Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusattiinko teitä lapsena luonnonkiharien hiusten takia?

Vierailija
08.08.2022 |

Olen itse vasta aikuisiällä alkanut ihmettelemään, miksi luonnonkiharat hiukseni tuntuivat aiheuttavan sellaista aggressiota ihmisissä. Koulussa olin ihan vapaata riistaa kiusaajille, mutta myös sukulaiset naureskelivat ja äitini aamuisin raivolla harjasi tukkaani kuvitellen sen sillä suoristuvan sekä pakotti myös leikkaamaan lyhyeksi, jotta se olisi ns. siisti.

Tämä nyt on ollut asennevammaista kahdeksankymmentälukua, jolloin erilaisuus oli jotain ihan hirveää, mutta onhan tuo nyt jopa siihen suhteutettuna ollut aivan hanurista. Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista! Olen syntynyt 76 ja peruskoulussa nimenomaan kadehdittiin ja ihailtiin niitä joilla oli luonnonkiharat, itselläni siis ei ole, omaa päätäni koristi permanentti. Ehkä ainakin osa teidän kiusaajista oli vain kateellisia.

Minä 79 ja muistan vieläkin miten ihailimme luokkamme luonnonkiharahiuksisen hiuksia. 

Mutta sitten taas ystäväni ei itse pitänyt teini-iässä hiuksistaan , vaan aina suoristi niitä. 

Vierailija
22/24 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli suorat hiukset, mutta mua kiusattiin koska olin ujo ja lyhyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan 2000-luvulla. Itseäni häiritsi paljon, koska en osannut hoitaa niitä. 

Vierailija
24/24 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapuudessa 50-60 luvulla kiusattiin mistä vaan, vaikka just ruskeista silmistä ja pisamista. Tietenkin köyhyydestä kiusattiin ja jopa vanhempien huononäköisyydestä (silmät) ja ammateista kiusattiin.

En muista että kenenkään (luonnon-)kiharoista olisi kiusattu, ehkä mun lapsuudessa ei ollut luonnonkiharapäisiä ihmisiä. Siihen aikaan aikuiset ihmiset pitivät permanetteja.

No tietysti on ollut luonnonkiharia hiuksia silloinkin, älä nyt höpsi. Tuohon aikaan he vain naamioituivat muiden joukkoon, jos, niin kuin sanot, aikuisilla oli paljonkin permanentteja.

No hän varmaan tarkoitti, ettei hänen tuttavapiirissään ollut! Eiväthän luonnonkiharat Suomessa mitenkään yleiset ole, kuten eivät ole punaisetkaan hiukset, nuo toinen kiusanhenkien lempikohde.

Ei ollut tuttavapiirissä, enkä muista koulussa. Sellaseen ei kiinnitetty huomiota, koska kiharretut hiukset oli muotia. Mä itse rullasin papiljoteilla kiharoita kolmannella luokalla ja tunsin itseni kauniimmaksi kun oli kiharaa hiuksissa.