Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääke on lihottanut minua jo 20kg neljän kuukauden aikana :(

Vierailija
09.08.2022 |

Minulla on ollut lääkkeen aloittamisen jälkeen KOKO AJAN ihan pohjaton nälkä. Mikään määrää ruokaa ei riitä. Vaikka söisin vuoallisen makaronilaatikkoa niin nälkä palaa oitis, eikä se lähde millään.
Tänään olen syönyt 1l sokeritonta jogurttia, pussillisen ruisleipää ja kuusi porkkanaa eikä kello ole edes kymmentä.
Mitkään säännölliset ruoka-ajat eivät toimi, koska nälkä ja ruokahalu ovat niiden välissä aivan sietämättömiä. Tämä on ihan luonnotonta.
Olen nyt 160cm ja painan 72kg.
Pelkään että tätä menoa painan jouluun mennessä ainakin 100kg.
Lääkärin mielestä mitään ongelmaa ei ole vaan lääkitystä pitäisi jatkaa mahdollisesti jopa vuosia. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin on tullut menetelmä jolla onnistuu tunnistamaan ja välttämään skitsot mui jat jo kaukaa. Ennen se saattoikin olla hankalaa.

Eläköön lääketiede.

Vierailija
42/45 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin Ketipinorilla ja Escitalopramilla 45 kiloisesta 78 kiloon. Nälkä on todellakin pohjaton ja jatkuvasti läsnä. Vaikka tiedän että syön liikaa, en voi lopettaa, tuntuu kirjaimellisesti siltä että kuolen jos en syö. Yritin selittää isälleni tätä sillä, että kuvittele kun sua kutittaa, mitä teet? Raavit. Kuvittele, että sulla on koko ajan nälkä, mitä teet? Syöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/45 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et syö? Nälkä on vain tunne. Kun olet nälkäinen, kohdistat ajatukset ihan muuhun etkä mätä kitusiisi kaikkea mikä kaapista löytyy. Syöt siis samat määrät kuin ennenkin, ja opit sietämään nälän tunteen. Problem solved - et lihoa.

terv. asiantuntija, kokemus sellainen

Vierailija
45/45 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on nälkä siitä huolimatta että syöt koko ajan niin etkö voisi vain syödä saman tien vähemmän jos kuitenkin on aina nälkä? Eihän se jatkuva syöminen silloin sinua mitenkään auta jos on silti nälkä.

Ei se toimi noin, koska lääke aiheuttaa pakonomaisen tarpeen syödä. Ei se ole mikään järjellä säädeltävissä oleva asia, jos olisi niin en olisi lihonut.

Haluaisin lopettaa lääkkeen tai ainakin vaihtaa sen toiseen, mutta lääkäri on täysin yhteistyöhaluton.

-ap

Sinä omistat kehosi. Ja sinulla on itsemääräämisoikeus kehoosi. Ei lääkärillä.

Psykiatreille potilaan itsemääräämisoikeus pelkkä vitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän