Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi enää ei ole sairaaloissa vauvaloita

Vierailija
08.08.2022 |

Tytär synnytti eilen ja on joutunut päivän pitämään vauvaa samassa sängyssä kanssaan kun kätilöt/hoitajat käskeneet. Tytär on aivan rättiväsynyt kun synnytys on ollut pitkä ja vaikea eikö ole kunnolla saanut nukuttua kun vauva puhisee/röhisee vieressä tai on yissitakiainen.

Mitä tällaisella voitetaan että äideille ei tarjota hetken mahdollisuutta levähtää. Kyllä ne kerkeää itsensä uuvuttaa kotonakin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vauvalle aika järkyttävää pahoinpitelyä viedä heti turvallisesta kohdusta kauaksi äidistä, ei kuule enää äidin sydämenlyöntejä, äidin lämpöä ja ääntä. 

Vierailija
2/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tosissasi..? Et varmaan, mutta kirjoitan nyt silti, että vauvan perusturvallisuudelle ja imetyksen käynnistymiselle on tosi tärkeää, että äiti saa pitää vauvan lähellä. Ei kukaan muukaan nisäkäs hylkää jälkeläistään synnytyksen jälkeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin lapseni Saksassa. Hoitajat tarjoutuivat ottamaan vauvan välillä takahuoneeseen "hoitoon" jotta itse saisin levättyä edes muutaman tunnin. Toivat vauvan sitten takaisin, kun näytti siltä että kaipaa rintaa ja äidin läsnäoloa. Lakanoita ei tarvinnut vaihtaa itse, apua ja särkylääkettä jälkisupistuksiin sai aina kun pyysi. Hyvät muistot jäi ja voisin koska vaan synnyttää uudelleen. Ihmettelen tuota Suomen touhua suuresti.

Vierailija
4/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vauvalle aika järkyttävää pahoinpitelyä viedä heti turvallisesta kohdusta kauaksi äidistä, ei kuule enää äidin sydämenlyöntejä, äidin lämpöä ja ääntä. 

Ei ne lapset ennenkään ole tuollaisesta vaurioitunut.

Vierailija
5/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän teki pennun, jos ei jaksa sitä itse hoitaa?

Vierailija
6/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkä äidin velvollisuus.

Vierailija
7/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan tosissasi..? Et varmaan, mutta kirjoitan nyt silti, että vauvan perusturvallisuudelle ja imetyksen käynnistymiselle on tosi tärkeää, että äiti saa pitää vauvan lähellä. Ei kukaan muukaan nisäkäs hylkää jälkeläistään synnytyksen jälkeen..

Ei vauvat ole ennenkään järkyttyneet jos on vähän aikaa äidistä ollut erillään. Tyttäreni siirtyy ruokkimaan vauvaa pullosta kotona joten imetyksen käynnistymisen heikkous nyt ei ole kovin iso asia.

Vierailija
8/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkä äidin velvollisuus.

Eikä sairaalan henkilökunnan.

Vierailija
9/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on tyttäresi puoliso? Hänellä on vähintäänkin oikeus olla paikalla sairaalassa noin 12 tunnin ajan päivisin. Jos puolisoa ei ole, sinä voit vaikka mennä sinne tukihenkilönä ja siten auttaa tytärtäsi.

Ja miksi hän ei ole saanut perhehuonetta puolisonsa ja vauvan kanssa? Puoliso voi hyvin ottaa vauvan lähelleen jos äidin pitää saada olla hetki paremmassa asennossa.

Vierailija
10/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olin tyytyväinen, että saatiin miehen kanssa ihan itse harjoitella sairaalassa vauvanhoitoa. Ei tullut sitten kotona mitään isompia yllätyksiä.

Vierailija
11/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sekä vauvoille että äideille parempi, kun ei eroteta. 

Vierailija
12/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lapset ennenkään ole tuollaisesta vaurioitunut.

Onhan, katso nyt ihan vaan vaikka itseäsi.

Vierailija
13/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimman lapseni kohdalla oli siirrytty täysin tuohon käytäntöön. Sanoin silti hoitajalle, että haluan yrittää nukkua ensimmäisen ja toisenkin yön. Syömään saa tuoda. Suostuivat viemään kansliaan. Varhaisesta aamusyötöstä jäi sitten luokseni.

Vierailija
14/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vauvat ole ennenkään järkyttyneet jos on vähän aikaa äidistä ollut erillään. Tyttäreni siirtyy ruokkimaan vauvaa pullosta kotona joten imetyksen käynnistymisen heikkous nyt ei ole kovin iso asia.

Olisi kannattanut jättää tekemättä se vauva.

Vierailija
15/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa sairaaloissa on työvoimapula, mites niiden muiden asikaiden käy, jos hoitsut alkaa vahtimaan vauvoja?

Vierailija
16/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monetkin nisäkkäät jättää poikasen omilleen ja käy vain imettämässä.

Vierailija
17/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ritva Hämäläinen perheeseeni kohdistuvan vainon johdosta sinusta on tehty jälleen rikosilmoitus.

Vierailija
18/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa sairaaloissa on työvoimapula, mites niiden muiden asikaiden käy, jos hoitsut alkaa vahtimaan vauvoja?

Ottamatta kantaa että kuuluuko vauvan olla vauvalassa vai äidin kanssa, niin se on työnantajan tehtävä hankkia riittävästi henkilökuntaa hoitamaan työhön kuuluvat velvoitteet. Työntekijöiden puute on erittäin paska teko syy jättää mitään asiaa hoitamatta.

Vierailija
19/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on tyttäresi puoliso? Hänellä on vähintäänkin oikeus olla paikalla sairaalassa noin 12 tunnin ajan päivisin. Jos puolisoa ei ole, sinä voit vaikka mennä sinne tukihenkilönä ja siten auttaa tytärtäsi.

Ja miksi hän ei ole saanut perhehuonetta puolisonsa ja vauvan kanssa? Puoliso voi hyvin ottaa vauvan lähelleen jos äidin pitää saada olla hetki paremmassa asennossa.

Vävy on työmatkalla palaa ensiviikolla.

Vierailija
20/32 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan ei myöskään tarvitse oppia siihen että kokoajan on jonkun sylissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi