Miksi nykyautojen etu ja takapuskurit ei anna enää yhtään anteeksi jos osut johonkin?
Vaan heti tulee kunnon halkeamat puskuriin toisin kuin vanhemmissa autoissa.
Kommentit (12)
Jos törmäät ihmiseen tai eläimeen niin parempi että se muovi hajoaa.
Nykyautot ovat suunniteltu suojaamaan törmäystilanteessa törmättävää, käytännössä jalankulkijaa. Ennen autot suunniteltiin suojaamaan itse autoa ja matkustajia. Esim. keularakenteet ovat nykyautoissa todella heppoisia ja kevyenkin törmäyksen jälkeen autoa usein joudutaan "venyttämään" takaisin. Näin olen auto menee helpommin kolarin jälkeen lunastukseenkin.
Jalankulkijoiden ja autoilijan turvallisuuden takia hajoava puskuri ottaa iskun vastaan ja vaimentaa. Ennen auto pysyi kasassa vaikka ajoit puuhun mutta ratti murskasi kuskin rintakehän tai kallon.
Autolla ei ole tarkoitus törmäillä.
Ehkä sinun kannattaa ajella vain törmäilyautoilla.
Eikös ne olleet ennen kumia, nyt vaan jotain lasikuitua?
Mun vanhassa volvo 740 on kunnon puskurit, osuin parkkihallissa johonkin teslaan niin omaan autoon ei tullut naarmuakaan mutta teslassa se takapuskuri lähti puoliksi irti.
Vanhalla saabillani tuli kerran perustettua valaisintolppaan...valaisintolppa meni vinoon mutta saabiin tuli vain nirhauma puskuriin
Autoissa ei ole enää puskureita. On vain muoviset kulissit.
Vierailija kirjoitti:
Nykyautot ovat suunniteltu suojaamaan törmäystilanteessa törmättävää, käytännössä jalankulkijaa. Ennen autot suunniteltiin suojaamaan itse autoa ja matkustajia. Esim. keularakenteet ovat nykyautoissa todella heppoisia ja kevyenkin törmäyksen jälkeen autoa usein joudutaan "venyttämään" takaisin. Näin olen auto menee helpommin kolarin jälkeen lunastukseenkin.
ei .. idiootti. se menee niin että liike ja voiman aiheuttama energia purkautuu kun kori menee rikki jos kori ei menee rikki energia tulee auton sisälle . joten suojaa kuskia näin enemmän.
mulla kävi niin, että ysäri autoon ei tullut kuin pieni lommo, mutta sain niska vamman ja aivotärähdyksen. nyky autolla tuskin niin olisi käynyt. se toimii kuten vanha nokia se missä ne suojat aina lensi mäelle kun sen puhelimen tiputti.
Mulla on vanha Saabi. Törmäsin kerran rekkaan maantiellä ja rekka meni aivan paskaksi.
Autoon ei tullut naarmuakaan.
Ne ovat muovia ja suunniteltu hajoamaan heti, osa vain vaihdetaan sitten. Metallia pystyi peltiseppä oikomaan verstaalla, silloin ennen ei varaosia ollut aina saatavanakaan, vaan entinen piti korjata.