Valtio ylläpitää miljoonilla vuodessa lentoja maakuntakentille. Esim. Jyväskylän lennolla on keskimäärin 5 matkustajaa.per lento
Lentokapteeni tienaa jopa 20 000e/kk. Lentokentät ylläpidetään verovaroin. Onko järkee vai ei?
Kommentit (35)
On järkeä, koska ei ole mitään älyä juoksuttaa ja sulloa jokaista ihmistä Hki-Vantaalle. Mitä avarammat kentät, sitä parempi matkustajille. Kannattavuudesta en välitä hittojakaan.
Luultavasti iso osa matkustajista on kansanedustajia ja ministereitä jotka tilaavat lennolla pari gin tonicia. Siinä on neljä isopalkkaista ihmistä palvelemista 5 matkustajaa jotka eivät todennäköisesti maksa itse lentoaan
Maalaiskansanedustajan lento kotiin viikonlopuksi maksaa palttiarallaa sellaiset 100 000 euroa per nuppi. Rahaa on
Vierailija kirjoitti:
Maalaiskansanedustajan lento kotiin viikonlopuksi maksaa palttiarallaa sellaiset 100 000 euroa per nuppi. Rahaa on
Onnibus veis kympillä
Ylläpiti. Turun ja Tampereen kentiltä bussiyhteys Helsinki-Vantaalle.
Vierailija kirjoitti:
On järkeä, koska ei ole mitään älyä juoksuttaa ja sulloa jokaista ihmistä Hki-Vantaalle. Mitä avarammat kentät, sitä parempi matkustajille. Kannattavuudesta en välitä hittojakaan.
Et taida juurikaan veroja maksella...
Jyväskylään pääsee junalla riittävän nopeasti ja samalla voi tehdä töitäkin. Kuopion lennoissa on jo jotain järkeä.
Ja sit yritetään lopettaa kannattavat kentät kuten Kuusamo, Rovaniemi, Kittilä. Lennot aina täynnä
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylään pääsee junalla riittävän nopeasti ja samalla voi tehdä töitäkin. Kuopion lennoissa on jo jotain järkeä.
Itse asiassa Jyväskylästä ei ole kovinkaan suoraa rataa Helsinkiin, kiertää Tampereen kautta.
Ennen noi lennot oli ihan suosittuja, lensivät dc-9:llä viimeksi kun olin kyydissä. Sitten hidastuivat kuulemma kun ropellikoneet laittoivat ja tuli jotain turvatarkastuksen tapaisia mahdollisesti, jälkimmäisestä en ole kuullutkaan mutta uutisista päättelin.
En siis sitä sano että valtion tulisi niitä tukea, kunhan mainitsen että yhteydet heikot.
Kansanedustajien pitää päästä nopeasti kotiinsa. Maksoi mitä maksoi.
Noista kohteista ainoastaan Kajaani on perusteltu, sillä sinne junamatka kestää 6-7 tuntia eikä yöjunia kulje.
Kaikista muista on ihan siedettävät junayhteydet tai kohtalainen matka lähimmälle toiselle lentokentälle.
Pitäähän herrojen päästä kulkemaan. Niitten eduksi ne verorahat on ennenkin käytetty.
Lennetäänhän Helsingistä Turkuunkin. Turha tulla millään junayhteyksillä perustelemaan. Jos ei sinulla ole varaa maksaa veroja eikä lentää, niin pidä mölyt mahassa, köyhä.
Jos kaikki kansanedustajat valittaisiin pk-seudulta, voitaisiin junttiperäkylien lentokentät lakkauttaa.
Joroisten lentoasema on jo muutettu kunnantaloksi.
Valtaosa kotimaan lennoista on turhia. Sen sijaan junamatkustamisen kehittämiseen tulisi suunnata näitä miljoonia ja liput halvemmaksi. Naurettavaa, että esimerkiksi kotipaikkakunnalleni pääsee usein halvemmalla lentäen kuin junalla!
Yöjunat etenkin ovat aivan liian kalliita, itse toivoisin halvempia vaihtoehtoja hyttien rinnalle, kuten vaikka jotain isompia punkkapetivaunuja, joissa olisi monia verholla varustettuja sänkyjä päällekkäin. Olen tällaisissa matkannus esim. ennen Venäjällä, aivan mukavasti niissä nukkuu, ja verhon saa vedettyä sänkynsä eteen.
Kuitenkin nykypäivänä ihmisten toivotaan matkustavan raiteilla ympäristöystävällisyydenkin näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Lennetäänhän Helsingistä Turkuunkin. Turha tulla millään junayhteyksillä perustelemaan. Jos ei sinulla ole varaa maksaa veroja eikä lentää, niin pidä mölyt mahassa, köyhä.
Mutta sen Finnair lentää omaan piikkiinsä, ei valtion tukemana.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa kotimaan lennoista on turhia. Sen sijaan junamatkustamisen kehittämiseen tulisi suunnata näitä miljoonia ja liput halvemmaksi. Naurettavaa, että esimerkiksi kotipaikkakunnalleni pääsee usein halvemmalla lentäen kuin junalla!
Yöjunat etenkin ovat aivan liian kalliita, itse toivoisin halvempia vaihtoehtoja hyttien rinnalle, kuten vaikka jotain isompia punkkapetivaunuja, joissa olisi monia verholla varustettuja sänkyjä päällekkäin. Olen tällaisissa matkannus esim. ennen Venäjällä, aivan mukavasti niissä nukkuu, ja verhon saa vedettyä sänkynsä eteen.
Kuitenkin nykypäivänä ihmisten toivotaan matkustavan raiteilla ympäristöystävällisyydenkin näkökulmasta.
Jep, esim. sellainen lentokoneen businesluokan istuimen tapainen, joita voisi olla normaalissa vaunussa, niin olisi halvempi yksin matkaavalle kuiin hytti (joita nykyään ei saa kuin kokonaisena, eli ei enää ole mies- tai naispaikkoja ostettavissa hyttiin).
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa kotimaan lennoista on turhia. Sen sijaan junamatkustamisen kehittämiseen tulisi suunnata näitä miljoonia ja liput halvemmaksi. Naurettavaa, että esimerkiksi kotipaikkakunnalleni pääsee usein halvemmalla lentäen kuin junalla!
Yöjunat etenkin ovat aivan liian kalliita, itse toivoisin halvempia vaihtoehtoja hyttien rinnalle, kuten vaikka jotain isompia punkkapetivaunuja, joissa olisi monia verholla varustettuja sänkyjä päällekkäin. Olen tällaisissa matkannus esim. ennen Venäjällä, aivan mukavasti niissä nukkuu, ja verhon saa vedettyä sänkynsä eteen.
Kuitenkin nykypäivänä ihmisten toivotaan matkustavan raiteilla ympäristöystävällisyydenkin näkökulmasta.
Junat ei kannata. Jos joku tahtoo rakentaa radan, voisi siihen antaa luvan mutta nykyisellään eivät kannata.
Samaan aikaan kun ylistävät näitä junia ja fillareita, kuitenkin ihmiset ostaneet autoja ja kulkevat niillä.
Pääsee paikasta a paikkaan b ilman että tarvii kiertää paikoissa x y z.
Helsingissä on verovaroin tuettu paikallisliikenne joka kulkee vaikka ei olisi yhtään matkustajaa. Mitähän se tulee maksamaan, kadehtija.
Mistä lähtien järki ja Keskusta on mahtuneet samaan lauseeseen?