Työeläkkeisiin jopa 6% korotus tulossa.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisinko muuten lähteen tälle korotukselle?
En löytänyt mistään vaikka etsin🤔
Kannattaa sitten lukea tuo juttu. Keskimääräinen eläke 1650.
Noita hurjia eläkkeitä ei saa läheskään kaikki.Itse kuulun niihin. Näköjään nyt nousee sitten 80€ ,mutta samalla menetän 44euron kansaneläke osan.
Eli saan 44 euroa enemmän. Eli 1200 käteen about.
Kyllä kannattaa kadehtia.
Kansaneläke ei ole soviteltava sen jälkeen kun se on myönnetty. Ei sitä oteta pois vaikka saisit työeläkettä miljoonan kuussa sitten kun se on kerran myönnetty. Siihen tehdään normi korotukset niin kuin muihinkin etuihin.
Miten niin? Lukeeko se raamatussa tai Koraanissa? Se otetaan ihan täysin varmasti pois heti kun rahat on loppu. Rahat tulevat loppumaan mikäli sitä käytetään enemmän kuin tienataan eli nykymenolla joskus parin vuosikymmenen päästä.
Vuoden 97 jälkeen työeläkerahastot on seitsenkertaistaneet kokonsa. Mikä sinulle näyttää sille, että ne ei tekisi sitä tulvaisuudessakin?
Tuotto oli 10 miljardia, kun työeläkkeitä maksetaan 30 miljardia.
Rahasto olisi loppunut jo aika päivää sitten, jos ei palkoista olisi maksettu eläkkeitä.
Suomalaiset työeläkerahastot on hyvin varovaisia ja karttavat riskiä toisin kuin esimerkiksi ruotsalaiset jotka tekee huomattavasti parempaa tulosta. Yksi tapa tehostaa varojen hankkimista on lisätä rahastojen riskinottohalukkuutta, mutta tätä ei suomalaiset halua, joten mieluummin maksavat korkeita maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla saa palkkaa 1300 netto, kun tekee vuorotyötä 30 tuntia viikossa. Työtunteja ei saa enempää.
Ja joku kehtasi valittaa 1200 euron eläkkeestä.
Hei. Työtunteja voi ottaa aina lisää. En itse todellakaan tehnyt 30h työviikkoa!
Tein lähinnä yötöitä ja juhannuksen ja joulut ja uudet vuodet töissä.. viikonloppu vapaa kerran kahdessa kuukaudessa.
En valittanut 1200 euron eläkkestä, mutta se ei siitä nouse, en voi itse sitä nostaa.
Arvostelen tätä vihaa mitä täällä luodaan päivittäin.
Juurihan kirjoitin ettei työtunteja saa lisää, vaikka haluaisi.
Kauppa ottaa mielellään opiskelijoita 20 viikkotunnilla niin tunnit voidaan sijoittaa iltoihin ja viikonloppuihin, jolloin on enemmän asiakkaita.
..no voi vaikka sitten vaihtaa alaa. Ja ainakin s-ryhmällä on jatkuvasti tarjolla pikatöitä.
Tai kauppaa.
Ei siitä tarvitse minun kimppuuni käydä.. En todellakaan saisi edes tätä "hurjaa" 1200 euron eläkettä,jos olisin tehnyt 30h/viikossa töitä.
Ja kyllä, itselläni kun jäi välillä reilut 1200 euroa kk käteen jos tein pelkkää aamua ilman pyhiä.
Rahat oli pyhissä, ja öissä. Ja kaupan alalla lisät ovat isommat kuin omalla.
Töissä käyvä ihminen voi vielä vaikuttaa palkkaansa. Itse en. Tätä se on niin kauan kuin eläkkeitä maksetaan ja hengissä pysyy.
Enkä hyökkäisi,mutta en tajua miksi piti täällä käydä itseni kimppuun.
Tuttavani on kaupassa töissä, ylitöistä ei makseta, ne saa vapaana.
Lisäksi työttömät hyllyttävät kaupoissa tavaroita työttömyyskorvauksella työkokeiluna ja sitten on vielä koulujen harjoittelijat.
Ihan kuin tulonsiirroista elävien mielestä palkansaajien ei tarvitsisi itse saada euroakaan siitä palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla saa palkkaa 1300 netto, kun tekee vuorotyötä 30 tuntia viikossa. Työtunteja ei saa enempää.
Ja joku kehtasi valittaa 1200 euron eläkkeestä.
Hei. Työtunteja voi ottaa aina lisää. En itse todellakaan tehnyt 30h työviikkoa!
Tein lähinnä yötöitä ja juhannuksen ja joulut ja uudet vuodet töissä.. viikonloppu vapaa kerran kahdessa kuukaudessa.
En valittanut 1200 euron eläkkestä, mutta se ei siitä nouse, en voi itse sitä nostaa.
Arvostelen tätä vihaa mitä täällä luodaan päivittäin.
Juurihan kirjoitin ettei työtunteja saa lisää, vaikka haluaisi.
Kauppa ottaa mielellään opiskelijoita 20 viikkotunnilla niin tunnit voidaan sijoittaa iltoihin ja viikonloppuihin, jolloin on enemmän asiakkaita.
..no voi vaikka sitten vaihtaa alaa. Ja ainakin s-ryhmällä on jatkuvasti tarjolla pikatöitä.
Tai kauppaa.
Ei siitä tarvitse minun kimppuuni käydä.. En todellakaan saisi edes tätä "hurjaa" 1200 euron eläkettä,jos olisin tehnyt 30h/viikossa töitä.
Ja kyllä, itselläni kun jäi välillä reilut 1200 euroa kk käteen jos tein pelkkää aamua ilman pyhiä.
Rahat oli pyhissä, ja öissä. Ja kaupan alalla lisät ovat isommat kuin omalla.
Töissä käyvä ihminen voi vielä vaikuttaa palkkaansa. Itse en. Tätä se on niin kauan kuin eläkkeitä maksetaan ja hengissä pysyy.
Enkä hyökkäisi,mutta en tajua miksi piti täällä käydä itseni kimppuun.
Tuttavani on kaupassa töissä, ylitöistä ei makseta, ne saa vapaana.
Lisäksi työttömät hyllyttävät kaupoissa tavaroita työttömyyskorvauksella työkokeiluna ja sitten on vielä koulujen harjoittelijat.
Ja tuossa 1300 netto on vuorolisät illoista ja viikonlopuista.
Tasasumma olisi oikeudenmukaisempi. Ei suurituloisilla hinnat nouse yhtään enempää kuin pienituloisilla.
Vierailija kirjoitti:
Itkettää. Kohta kaikkien verot on 100% palkasta ja silloinkin varmaan tulisi jengi vinkumaan että lisää pitää saada, paitsi työntekijän.
Mikä on sinun veroprosenttisi? Minun on 22,9%.
T. eläkeläinen / 26 000e/vuosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tää hienoa olla palkansaaja. Sosiaalietuuksia on korotettu tänä vuonna jo 5,5-6,5% ja vuodenvaihteessa taas uusi korotus tulossa. Työeläkkeitä tullaan korottamaan 6-7% vuodenvaihteessa.
Duunari sai tyytyä alle 2% korotukseen.
Ammattiliitot hei, nyt olisi aika herätä!No, onneksi voit lohduttautua sillä, että yrittäjillä vasta huonosti menee. Hintoja ei voi nostaa yhtään enempää kuin on absoluuttisen pakko (osa ei lainkaan), ja ensi vuoden alusta tulee suurimmalle osalle vähintään 500 euroa kuussa lisää maksettavaa YEL-uudistuksen takia.
Nyt se ei kyllä lohduta. Yrittäjät ja työntekijät on kerrankin samassa veneessä. Meidät nyhdetään kuiviin. Nyt ei ole se aika kun yrittäjien ja tekijöiden kannattaa asettua napit vastakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Viimeksi kun sain korotuksen niin asumistuki laski samassa suhteessa.
Liekö tuo veroprosenttiinkin vaikuttaa.
Oikeasti osa eläkeläisistä on virallisesti köyhiä. Eivät kaikki saa mitään mahtieläkkeitä.
Täällä palstalla ei kyllä kylvetä muuta kuin vihaa ja katkeruutta.
Ja eläkeyhtiöltä itse saan kyllä eläkkeeni suurimmaksi osaksi. Ja olen töissä maksanut niille.
Eläkeläisillä on ollut 40 vuotta aikaa tehdä töitä ja hankkia itselleen hyvä eläke. Vain itseään voi syyttää, jos näin ei ole tehnyt. Ei voi kuvitella, että muut maksavat eläkkeen, jos itseään ei huvita tehdä töitä. Vain ääliö hoitaa lapsia vuosikausia kotona kerryttämättä eläkettä. Puhdasta riskienhallintaa.
Osa eläkkeestä tulee juuri nyt työssäkäyvien maksuista. Suuret ikäluokat kun eivät ole maksaneet itse koko eläkkeitään. Onhan tämä nuorilta ja keski-ikäisiltä ryövääminen härskiä puuhaa.
Koittakaa nyt päättää.. eli pitäisikin olla iso eläke? Heh.
Kuulostat muuten todella itsekeskeiseltä yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettää. Kohta kaikkien verot on 100% palkasta ja silloinkin varmaan tulisi jengi vinkumaan että lisää pitää saada, paitsi työntekijän.
Veroprosentti on 20 ja siihen päälle eläkemaksut 7.jotain % jos ei huomioida sitä eläkemaksua 16% mikä ei tililläni ikinä edes käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ketään kiinnosta selviääkö ne palkansaajat? Täälläkin eläkeläiset haluaa lisää ja lisää, toisessa ketjussa työttömät haluaa lisää ja lisää.
Ei meidän palkoista saa teille kaikille sitä mitä te haluatte. Meillä on myös lapsia ja laskuja.
Työttömilläkin on lapsia ja jos puoliso on pienipalkkaisessa työssä niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Eli pääasia, että tuet ovat hyvät, eikä se, että työnteko kannattaa. Mitä luulet, pysyykö yhteiskunta pystyssä tuolla ajattelutyylillä?
Jos työttömien rahat eivät riitä lapsiin niin niitä ei pidä tehdä montaa tai sitten antaa ne adoptioon. Ei ole työssäkäyvien tehtävä elättää työttömän lapsitehtailut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puoliso saa saman kaupassa vuorotyöstä palkkaa vuodessa, hänellä on sama veroprosentti ja lisäksi menee työeläkemaksu eli 2400 bruttopalkasta jää käteen 1700 netto, mutta tuossa nettosummassa on lomarahat sekä veronpalautukset ja hän on vielä päällikkö asemassa, palvelee myös asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ketään kiinnosta selviääkö ne palkansaajat? Täälläkin eläkeläiset haluaa lisää ja lisää, toisessa ketjussa työttömät haluaa lisää ja lisää.
Ei meidän palkoista saa teille kaikille sitä mitä te haluatte. Meillä on myös lapsia ja laskuja.
Työttömilläkin on lapsia ja jos puoliso on pienipalkkaisessa työssä niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Eli pääasia, että tuet ovat hyvät, eikä se, että työnteko kannattaa. Mitä luulet, pysyykö yhteiskunta pystyssä tuolla ajattelutyylillä?
Jos työttömien rahat eivät riitä lapsiin niin niitä ei pidä tehdä montaa tai sitten antaa ne adoptioon. Ei ole työssäkäyvien tehtävä elättää työttömän lapsitehtailut.
Tämä. Tuokin tukia nauttiva mamma on ihan pihalla siitä, että jotta hän saa tukia, jonkun on pakko mennä töihin. Ei maailma toimi niin että työntekijöiltä nyhdetään viimeisetkin elämän edellytykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinut irtisanotaan ja sinulla on lapsia niin et saa toimeentulotukea, jos sinulla on velkaa ja tilillä 0 euroa.
Hyvä, että moni pääsee ensi talvena tutustumaan systeemiin.
Nyt joku raja. Ei työntekijät ole mikään automaatti josta vain riittää ja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tuokin tukia nauttiva mamma on ihan pihalla siitä, että jotta hän saa tukia, jonkun on pakko mennä töihin. Ei maailma toimi niin että työntekijöiltä nyhdetään viimeisetkin elämän edellytykset.
Työttömiä on 90 000 aktivointitoimissa esim. hoitamassa lapsia tarhassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä jne. He ovat tietyn ajan ja sitten tulevat uudet työttömät tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Viimeksi kun sain korotuksen niin asumistuki laski samassa suhteessa.
Liekö tuo veroprosenttiinkin vaikuttaa.
Oikeasti osa eläkeläisistä on virallisesti köyhiä. Eivät kaikki saa mitään mahtieläkkeitä.
Täällä palstalla ei kyllä kylvetä muuta kuin vihaa ja katkeruutta.
Ja eläkeyhtiöltä itse saan kyllä eläkkeeni suurimmaksi osaksi. Ja olen töissä maksanut niille.
Eläkeläisillä on ollut 40 vuotta aikaa tehdä töitä ja hankkia itselleen hyvä eläke. Vain itseään voi syyttää, jos näin ei ole tehnyt. Ei voi kuvitella, että muut maksavat eläkkeen, jos itseään ei huvita tehdä töitä. Vain ääliö hoitaa lapsia vuosikausia kotona kerryttämättä eläkettä. Puhdasta riskienhallintaa.
Osa eläkkeestä tulee juuri nyt työssäkäyvien maksuista. Suuret ikäluokat kun eivät ole maksaneet itse koko eläkkeitään. Onhan tämä nuorilta ja keski-ikäisiltä ryövääminen härskiä puuhaa.
Koittakaa nyt päättää.. eli pitäisikin olla iso eläke? Heh.
Kuulostat muuten todella itsekeskeiseltä yksilöitä.
Eläkettä kerrytetään töitä tekemällä. Oliko tämä asia sinulle jotenkin uusi ja vaikeasti ymmärrettävä?
Jos et ole itse maksanut rahaa, saadaksesi kunnon eläkkeen niin älä syö toisten kukkaroista.
Jos eläkkeen kerrytys ei kiinnosta niin ei ole työssäkäyvien tehtävä maksaa laiskotteluasi. Tee töitä niinkuin me muutkin. Ahne olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinut irtisanotaan ja sinulla on lapsia niin et saa toimeentulotukea, jos sinulla on velkaa ja tilillä 0 euroa.
Voi sunkin hymy hyytyä kun järjestelmä ei enää pysty maksamaan tukia euron euroa kenellekään.
Ei työntekijät ole pahiksia. Ne on se ryhmä mikä hoitaa sen hyvinvointivaltion tähän maahan, jotta työttömyys ei ole sullekaan maailmanloppu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaan niin nauttimaan ja leipäjonoista on ruoka loppumassa. Tyhmät asuntovelkaiset.
No, onneksi voit lohduttautua sillä, että yrittäjillä vasta huonosti menee. Hintoja ei voi nostaa yhtään enempää kuin on absoluuttisen pakko (osa ei lainkaan), ja ensi vuoden alusta tulee suurimmalle osalle vähintään 500 euroa kuussa lisää maksettavaa YEL-uudistuksen takia.