Työnhakuvelvoite
Noniin, kuukauden tyonhaku 4 työpaikkaa on tehty. Eikä mennyt kuin 10 minuuttia.😃
Nyt vaan odotellaan että tärppääkö.👍
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten perustellaan mihin on realistista päästä. Työnantaja sen päättää onko mahdollista vai ei. Tämä tulkinnallinen ja antaa te-paksukaiselle rajattoman vallan päättää hyväksyykö vai ei. Kuten tämä työnhakuvelvollisuus, mielivaltaista toimintaa. Miten perustellaan kenellä velvollisuus hakea yhtä- kahta- neljää paikkaa/kk. Sekin vain te-läskin päätettävissä millä tuulella sattuu olemaan ja ketä huvittaa kyykyttää tänään. Mielivaltaista ja sairasta toimintaa.
Seuraavan kerran kun tämä TE toimiston kuulustelija soittaa, niin aion kyllä tivata siltä ketkä hakee 0 työpaikkaa, ketkä yhtä, kahta, kolmea ja kuka neljää työpaikkaa?
Tuntuu hassulta tuo kun joidenki ei tarvi hakea yhtään työpaikkaa, mikä se sellainen työtön työnhakija on?
Työkyvytön joka ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle
Terv. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako työpaikka hakua täällä olevilta vaaditaan?
Itse 61v. pitkäaikastyötön ja selkävämmainen niin 4 työpaikkaa pitää hakea, vaikka asun täällä korvessa mistä matkaa 50 kilometriä lähimpään pikkukaupunkiin, missä käytännössä mahdolliset työpaikat on.
Vuodessa 50 työhakua, mikä tarkoittaa että melkein kaikki alueen firmat saa minulta työkakemuksen.😛Minä olen muutaman vuoden nuorempi, mutta myös niin selkävaivainen, että en pysty kävelemään kovin pitkälle tai istumaan puolta tuntia kauempaa. Minun hakumääräni sentään on nolla - toistaiseksi. Olen tästä huolimatta hakenut oman alani töitä (mainitsematta selkääni tietysti), mutta tulos on jo kolmisen vuotta ollut nolla työpaikkaa - palkkatukipaikat ja vuorotteluvapaasijaisuudet mukaan luettuina. Enkä edes halua millekään eläkkeelle, vaan töihin.
60v. Selkävamma todettu, välilevyn rappeuma. Liikkua pystyy ja tekemään töitäkin, mutta selkä saattaa pettää koska vain ja sen jälkeen ei kävellä eikä istuta enään muutamaan päivään.
Jatkuva tinnitys toisessa korvassa, nukkumisvaikeuksia tämän takia.
Nivelrikko kolmessa sormessa.
37 vuoden työhistoria ammatista mitä ei voi hyödyntää paikkakunnan työpaikoilla, eikä paljon koko suomessa.
Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 61v. pitkäaikastyötön ja selkävämmainen niin 4 työpaikkaa pitää hakea, vaikka asun täällä korvessa mistä matkaa 50 kilometriä lähimpään pikkukaupunkiin, missä käytännössä mahdolliset työpaikat on.
Vuodessa 50 työhakua, mikä tarkoittaa että melkein kaikki alueen firmat saa minulta työkakemuksen.😛Minä olen muutaman vuoden nuorempi, mutta myös niin selkävaivainen, että en pysty kävelemään kovin pitkälle tai istumaan puolta tuntia kauempaa. Minun hakumääräni sentään on nolla - toistaiseksi. Olen tästä huolimatta hakenut oman alani töitä (mainitsematta selkääni tietysti), mutta tulos on jo kolmisen vuotta ollut nolla työpaikkaa - palkkatukipaikat ja vuorotteluvapaasijaisuudet mukaan luettuina. Enkä edes halua millekään eläkkeelle, vaan töihin.
60v. Selkävamma todettu, välilevyn rappeuma. Liikkua pystyy ja tekemään töitäkin, mutta selkä saattaa pettää koska vain ja sen jälkeen ei kävellä eikä istuta enään muutamaan päivään.
Jatkuva tinnitys toisessa korvassa, nukkumisvaikeuksia tämän takia.
Nivelrikko kolmessa sormessa.
37 vuoden työhistoria ammatista mitä ei voi hyödyntää paikkakunnan työpaikoilla, eikä paljon koko suomessa.
Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa.
Eikö sinulla ole lääkärintodistusta selästä?
Minulla on myös selkävamma ja olen 40v ja mulla on vain 1 hakuvelvoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten perustellaan mihin on realistista päästä. Työnantaja sen päättää onko mahdollista vai ei. Tämä tulkinnallinen ja antaa te-paksukaiselle rajattoman vallan päättää hyväksyykö vai ei. Kuten tämä työnhakuvelvollisuus, mielivaltaista toimintaa. Miten perustellaan kenellä velvollisuus hakea yhtä- kahta- neljää paikkaa/kk. Sekin vain te-läskin päätettävissä millä tuulella sattuu olemaan ja ketä huvittaa kyykyttää tänään. Mielivaltaista ja sairasta toimintaa.
Seuraavan kerran kun tämä TE toimiston kuulustelija soittaa, niin aion kyllä tivata siltä ketkä hakee 0 työpaikkaa, ketkä yhtä, kahta, kolmea ja kuka neljää työpaikkaa?
Tuntuu hassulta tuo kun joidenki ei tarvi hakea yhtään työpaikkaa, mikä se sellainen työtön työnhakija on?
Esim sellainen jolla on vakkaripaikassa sijaisuuksia jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
No jos työpaikkaan vaaditaan koulutus ja/tai työkokemusta mitä ei ole niin sellaiseen paikkaan ei laita hakemusta tai jos vaaditaan jokin ominaisuus tms. mitä ei ole. Työtön itse tietää ainoastaan mihin voi ja mihin ei voi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäis tänään hakea yhteen paikkaan. Aika hankala kun ei yhtään sopivaa avointa paikkaa.
Laita avoin hakemus jonnekkin.
En keksi minne.
No vaikka Kelaan.
Ei täällä ole Kelaa.
Huokaus... No hae sinne missä on. Tai hae Kelasta etätyötä.
Et tule saamaan, mutta haku on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa 50 työhakua, mikä tarkoittaa että melkein kaikki alueen firmat saa minulta työkakemuksen.😛Mikset hae työkyvyttömyyseläkkeelle?
Ei ole varmaan tullut kirjoittajalle mieleen?
Ei vaan, eläkkeelle pääset kun on ikääntynyt moninkertaisesti syöpäsairas, aivokasvain tarvii olla yks. Lisäksi neurologisista sairauksista (Alzheimer, Parkinson, ei toki ihan alkuvaiheessa...) Neliraajahalvaantunutkin saattaa päästä.Aina kannattaa vedota mt-ongelmiin. Niistä napsahtaa nykyisin useimmiten työkyvyttömyyspaperit kouraan.
Ja saa minimieläkkeen 880, kun työmarkkinatuki 540 netto ja työkokeilussa saa vain 700.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäis tänään hakea yhteen paikkaan. Aika hankala kun ei yhtään sopivaa avointa paikkaa.
Laita avoin hakemus jonnekkin.
En keksi minne.
No vaikka Kelaan.
Ei täällä ole Kelaa.
Huokaus... No hae sinne missä on. Tai hae Kelasta etätyötä.
Et tule saamaan, mutta haku on tehty.
On vain typerää hakea 100km päähän. Ja mitä työtä sieltä haen? Eikö se pidä jotenkin eritellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60 vuotias. Kaksi paikkaa kuukaudessa haettava. Ei ongelma. Myös muu toimeliaisuus lasketaan paikanhauksi, kuten ohjeissa lukee.
Taisi tässäkin käydä sillalailla että on täysin eri alueiden TE toimistojen johtajien mielivallassa, miten monta hakemusta ihmiset laitetaan hakemaan.
Mitään yhtenäistä valtakunnallista linjaa ei ole.
Tämä se ihmetyttääkin. 61 v ja neljää paikkaa on haettava. Ja kun vielä samalla paikkakunnalla jotkut nuoremmat ja vähempikremppaiset tutut selviävät kahdella haulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi, esimerkiksi minä olen sellainen työtön työnhakija. 0 paikkaa koska olen työvoimakoulutuksessa 5/pv vko. jolloin se katsotaan ensisijaiseksi velvollisuudeksi hoitaa loppuun. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Realistista on päästä työhön, johon hakijalla on koulutus. Tai työhön, johon ei välttämättä vaadita mitään tiettyä koulutusta, esimerkiksi kokoonpanotyö tuotantolaitoksessa, henkilökohtaisen avustajan työ, jotkut toimistotyöt, postin jakaminen jne.
Joihinkin töihin vaaditaan tietty koulutus, joten ei ole realistista päästä sellaiseen työhön ilman koulutusta. Joihinkin taas edellytetään jotain soveltuvaa koulutusta, jolloin raja on hämärämpi.
Ja sitten on niitä töitä, että melkein riittää kun hengittää, ja niihin on periaatteessa realistista päästä.
Ei tämä voi olla niin vaikea asia ymmärtää.
Ongelma onkin ehkä tulkinnanvaraisuus sen suhteen, mihin omaa koulutusta ja muuta osaamista voi soveltaa. Korkeakoulutetuilla, esim. humanisteilla, kun ei ole samalla lailla selkeää, että koulutus X tähtää ammattiin Y. Ja oikeastihan usein korkasti koulutetun EI ole realistista päästä johonkin sellaiseen työhön, johon ei vaadita koulutusta, eli jos realistisesti tekee hakemuksia, ei tällaisiin oikeasti kannattaisi hakea. Työnantaja ei halua palkata korkeasti koulutettua riistipalkkaiseen suorittavan tason työhön tietäessään, että henkilö pyrkii siitä työstä koko ajan pois, ja koulutettuna häntä ei ole niin helppo kyykyttää - mieluummin palkataan joku nuori ja tietämätön opiskelija.
Aina kannattaa vedota mt-ongelmiin. Niistä napsahtaa nykyisin useimmiten työkyvyttömyyspaperit kouraan.