Jälleen kerran häätarjoilussa sokerimassakakkua ja karjalanpiirakoita
Karjalanpiirakat ei yksinkertaisesti ole soveliasta hääjuhlaruokaa, sotkevia ja rasvaisia klönttejä. Sokerimassakakut olivat muodissa 10 vuotta sitten ja järkkyjä sokeripommeja.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat kelpaa kirjoitti:
Nirsoilija valikoi sitten mieleisensä tarjoiluista. Problem solved.
Problem not solved. Se sokerimassakakku oli ainoa makea koko tarjoilussa joidenkin pikkuleipäräpöstysten lisäksi.
No sit et valitse lautasellesi mitään makeaa. Helppoa ja terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Hääjuhlien tarjoilun epäonnistuminen on seurausta siitä, ettei ole varaa käyttää ammattitaitoista ceitering-palvelua. Jonkin maatalon pitopalvelu ei nyt vaan ole ihan sama asia kuin tasokas ceitering.
Niin silloin jos ei nimenomaan halua perinteistä maatalon pitopalvelua. Jos olisin itse menossa naimisiin valitsisin tuon maalaistollukan cateringin sijaan
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpiirakat on hyviä mutta häihin laittaa mielellään juhlaruokaa.
Laitapa sinä sitten omiin juhliisi juhlavampaa. Mutta muista ottaa huomioon perinteisempää tarjoilua arvostavat vieraat, kaikki eivät pidä sushista tai suolapaloista. Siinä valossa ehkä olisi tylsää jos joutuisi tyytymään juhlissa tavallisten illanistujaisten tarjoiluun, tuulihattuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kakkutrendit 2022: ruusukulta, kakkumaalaukset, heleä pinkki, marmori ja langoitetut kukat.
Niin, ja käytännössä nämä toteutetaan miten, jos sokeriset kuorrutteet on pannassa? Maalataanko makeuttamattomaan kermavaahtoon?
Vierailija kirjoitti:
Hääjuhlien tarjoilun epäonnistuminen on seurausta siitä, ettei ole varaa käyttää ammattitaitoista ceitering-palvelua. Jonkin maatalon pitopalvelu ei nyt vaan ole ihan sama asia kuin tasokas ceitering.
Tässä taas erinomainen esimerkki siitä, miten raha EI TUO sivistystä. "Ceitering"... Miten suurta myötähäpeää ihminen voi tuntea?
Ap ei ole vielä vastannut, mitä ovat "tasokkaat suolapalat"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä häissä sitten mielestäsi pitäisi olla?
Tasokkaita suolapaloja, tuulihattuja, sushia tms, eikä mitään rasvalöllöpiirakoita.
Mitä piirakoita ne rasvalöllöpiirakat ovat? Karjalanpiirakat eivät koskaan ole sellaisia, koska niihin ei käytetä muuten rasvaa kuin kastelu vesi-voi-seoksessa. Tuulihattujen leivontaan käytetään paljon enemmän rasvaa..
Arvoisa pitoemäntä: keitäkö piirakoihin tulevan riisipuuronkin veteen? Meillä kyllä käytetään maitoa.
Mistä lähtien maito on ollut rasva?
Kyllä muuten on oudot juhlat, jos siellä ei ole piirakoita... tämä on varmaan toki maantieteellinen juttu, mutta jotenkin täällä Pohjois-Karjalassa ne piirakat kuuluun asiaan
Sushi on kyllä illanistujaissapuskaa.
Mä olen varmaan outo, kun mulle on ihan se ja sama mitä juhlissa tarjotaan. Jos ei miellytä, en syö tai otan vaan jotain pientä. Oon aika nirso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasokas ceitering.. 🤣🤣🤣 varmaan sellaisen tunnistatkin
Tottakai tunnistaa ja varaa on siihen!
Mikä on ceitering? En ole koskaan kuullut, eikä sanakirjastakaan löydy.
Tää aina menee hauskaksi,
113 viesti lähti ennen aikaisesti. Siis piti kirjoittaa, että aina hauskaa, kun valitetaan että juhlissa oli huonot tarjoilut ja sitten itse ehdotetaan jotain perusillanistujaisruokaa. Sushi ei ole mitään juhlaruokaa, sopii ehkä johonkin bileisiin, mutta juhlaruokana outo. Tuulihatut on työläitä tehdä, mutta ei silti juhlavia.
Onko ne sokerimassakakut niitä, mihin voi muotoilla kaikenlaisia teemakoristeita samasta massasta. Kakku voi siis olla vaikka kirkkaan vihreä tai sininen? En ole koskaan syönyt sellaista kakkua, mutta ihmettelen, voiko ne olla hyviä, vai onko jotain esanssin makuisia öklömakeita.
Omasta mielestäni karjalanpiirakat ovat juhlaruokaa, mutta ne ovat osa siitä, eikä niitä syödä sormin, vaan otetaan muun juhlaruoan kanssa lautaselle ja syödään myös veitsellä ja haarukalla.
Hääkakkuna varsinkin kesällä ihan parasta olisi kermakakku, missä on runsaasti jotain tuoreita marjoja.
Eivät ne syö sushia häissä Aasiassakaan, joten omituista ajatella, että se olisi jotenkin hyvä ruoka suomalaisiin häihin.
Karjalanpiirakat ovat perinne suomalaosissa häissä ja ne muuten maistuvat ulkomaalaisillekin.
Sokerimassakakku on sen sijaan trendikäs tällä hetkellä. Ei niitä niin kovasti ollut 10 vuotta sitten.
Hääpari voi tarjota omia herkkujaan- oli se sitten vaikka kaurapuuroa ja berliininmunkkeja. Pulinat pois. Persoonallisuus minusta plussaa. Ettei aina uunilohta , paahtopaistia ja kermaperunoita, mikä on tylsää.
Mistä se muuten johtuu että suomalaiset ei arvosta omia perinteitään? Vaikka karjalanpiirakoita häissä. Sitten jos joku ulkomaalainen on joskus sanonut, että ei tykkää suomalaisesta ruokalajista X, niin siitä tehdään sellainen yleistys, että ulkomaalaiset inhoaa ruokaa X. Minä olen tavannut hollantilaisen joka ei oikein tykännyt karjalanpiirakoista, mutta olen myös tavannut saksalaisen, jonka mielestä ne on tosi hyviä. Yleistänkö nyt, että hollantilaiset inhoaa karjalanpiirakoita, mutta saksalaiset tykkää niistä? Ja kun en ite tykkää yhtään speculaas-kekseistä, niin pitäisikö nyt hollantilaisten sanoa,, että suomalaiset ei tykkää niistä ja ajattelee, että ne on kuivia ja pahoja?
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne syö sushia häissä Aasiassakaan, joten omituista ajatella, että se olisi jotenkin hyvä ruoka suomalaisiin häihin.
Karjalanpiirakat ovat perinne suomalaosissa häissä ja ne muuten maistuvat ulkomaalaisillekin.
Sokerimassakakku on sen sijaan trendikäs tällä hetkellä. Ei niitä niin kovasti ollut 10 vuotta sitten.
tasokasta raakaa lapamatokalaa pitäisi olla?
Syödäänkö sushia sitten kahvinkin kanssa puikoilla. Puikollahan voi sitten sekoittaa sokerin ja maidon kahviin.
Perinteinen suomalainen kakku 🍰 on kyllä kermakakku! Ne sokerimassskakut on kyllä maailmalla yleisimmät ja suosituimmat kakut. Katsoppa joskus niitä kakkumestariohjelmia, misdä ne tekee mielettömiä kakkuja. Ja kaikki päällystetään sokerimassalla.
Sanoisin syyksi kaupungin ryöstöhinnoitellun miniannos pitopalvelun. Asiakas ei ymmärrä, että ko. pitopalvelun täytekakkuannos on läpikuultavan kapea henkilöä kohden ja täytekakut loppuvat kesken. Pitopalvelu syyttää asiakasta.