äsken söin pussimuusia,
rakastan pussimuusia, voisin muuten syödä sitä vaikka joka päivä mutta se on vähän liian tuhtia ruokaa ihan jokapäiväseksi.
Ite laitan siihen usein kermaa joka tekee siitä ihanan kuohkeaa ja tuo enemmän makua.
Hätävarana mökillä, ja pitkillä metsäretkillä. Kotivarana kotona jos ruokahuolto jostain syystä ei toimisi, samoin maitojauhe. Muuten en käytä.
Mä laitan sitä suolaisten piirakoiden pohjataikinaan. Tulee kivan kuohkea pohja ja maukastakin, kun korvaa osan vehnäjauhoista perunamuusijauheella.
Tottakai on ,siitä tulee meheviä sämpylöitä tai lettuja myös.