Miksi se tuntuu niin pahalta, kun omaan kuvaan ei tule paljoa tykkäyksiä
Pitkästä aikaa lisäät itsestäsi kuvan ja siitä tykkää korkeintaan 10. Onko ihan normaalia pahoittaa mieli tuollaisesta ja jopa hävetä lisäämäänsä kuvaa, mahdollisesti ehkä myös poistaa se
Kommentit (39)
Miksi näistä pitäisi tykätä ja miksi vaikka profiilikuvan vaihto edes näkyy kelleen. Vois vähempää kiinnosta kenenkään kuvat. Kukas normaali edes päivitä Someen enää mitään eikä kyllä seuraa muitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en juurikaan lataile kuvia someen, mutta tiedän tuon tunteen. Osallistun aika aktiivisesti mielenkiintoisiin keskusteluihin kavereiden päivityksissä ja silloin tulee kyllä sekä paha mieli että myös jonkinlainen hävetys ja mitättömyyden tunne, jos kirjoittaa kommentin eikä kukaan vastaa tai muuten reagoi siihen mitenkään. Muut jatkavat keskustelua kommentin ympärillä ja niihin kommentteihin reagoidaan, mutta siihen sun ei.
tämä on totta. Normaalissa kasvotusten keskustelussa tuota pidettäisi todella huonona käytöksenä. Joskus itse käynyt keskustelua oman päivitykseni alla ja olen jokaisen kommentoija noteerannut jollain lailla. Ihan perus käytöstapoja. Osin kyse vaikuttaisi minusta olevan ihan tahallisesta ulkopuolelle jättämisestä, kuten henkisesti kypsymättömät lapset toimivat. Osin olen huomannut esim koira-harrastusryhmissä, että kyse on sisäpiiristä, jota ei suoraan sanottuna tunnu kiinnostavan vähemmän aktiivisten ryhmän jäsenten kommentit.
Kyllä mulle joskus tuli sellainen ajatus, että ketään ei kiinnosta=kukaan ei välitä. Onneksi pääsin tuosta yli.
Unohtakaa se some jo. Siitä on ihmiselle vaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa se some jo. Siitä on ihmiselle vaan haittaa.
Itse en ole facessa ja kohtahan se häviää kaikilta. Hyvä niin.
TikTokiin tosin saa tuutata edelleen vähäpukeisia kuviaan.
Miksi kirjoitatte kaikki yhteen pötköön? Ikävä lukea.
Mulla on vähän reilu 200 kaveria facessa. Iso osa sellaisia, jotka ei koskaan reagoi mihinkään tai tee itse päivityksiä. Keskimääräinen tykkäysten määrä on varmaan 30-50, joten sinänsä ihan linjassa, jos ap saa 50 kaverilla 10 tykkäystä. Itsekin päivitän suht harvoin ja en juuri koskaan mitään kovin henkilökohtaista. Se nimittäin sattuisi, jos johonkin päivitykseen vuodattaisi oikein sydänverensä ja sitten juuri kukaan ei reagoisi. Mutta jos ap haluaa tavoitella parempia tykkäyslukuja, niin kannattaa vähän googlailla. On tiettyjä juttuja, joilla algoritmejä voi yrittää huijata puolelleen. Esim. päivityksen yhteyteen kannattaa aina liittää joku kuva, sitten tosiaan tuolla kellonajalla, jopa viikonpäivällä on merkitystä jne. Tai sitten voi vain kysyä itseltään, että onko tällaisilla asioilla oikeasti mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin esim. Facebook näyttää kuvaa vain pienelle osalle kavereistasi (voi myös valita, kenelle julkaisu näkyy) , joten suurin osa ei näe sitä. Plus osa näkijöistä ei koskaa klikkaa "tykkää" nappia tai tykkää tosi laiskasti.
Eli jos sulla on 100 kaveria, niin jo 20-30 tykkäystä on jo superpaljon. Vastaavasti yli 200 kaverilla saa tietenkin helpommin 50-60 tykkäystä.
Lisäksi riippuu julkaisuajankohdasta. Osalla myös niin paljon kavereita (kannattaa karsia "kavereita" ellei ole tarkoitus vaan öyhöttää niiden määrällä), että sun julkaisu saattaa hukkua tulvaan. Ja muutenkin osa käy nykyään Facessa tosi harvoin.
Ja vaikuttaa myös se, että jos tykkäät ahkerasti muiden päivityksistä, niin suurin osa tykkää takaisin. Onko tämä edes tarpeellista?
Instassa näkyvyys on yleensä parempi, mutta sielläkin jää helposti tulvaan. Porukka saattaa seurata montaa sataa tiliä.
Mä oon monessa ryhmässä ja musta on tullut säälitykkääjä. Mitä rumempi tai surkeempi kuva, niin takulla tykkään. Mua pyydettiin yhden ryhmän modeksi, kun olen kuulemma niin kiltti ja ystävällinen kaikille. Siihen en sentään lähtenyt.
Miksi kenenkään pitäisi olla kiinnostunut jonkun randomin postaamasta kuvasta?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvikaan. Mutta esim. mun Facebook-kaverit on kaikki ihmisiä, jotka oikeasti tunnen tai olen joskus tuntenut. Sukulaisia, ystäviä, naapureita, lapsuuden kavereita, entisiä työkavereita, nykyisiä työkavereita, opiskelukavereita ja harrastustuttuja. Ei siis mitään randomeja. Olen hyväksynyt heidät fb-kaveriksi, koska olen halunnut pitää jonkun yhteyden ja tietää, mitä heille kuuluu. Onko väärin odottaa, että tämä pätisi myös toisin päin?
T. numero 28
Jos mä vaihdan vaikka kerran vuoteen facen profiilikuvan, tajusin viimeks että sen voi piilottaa muiden aikajanalta. Nimenomaan en siis halunnut että se näkyy muille vaihtoi profiilikuvansa tykätkää. Vaikka ihan nätti naama mulla onkin.
Rohkea aloitus. Ollaan inhimillisen äärellä. Miksi minulle tulee paha olo ja mieli siitä, että sukulaistyttö on instassa yli tuhannen seuraajan tilillä? Hänellä ei ole mitään muuta sisältöä, kuin duckface selfiet ja alkoholi. Mä en voi tajuta tätä nykymenoa , en ikinä! Miksi MIKSI hän tykittää niitä kumuhuulikuvia itsestään?! Joo, on ihan nätti, mutta kun se on pelkkää lainaa, se on pelkkää ulkokuorta. Kauneus on meillä lainassahetken, sen varaan ei voi rakentaa minäkuvaa. Joskus mun tekisi mieli kysyä häneltä, että mitä sä osaat? Mitä sä ajattelet? Voitaisko keskustella jostain? Mikä on sulle tärkeää? Mistä sä unelmoit. Mua kiinnostaa ne duckface illistykset yhtä paljon kun jonkun papan varvaskarvat. Vaikka niitä varpaita kuvattaisi kolme kertaa päivässä 8 vuotta putkeen.
Jos mun tyttäret pyllistelisi ja illistelisi instassa, mä kokisin epäonnistuneeni vanhempana.
On ystävällistä ja huomaavaista tykätä oman FB-kaverin kuvasta.
Mutta jos kaveri haukkuu jotain, on ilkeä, kehuu läpinäkyvästi itseään tms, en tykkää.
Älä luo ongelmia asioista joilla ei lopulta ole väliä.
Oikeasti.
Joko et välitä yhtään tykkäystä määrästä tai sitten et postaa
Itse olen huomannut joukkokadon FB:stä.
Saattaa mennä viikkoja etten edes tsekkaa niitä. Paitsi,jos puhelimeen tulee suora ilmoitus.
Kyllähän se on tulkittavissa ignooraamiseksi. Mikä voi olla tietoista kiusaamista ja ulkopuolelle sulkemista. Tai juuri se, ettei ketään kiinnosta, kukaan ei välitä. Näkymättömyyden kokemus. Siksi se loukkaa.
Jotkut tykkäilevät mitä tahansa postauksia, jotka ovat sellaisten tyyppien tekemiä, joista he tykkäävät. Ja päinvastoin, eivät IKINÄ tykkää postauksista, jotka on tehnyt tyyppi, josta eivät pidä, ovat kateellisia tms, vaikka postaus olisi maailman fiksuin kirjoitus tai upein kuva ikinä! Erityisesti jos näytät kuvassa ja muutenkin liian hyvältä, muut naiset eivät tykkäile, korkeintaan hyvät kaverit ja "fanittavat" seuraajat.
Johtuiskohan huonosta itsetunnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvikaan. Mutta esim. mun Facebook-kaverit on kaikki ihmisiä, jotka oikeasti tunnen tai olen joskus tuntenut. Sukulaisia, ystäviä, naapureita, lapsuuden kavereita, entisiä työkavereita, nykyisiä työkavereita, opiskelukavereita ja harrastustuttuja. Ei siis mitään randomeja. Olen hyväksynyt heidät fb-kaveriksi, koska olen halunnut pitää jonkun yhteyden ja tietää, mitä heille kuuluu. Onko väärin odottaa, että tämä pätisi myös toisin päin?
T. numero 28
Ihan vaan tiedoksi, etteivät kaikki vietä niin paljon aikaansa Facebookissa, että kävisivät jokaisen FB-kaverinsa seinällä katsomassa, mitä kaveri on sinne viime aikoina postannut. Kun Facebookin algoritmi päättää, mitä siihen omaan uutisvirtaan tulee ja mitä ei. Joskus aikoinaan pystyi itse säätämään asetuksista edes sen, että uutisvirtaan tulisi uusimmat. Mutta nykyisin sekään ei onnistu. Monesti mun uutisvirrassani (vaikka skrollaa useita minuutteja alaspäin) on vain viikon vanhoja päivityksiä, mutta ne on just niitä, mistä monet muutkin ovat tykänneet.
- eri
No some on raadollinen paikka. Monella on sukua ja pitkäaikaisia kavereita jotka tykkää aina, ja näitä voi joillakin olla vaikka 100. Tää antaa varmuutta ja ihmiset on itsevarmempia esiitymään somessa. Ja ihmiset jotka on aina olleet ryhmän hyväksynnässä, oppii käyttäytymään niin että niitä tykkäyksiä tulee (esim yksi hevosharrastaja sanoi ettei usein laita hevosaiheisia kuvia someen kun se on pienemmän piirin juttu eikä kerää paljoa tykkäyksiä). Ja sit tää on ihmistyyppikysymys, esim taiteelliset ja erikoiset ihmiset on usein vähän marginaalissa ja ei suuren massan suosiossa. Ja sit se, että jos niitä tykkäyksiä on 9, voi kuvan näkijä miettiä, että hyvä kuva, mutta ei koe olevansa kymmenen parhaimman kaverin joukossa, ja ei paina sitä tykkää-nappia. Siihen tykkäämiseen on korkeampi kynnys, jos tykkäyksiä on 2, kuin jos tykkäyksiä on jo 200. Ja sitten monet tykkäykset tekee sen, että algoritmi näyttää kuvan monelle.