Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin herkut, -2 kg viikossa

Vierailija
09.08.2022 |

Tulkaa vaan sanomaan että nesteet lähti. Oon tosi iloinen että vihdoin suunta on alaspäin. T. 98 kiloinen nainen

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on lähinnä tules vaivojen pohjalta, siksi ei varsinaisesti kasvata lihasta enkä miellä laihduttavaksi. Kävelyllä olen käynyt jo epäterveellisemmin syödessä.

Herkkuja meni päivittäin karkkina tai roskaruokana. Varmasti nyt syön normaalia ruokaa enemmän, tosin keittojen ja salaattien osuutta olen lisännyt. Ruokailut viidesti päivässä. Leipä juuston kanssa on nyt kasvanut käytössä.

Vatsan toiminta aina ollut laiskaa. Yritän jaksaa, terveysvaikutusten vuoksi. Kolesteroli on ollut koholla.

T: 300g lihonut

Ehdottomasti kannattaa liikkua! Älä missään nimessä lopeta.

Kirjoita 3 päivän ajan ylös kaikki,mitä syöt, siis ihan kaikki. Tai ota kamerakännykällä valokuva, niin näet mitä syöt.

Vierailija
22/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutus on hidasta, edes vesipaastolla et saa kuin maks 200-300g läskiä palamaan vuorokaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paino olisi tippunut 2 kg läskiä, niin se tarkoittaisi-14 000 kcal. Eli yksi kerroshampurilaisateria limsoineen / päivä on noin tuon verran.

Syötkö noin paljon herkkuja?

Tätä minäkin ihmettelin; kaksi kiloa rasvaa viikossa?   Eiköhän vain siinä iso osa ole juuri niitä nesteitä. Nesteen osuus on vääjäämättä iso painonpudotuksen alkuvaiheessa.

"Järkevän laihdutuksen ja kiinteytymisen alkuvaiheessa painon putoaminen on nopeaa kun sitä tukevat palaset saadaan kohdilleen. Ensimmäisen viikon aikana putoavan painon osuudesta suurin osa on vettä (75%), rasvaa (25%) ja osa lihasproteiinia (5%). Noin kuukauden jälkeen tapahtuu muutos niin, että rasvan osuus suurenee selkeästi (85%) ja proteiinin osuus (15%) myös hieman.

Rasvaa voidaan polttaa 1,3-1,5 kg viikossa erittäin niukkaenergisillä (ENE – dieetit) ruokavaliolla. ENE – ruokavalioilla on todettu 1,2kg/vk rasvanpolttoa jopa 20 viikon ajan erittäin ylipainoisilla henkilöillä. Diettaavat ja kisoihin valmistautuvat kehonrakentajat ja fitness urheilijat kykenevät polttamaan rasvaa keskimäärin 400g viikossa dieetin viimeisten 10 viikon aikana. ENE ruokavalioiden ongelmat tulevat monesti esiin siinä vaiheessa kun on tarkoitus lisätä kalorien saantia kohti normaalia tasoa. Vauhdikkaan alkuvaiheen pudotuksen jälkeen rasvanpoltto hidastuu ja 1000-1200kcal energiataso hidastaa tai jopa pysäyttää rasvanpolton sekä painonputoamisen. Tämän ilmiön taustalla voi olla rasvavarastojen vähentymisen aikaansaamaa signaali keholle. Keho pyrkii kaikin keinoin pitämään kiinni rasvavarastoistaan."  Personal trainer Fysioterapeutti Marko Kuoppasalmi.

Erittäin vaikea uskoa että ap on jonkinlainen harvinainen poikkeus vaikka niin varmasti olisi mukava olettaa. Jatka kuitenkin terveellisemmällä ruokavaliolla ja liiku tavalla josta nautit, ei pakkoliikuntaa verenmaku suussa. 

Vierailija
24/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on lähinnä tules vaivojen pohjalta, siksi ei varsinaisesti kasvata lihasta enkä miellä laihduttavaksi. Kävelyllä olen käynyt jo epäterveellisemmin syödessä.

Herkkuja meni päivittäin karkkina tai roskaruokana. Varmasti nyt syön normaalia ruokaa enemmän, tosin keittojen ja salaattien osuutta olen lisännyt. Ruokailut viidesti päivässä. Leipä juuston kanssa on nyt kasvanut käytössä.

Vatsan toiminta aina ollut laiskaa. Yritän jaksaa, terveysvaikutusten vuoksi. Kolesteroli on ollut koholla.

Jaksa vaan! Tuosta on helppo lähteä tekemään pieniä muutoksia yksi kerrallaan jotta laihtuminen käy helpommaksi. Toki jo tekemäsi muutokset on nekin loistavia ja varmasti pidemmällä aikavälillä laihduttaakin. 

Vaikka nykyisin onkin vallalla ajatus, ettei kevyttuotteita kannata syödä, suosittelen silti miettimään voisiko esim juuston vaihtaa vähärasvaisempaan. Näin on helppo vähentää kaloreita ilman että tarvitsee muuttaa koko ruokavaliota täysin erilaiseksi.

Leivän moni suosittelee jättämään pois, mutta jos se on liian vaikeata (itse en ainakaan osaa olla ilman) kannattaa kokeilla kauraleipiä, eivät yleensä niin turvota. Ja muutenkin kannattaa kaupassa vertailla eri leipien kalorimääriä. 

Vierailija
25/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla on paljon muitakin hyötyjä, kuin painonhallinan osana oleminen.

Kannattaa katsoa Areenasta "terveen elämän salaisuudet" Osa 1 käsittelee liikuntaa.

Vierailija
26/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä alku! Laihdutin itse 20 kg reilussa puolessa vuodessa VLCD-dieetillä niin, että söin joka päivä 4 annosta Express Dietiä ja yhden pienen annoksen "oikeaa" ruokaa + vähäkalorisia kasviksia (kurkkua, paprikaa yms.) ja lisäravinteita. Siitä on pian 2 vuotta kun saavutin tavoitteeni, ja sen jälkeen paino on pysynyt suunnilleen samoissa lukemissa, kun jätin herkuttelun minimiin.

Vierailija
27/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennä sitä leivän ja juuston määrää. Kaloreita oaljon.Juustossa lisäksi rasvaa, joka lisää kolesteroliarvosi. Lisää kasvista sen sijaan,maha tulee kevyemmin täyteen ja saat kuitua vatsan toimintaa varten.

Käytätkö kauraa( puuro, lese)- kaura laskee kolesterolia, sitä kannattaisi käyttää. Ja saisit kuitua, vatsa toimisi paremmin.

En käytä, yrittänyt olen. Kaurapuuron saan juuri ja juuri alas, joku rakenteessa yököttää. Kuidun lisääminen kyllä olisi tarpeen. Vatsan laiskuuteen fyysisesti vaikuttava syy myös. Laksatiivia käytän satunnaisesti sen vuoksi (niitä mihin ei suoli totu).

Liikuntaa jatkan ehdottomasti fyysisten vaivojen tukena, siihen auttanut. Oma mieli tuntuu hölmölle, kun tarkkailee painoa, vaikka päämäärä pitäisi olla vain terveys.

Vierailija
28/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää alkuun tuijottako kiloja ollenkaan.

Ei yhtään. Keskittykää terveellisiin elämäntapoihin ihan vaan itsessään. Olkaa iloisia ja kiitollisia siitä, että olette valinneet terveellisemmin.

Siitä se lähtee.

Vierailija
29/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Leipä juuston kanssa" TÄMÄ!! Juusto ensiksikin! Se nostaa kolesterolia! Lisäsin juustoa jotta saan kalsiumia, ihan vaan raejuustoa. Johan oli kolesterolit koholla seuraavassa veriotannassa!

JA toiseksi leipä! Leivästä saat parilla-kolmella palalla PÄIVÄN KAIKKI SUOLAT! Eli muut ruuat joutuisit syömään ilman suolaa. Sydän.fi taisi olla se sivu josta voit etsiä suolattomampia vaihtoehtoja. Olikohan sydän niitten vähäsuolaisten ruokien merkki.

itellä nousi myös verenpaineet kun lisäsin leipää ja juustoa!

Taidan siirtyä syömään puunkuorta!

Vierailija
30/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnalla on paljon muitakin hyötyjä, kuin painonhallinan osana oleminen.

Kannattaa katsoa Areenasta "terveen elämän salaisuudet" Osa 1 käsittelee liikuntaa.

https://areena.yle.fi/1-50995437

Vierailija
31/31 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennä sitä leivän ja juuston määrää. Kaloreita oaljon.Juustossa lisäksi rasvaa, joka lisää kolesteroliarvosi. Lisää kasvista sen sijaan,maha tulee kevyemmin täyteen ja saat kuitua vatsan toimintaa varten.

Käytätkö kauraa( puuro, lese)- kaura laskee kolesterolia, sitä kannattaisi käyttää. Ja saisit kuitua, vatsa toimisi paremmin.

En käytä, yrittänyt olen. Kaurapuuron saan juuri ja juuri alas, joku rakenteessa yököttää. Kuidun lisääminen kyllä olisi tarpeen. Vatsan laiskuuteen fyysisesti vaikuttava syy myös. Laksatiivia käytän satunnaisesti sen vuoksi (niitä mihin ei suoli totu).

Liikuntaa jatkan ehdottomasti fyysisten vaivojen tukena, siihen auttanut. Oma mieli tuntuu hölmölle, kun tarkkailee painoa, vaikka päämäärä pitäisi olla vain terveys.

Hyvä tavaton että vihasin näitä kaurapuuro-neuvojia! Sitten päätin antaa kaurapuurolle mahdollisuuden. Ostin ihan eloveenan ISOJA hiutaleita. LAitoin kiehuvaan veteen ja annnoin hautua vartin verran kattilassa. Sitten ripaus suolaa. Ensimmäiset kerrat olivat hirveitä, mutta nyt ei enää yökitytä. PAITSI kerran, olin ostanut vahingossa jotain pikakaurahiutaleita, siinä oli semmonen löllöällö olomuoto, jospa sullakin ois se. JA laita suolaa....