Kiittäkää tässä ketjussa tuntemattomia auttajianne! Aloitan
Dementoitunut isoäitini käveli Tampereella (jossa oli sukulaisvierailulla, mutta karkasi) hautausmaalla. Bussikuski oli havainnut hautausmaalla harhailevan 68-vuotiaan rouvan ja hälyytti poliisit. Bussikuski sanoi, että ajoi siitä monta vuoroa ohi ja siellä se vaan käveli. Hän luuli olevansa kotipaikkakunnallaan ja etsivänsä miehensä hautaa.
Toinen: putosin yleisellä uimarannalla lapsena laiturilta. Olin hukkua. Hukkuminen on oikeasti hiljaista. Kun välillä pääsin ponnistamaan pohjalta ylös, kaikki energia meni hapen ottoon. Tuntematon mies hyppäsi pelastamaan. Olin niin järkyttynyt, etten osannut sanoa mitään.
Kiitos molemmille! Näistä on jo kymme iä vuosia. Tokko tekijät tätä lukee, mutta teki hyvää kiittää
Kommentit (23)
Olisi mukavaa lukea, jos teillä on vastaavia kokemuksia!
Ap
On ollut niin vaikea elämä, että tästä selvittyäni kiitän Jumalaa, että on kuullut rukokseni ja kantanut tähän päivään. En ole ent. Juoppo. 4 lapsen yksinhuoltaja.
Kyllä minunkin pitää kiittää myös Jumalaa, että lähetti nuo auttajat.
Ap
Onko vielä kiitollisia tuntemattomilta apua saaneita
Olisi kiinnostavaa lukea
Ap
Kiitän Jumalaa ja Jeesusta avusta. Lisäksi kiitän suojelusenkeliä joka herätti minut häkämyrkytyksestä. Se oli yliluonnollinen ihme.
Kiitokset sille, joka otti meidän keskimmäisen talteen Muumimaailmassa. Singahti omille teilleen ja tungoksessa, en päässyt vaunujen kanssa perään. Meitä oli kolme etsimässä eikä löytynyt. Sitten joku soitteli selässä olleen tarran numeroon ja ilmoitti, missä lapsi on.
Tästäkin on aikaa. Tämä keskimmäinen on jo aikuinen.
Kiitos kaikille ihanille ihmisille, jotka ovat ottaneet kyytiin kun olen liftannut! <3
Olen aina saanut avun kaikilta ihmisiltä, kun olen sitä pyytänyt.
Tästä syystä olen tehnyt sitovan lupauksen auttaa hädässä olevia ihmisiä kyselemättä puolue-tai aate-kantaa.
Vaikka "vihaan" sydämeni pohjasta punavihreitä maanpettureita ja heidän toimintaansa, tämä ei estäisi minua antamasta jopa heille apua akuutissa tilanteessa.
Lupaus on lupaus.
Tosin sota-tai muun poikkeustilanteen aikana viholliset ovat pääsääntöisesti tämän lupauksen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina saanut avun kaikilta ihmisiltä, kun olen sitä pyytänyt.
Tästä syystä olen tehnyt sitovan lupauksen auttaa hädässä olevia ihmisiä kyselemättä puolue-tai aate-kantaa.
Vaikka "vihaan" sydämeni pohjasta punavihreitä maanpettureita ja heidän toimintaansa, tämä ei estäisi minua antamasta jopa heille apua akuutissa tilanteessa.
Lupaus on lupaus.
Tosin sota-tai muun poikkeustilanteen aikana viholliset ovat pääsääntöisesti tämän lupauksen ulkopuolella.
Hieno lupaus!
Usein ongelmana on se, että tunnistaa avun tarvitsijan, jos apua tarvitseva ei sitä osaa pyytää.
Haluan kiittää Jeesusta, läheisiä ja seurakuntaa, kun selvisin nuoruuden vaikeista vuosista.
Tänään kuuluu hyvää, on puoliso, lapset ja työpaikka.
Olen myös kiitollinen, että sain pitää isäni elämässä pitkälle aikuisikään. Työvuosinaan hänellä oli läheltäpiti- tilanteita, joissa olisi voinut menettää henkensä. Menehtyi vasta vanhana ja jo sairaana. Sain olla saattohoidossa mukana ja jättää jäähyväiset.
Kiitän jokaista, joka on ollut mulle ystävällinen. Se on palauttanut uskoa ihmiskuntaan rankan lapsuuden jälkeen. Ja läheisiäni, jotka ovat olleet tukenani kaikin tavoin, kun olen sairastanut.
Kiitos niille ilmaisille vapaaehtoisille, jotka pitivät luentoja käydessäni alfa-kurssia. Olivat täysin maallikoita, mutta uskovaisia. 2 heistä oli lääkäreitä.
Kiitos niille, jotka ovat auttaneet meitä parisuhdekursseilla ollessamme.
Äitini kaatui liukuportaissa (tai liukuhihna se oikeastaan oli) selälleen. Oli rollaattorin kanssa liikkeellä. Kaverinsa katsoi vaan hölmistynyneenä, vaikka on 20 v nuorempi.
Kiitos sille ulkkarimiehelle, joka veti hänet ylös.
Vierailija kirjoitti:
Äitini kaatui liukuportaissa (tai liukuhihna se oikeastaan oli) selälleen. Oli rollaattorin kanssa liikkeellä. Kaverinsa katsoi vaan hölmistynyneenä, vaikka on 20 v nuorempi.
Kiitos sille ulkkarimiehelle, joka veti hänet ylös.
Lisään, että hän varmaan myös pysäytti sen hihnan.
Kiitos myös taivaan Isälle, ettei loukannut.
Kiitos sille miehelle joka pelasti minut Serenassa. Olin noin 10-vuotias. Tein kuperkeikkoja veden alla ja pää meni niin sekaisin, etten enää löytänyt pinnalle vaan uin koko ajan pohjaa kohti. Paniikki oli jo päällä, kun joku veti minut vastakkaiseen suuntaan pinnalle ja altaan reunalle.
Kiitos niille ihmisille, jotka huolehtivat pojastani, kun hän oli vakavassa onnettomuudessa. Hän oli paikanpäällä tajuton, mutta uskon hänen vaistonneen kädestä kiinni pitelijät. Valitettavasti poikani ei selvinnyt vaan kuoli teho-osastolla.
Kiitos ihana itseni ikäinen nainen Helsingissä, joka autoit minua Töölönlahdella noin kymmenisen vuotta sitten. Olimme ehkä 25-vuotiaita. Minulla oli erittäin huono hetki elämässäni. Olin juonut ensimmäistä kertaa itseni alkoholimyrkytystilaan.
Olin ollut kavereiden kanssa baarissa ja juomia oli otettu tiuhaan tahtiin. Jossain välissä tajusin, että minulla on huono olo ja päätin lähteä kotiin. Bussissa tuli tunne, että pitää oksentaa ja jäin pois jossain Töölönlahden kohdalla. No meninkin sinne nurtsille oksentamaan, mutta samalla sammuin siihen.
Herätit minut ja sanoit, että joku ryöstää ja *aiskaa sinut, jos jäät tähän nukkumaan. Sait minut hereille ja ohjattua oikeaan bussiin, kun olin tarpeeksi tolpillani. Kyllä nolotti missä kunnossa olin, mutta samalla olen niin kiitollinen avustasi! Kiitos paljon sydämestäni! Ja olen pitänyt huolen, etten ole enää juonut itseäni samaan kondikseen. :)
Kiitos sille, joka huomasi piharakennuksemme olevan tulessa. Saatiin sammutettua, kun vasta sisällä paloi
Huomasin liekit savupiipusta. Siinä asui vuokralainen, jolla oli hella unohtunut päälle.
Kiitos niille, jotka on hätistäneet. varkaat tontiltamme. Hyviä naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Lisään, että varmaan olisi pitänyt laittaa Tampereen Aamulehteen näistä kiitokset yleisönosastolle aikoinaan.
En saanut aikaiseksi.
Ei kestä kiittää.
T. Alapeukuttaja
Lisään, että varmaan olisi pitänyt laittaa Tampereen Aamulehteen näistä kiitokset yleisönosastolle aikoinaan.
En saanut aikaiseksi.