Jos puhelin soi yöllä
Heräät siihen, ihan tokkurafinaalissa, kolautat varpaat yöpöytään, hapuilet valokatkaisujaa ja varvasta kirvelee pirusti ja yöasu on kierosti päällä ja vessahätä on valtaisa, mitä vastaat soittajalle?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä hätänä?" Minun puhelimeni ei soi yöllä, koska on älä häiritse-tilassa ja vain harvat ja valitut soittajat, kuten lapset ja muut läheiset voivat soittaa.
Eli jos poliisi tai ensiapu soittaa lapsellesi tapahtuneen jotain, et vastaa.
IPhonen älä häiritse tilan pystyy ohittaan ne joille se mahdollisuus määritetään ja soittamalla 2 kertaa peräkkäin. Eiköhän poliisi tunne tuon kikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä hätänä?" Minun puhelimeni ei soi yöllä, koska on älä häiritse-tilassa ja vain harvat ja valitut soittajat, kuten lapset ja muut läheiset voivat soittaa.
Varmaan he osaavat siinä tilanteessa paremmin auttaa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi teinejä, olisi puhelin aina äänet päällä ennenkuin he ovat kotona.
Viime yönä puolen aikaan soi puhelin, mulla on aina lähellä, jos itse tarvisin apua. Sukulainen soitti, minullekin läheinen puolisonsa kuollut illan tunteina.Olen huomannut että iltaisin tai yön aikana kuolleet pysyvät tosi suurella prosentilla kuolleina ihan aamun asti, joten en koe sen vuoksi mitään syytä pitää ääniä puhelimessa öisin.
Tässä tapauksessa oli sovittu näin kun tuleva oli tiedossa. O on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tuollaisessa tilanteessa sitten pitäisi tehdä? Soittaako ne sieltä, että me ei osasta nyt tehdä tätä traketoimiaa ja asentaa tippaa, tuletko laittamaan. Tai meidän rikospaikkatutkijat on unessa, tuletko ottamaan kuvat ja näytteet tuosta mukulastasi mikä makaa jorpakossa? Soitan takaisin kun herään.
Vierailija kirjoitti:
NO MITÄ NYT??
"Mitä kuuluu Marja-Leena?"
Kun mieheni kuoli, tulin sairaalasta yöllä kolmelta tyhjään kotiin sairaalasta. Lapsilla kaikilla puhelin yöllä kiinni, yhden perheessä eri huoneessa kokonaan.
Oli pitkät tunnit odottaa seitsemään kunnes soittivat soittopyyntöni luettuaan.
Olisi niin tärkeää ollut saada jonkun kanssa puhua. Ambulanssikuski kysyi miten pärjään kun jättivät minut odottamaan. Lääkäri kyllä oli ystävällinen ja väsynyt, kehoitti menemään kotiin. Uupunut ensiavun vastaanotto- hoitaja antoi kyllästyneesti taksin numeron. Mulla oli siihen aikaan vielä tavallinen peruskännykkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tuollaisessa tilanteessa sitten pitäisi tehdä? Soittaako ne sieltä, että me ei osasta nyt tehdä tätä traketoimiaa ja asentaa tippaa, tuletko laittamaan. Tai meidän rikospaikkatutkijat on unessa, tuletko ottamaan kuvat ja näytteet tuosta mukulastasi mikä makaa jorpakossa? Soitan takaisin kun herään.
Eli sinua ei kiinnostaisi lähteä yöllä katsomaan teinisi viimeisiä henkäyksiä? Ok. Mitäpä se, kuolleena on vielä aamullakin ja kaipa hänet ehtii arkussa katsoa.
Tai hakea poliisilaitokselta pois.
Minulla kännykkä on aina päällä, öisinkin.
Jos siihen alkaisi tulla häiriöpuheluja, olisi sitten eri juttu.
Puhelin on käden ulottuvilla eikä tarvitse sen takia nousta tai laittaa valoja päälle.
Tasan lapset pääsee älä häiritse tilan ohi soittamaan, eli vastaisin "Äiti, onko kaikki hyvin?"