Miten köyhän lapset saisi laadukkaita leluja, kun käytetytkin maksavat miljoonia?
Brion puupalikoita olen saanut kirppiksiltä halvalla, mutta legot, dublot, junaradat ja sen sellaiset " ikikamat" , pitkäkestoiset, leikkiäkestävät laatulelut maksavat aivan hirvittävästi myös käytettynä.
Olenko ainoa, joka suren, kun lapset eivät saa leikkiä laadukkailla leluilla?
kaikenmaailman sotanukkea ja muita epätavaraoita kirppikset pullollaan : (
Kommentit (9)
kestokamat kalliita. kai siksi kun ne sitten kestävätkin?
yhyy...
vastasit niin kivasti
ap
hum. kand.
sosiaalikasvattaja
opintovelallinen
...pyydä mahdollisia sukulaisia antamaan ko. sarjaa lahjoiksi, jos kysyvät. Ei lapset niin tolkuttomasti krääsää tarvitse, usko pois...:)
eikä ilmeisesti kukaan muukaan, kun kirppiksetkin ovat niitä pullollaan
jostain syystä niitä tahdotaan silti mieluusti lahjoina antaa, kyse lienee hinnasta tai sitten tavaroiden houkuttelevuudesta, pakkausideoista ja sen sellaisista tekijöistä
meidän kahdella lapsella on kaksi muovilaatikollista leluja yhteensä, joka näyttäisi olevan melko vähän muihin neljävuotiaisiin verrattuna, ainakin keitä ystäväpiirissä on
noh, huomaan, että tästä ei synny keskustelua, joten jätettänee asia tähän
ja kirppparille ei raaski niitä brioja ja legoja viedä. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa jokus ja tehnyt joitakin löytöjä aleista, kirppareilta ja kertonut esim. vanhemmilleni lahjatoiveista... Meillä sylitellään ja luetaan, leivotaan ja ulkoillaan yhdessä. Toki välillä vihloo, kun lasten koulu- ja tarhakavereilla on kaiken maailman pelit ja vehkeet. Mutta meillä tehtiin yhdessä pullaa. Arvaa, mitä lapset aikuisena muistaa? Läsnäolon. :)
ja osta aina silloin tällöin jotain, lapset ei joka kk tarvi uusia leluja. Ja todellakin lahjaksi voi pyytää leluja, jos tuntuu liian kalliilta pyytää lahjaksi,niin pyydä vaikka lahjakorttia lelukauppaan, voitte sitten itse käydä ostamassa haluamanne lelun, ja näin lahjakortin antaja osallistuu haluamanne lelun kustannukseen.
Laita joka päivä 1 euro talteen. Näin sinulla on vuodessa 365 euroa. Kyllä sillä saa laatuleluja kivasti.
Kyllä mä uskon, että aika monessa köyhässäkin perheessä voi sen 1 euron napsasta jostain. Kyllähän se 1 euro on iso raha köyhässä perheessä, mutta sen saa jo sillä kun ostaa Valion litran jugurtin sijasta Euroshopperin litran jogurtin (tosin köyhässä perheessä tuokin tiedetään, mutta silti..)..
Kai sitä voi vinkata lapsen kummille, mummille tms, että olisi kiva jos lapsi sais synttäri/joululahjaksi kestäviä laatuleluja.
Mutta siihen pitää kyllä olla ihan ekana paikalla kun kirppari alkaa. Ja ei sieltäkään joka viikonloppu jotain löydä, mutta aina välillä.
T. entinen opintovelallinen
Ei se materia ole kaikki kaikessa muutenkaan.