Miksi jotkut puhuu omista lapsistaan lässytystermeillä?
Käytetään typeriä nimityksiä vauvasta esim. masuasukki, bebe ja vähän isommista pikkuprinssi/-prinsessa tms. Kehutaan kuinka ihana ja täydellinen se oma lapsi on. Muita ei oikeasti kiinnosta. Tai kun kerrotaan vaikka facessa tai täällä jotain, kun tyyliin mies ei hoida vauvaa, niin koko ajan toistuu sana "vauva, vauva, vauva, vauva". Siis miksi?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mun aikuiset lapset on mulle aina ja forever vauvoja!!
Niin? Miten se nyt liittyy aloitukseen? Tosin hölmöltä tuokin vaikuttaa.
Semmoista se on. Muut ihmiset ovat erilqisia, käyttävät erilaista kieltä, tekevät asioita eri tavalla. Jotkut ihmiset oppivat aikuiseksi kasvaessaan hyväksymään tämän. Toisia hiertää jatkuvasti muiden väärät tavat ja sanat.
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se on. Muut ihmiset ovat erilqisia, käyttävät erilaista kieltä, tekevät asioita eri tavalla. Jotkut ihmiset oppivat aikuiseksi kasvaessaan hyväksymään tämän. Toisia hiertää jatkuvasti muiden väärät tavat ja sanat.
Ihan hirveää kuunneltavaa vaikka jossain julkisella paikalla, kun lässytetään vielä sellaisella pissispiipityksellä. Siis tää mun bebe ei suostu nukkumaan.
Aika lapsellisella tuo aloittajankin avautuminen vaikuttaa. Millä termillä siitä vauvasta sitten pitäisi puhua vaikkapa täällä, jos ei nimeä voi/halua käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Aika lapsellisella tuo aloittajankin avautuminen vaikuttaa. Millä termillä siitä vauvasta sitten pitäisi puhua vaikkapa täällä, jos ei nimeä voi/halua käyttää?
Vauva, lapsi? Miksi pitää vääntää jotain masukkia? Tai miksi sitä vauva-sanaa täytyy toistaa moneen kertaan, kun varmasti kaikki jo tajusi mistä on kyse?
Koska omat lapset on maailman ihanin asia?
Niin monta kertaa olen lukenut jonkun aloituksen "kun mies ei hoida vauvaa" ja se on jokseenkin tätä: meidän vauva on nyt 6 kk ja on huono nukkumaan öisin. Minä olen se, joka öisin herää vauvan itkuun ja syöttää vauvaa, vaikka vauva syökin pullosta. Mies vaan kääntää kylkeään eikä herää, vaikka vauva itkee lohduttomasti. Aamuisin mies haluaa nukkua pitkään eikä suostu hoitamaan vauvaa, ei suostu sylittelemään vauvaa tai vahtimaan vauvaa edes sen aikaa, että kävisin suihkussa. Joskus on vaan pakko tunkea vauva miehen syliin, kun ihan pakko päästä suihkuun, kun ei sinne voi ottaa vauvaa mukaan. Mies pelaa pleikkarilla eikä huomioi vauvaa ja kun tulen suihkusta, niin vauva itkee ja mies on vaan kuulokkeet päässä eikä kuule vauvaa. Ja sen pituinen vauvatarina se.
Vierailija kirjoitti:
Ei muiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muiden mielestä.
Eikä tainnut olla sinun äitisikään mielestä. Ikävä juttu.
Mun aikuiset lapset on mulle aina ja forever vauvoja!!