hankalaa päästä töihin!
Pakko purkaa tunnelmia jonnekin... Olen opiskellut kädentaitoa ja tehnyt kaksi lasta opintojen ohessa. Opinnot venyi kun pienempi sairasteli ja valvotti yöt, viimeisen puoli vuotta opiskelin ilman opintotukea, odottaen, että kohta pääsisin töihin ja elämä tasaantuisi. Nyt olen työttömänä, en saa yhtään rahaa mistään, koulutuksellani ei tee mitään. Olen ollut oman alani työharjoittelussa, mutta sekään ei ole auttanut työn saannissa. Opiskelin unelmaa, mutta nyt olisin valmis tekemään melkein mitä vaan päiväaikaan sijoittuvaa työtä, mutta kun ei, niin ei. En pääse työvoimakoulutukseen, kun määrärahat on loppu... Välillä tulee sellainen olo, että olen tipahtanut ihan kokonaan jonnekin mistä ei pääse pois. Onko muita "huuhaa-ammattien" opiskelijoita, jotka ovat raivanneet tiensä säännölliseen työhön? Entä pienten lasten äitejä, jotka ovat tehneet lapsensa työsuhteen ulkopuolella, mutta sitten päässeet TÖIHIN? Nyt vinkkejä ja selviytymistarinoita, tarvitsen vähän tukea heikkona hetkenä!
Kommentit (4)
Yrittäjyys? Voisitko tulla toimeen sillä? Entä ammattialasi opettaminen?
Eli paikkakunnalta muuton takia jouduin irtisanomaan vakkarityön ja vähän muuton jälkeen aloin odottaa toista lasta eli työnhaku jäi. Äitiysloman päätyttyä meni vuosi ennenkuin sain töitä. Vaikeaa oli, kunnes laitoin avoimen CV:n mollin sivuille ja laitoin hakemukseen että lasten hoito on jo järjestetty. Uskon että se oli yksi avain asia, koska olin lähettänyt aiemmin useita kymmeniä hakemuksia, mutta en ollut älynnyt laittaa että lapset ovat muutamana päivänä hoidossa. Yhtään haastettelukutsua en saanut. Kolme päivää siitä kun olin tuon cv:n laittanut tuli kutsu haastetteluun ja siitä pari päivää ja paikka oli minun. Ansiosidonnaisia päiviä jäi n.40 eli täpärälle meni.
... kysyppä töitä siivoojana tai jostain kotipalveluyrityksestä. Päivätyötä saatavissa molemmista. Sit kun olet ollut oikeasti töissä, olipa ala mikä tahansa, sinut otetaan ihan toisella tavalla vakavasti työnhakutilanteessa, jos oman alan paikkoja tulee hakuun.
Itse onneksi pääsin heti kun halusin koulutusta vastaavaan työhön, vaikka lapsen toinkin ns. työsuhteen ulkopuolella, olin kuitenkin muutaman vuoden ehtinyt työkokemusta hankkia ennen 7-vuoden taukoa.
mutta jos täältä löytyisi jotain sulle
http://www.vr.fi/rekry/