Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isovanhempi on hankkinut heille lastentarvikkeita

Vierailija
07.08.2022 |

On siis hankkinut mummolaan lasta varten syöttötuolin, rattaat, pihaleluja ja sängyn. Myös vaippoja löytyy ja muita lastenhoitoon tarvittavaa.

Miten ottaa tämä puheeksi?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvii mummolassa niitä lapsenhoitotarvikkeita vaikka vauvaa ei jättäiskään sinne yksin hoitoon. Ne kuitenkin nukkuu päiväunetkin niin ihan sitäkin varten on näppärää jos siellä on oma sänky, vaik yökyläilyä ei harrastettaiskaan.

No ei kai siellä lasten nukkuessa kyläillä???

Vierailija
22/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoissa pinnasängyissä vauvan pää voi jäädä pinnojen väliin.

Sulla vissiin jäi ja pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuosta voisi tehdä lasun? Ne tarvikkeet eivät kuitenkaan ole uusien suositusten mukaisia. Esim. syöttötuoli on joku vanha pinnamalli yms.

Vierailija
24/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen elämänkaari:

0-20v: harjoitellaan nukkeleikkiä

20-30v: mangutaan nukkeleikkiä mieheltä

30-45v: nukkeleikki

45-55v: nuppi sekoaa kun nukkeleikki on takana -> häiriökäyttäytymistä

55v->: mangutaan nukkeleikkiä lapsiltaan

Vierailija
25/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan sama juttu. Anoppi oli ostanut sitä, tätä ja tuota heti kun kuuli raskaudestani. Muun muassa potan, sitähän se vastasyntynyt tarvitsee kipeästi.

Toki jokainen hankkii kotiinsa mitä haluaa. Näihin anopin hankintoihin kuitenkin sisältyi velvoite, että meidän pitää käydä usein , että ei ole turhaan hankkinut kaikkea. Esim matkasänkyä ja punkkaa ei käytetty ikinä. Tai ainakaan mun lapsilla.

Vierailija
26/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvii mummolassa niitä lapsenhoitotarvikkeita vaikka vauvaa ei jättäiskään sinne yksin hoitoon. Ne kuitenkin nukkuu päiväunetkin niin ihan sitäkin varten on näppärää jos siellä on oma sänky, vaik yökyläilyä ei harrastettaiskaan.

No meillä vauva nukku suurimman osan vuorokaudesta et kyl me aina myös nukkuessa kyläiltiin :D Ja sit taas valveilla ja sit vedettiin lisää sikeitä. 

Vierailija
27/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla oli pinnasänky makuuhuoneessaan jotain 16 vuotta putkeen, kun lapsenlapsia syntyi tasaiseen tahtiin! Ja ihan heidän omasta halustaan. Muutkin varusteet löytyi. Veikkaan että vieläkin löytyisi vaatteet minkä ikäiselle lapselle tahansa.

Vierailija
28/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just olin lasteni kanssa koko päivän vanhemmillani ja lapset nukkui kahdet päikkärit siellä.

Vierailija
29/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hankkinut parisängyn ja kierukan myös? Oma lukollinen huone teinille että saa paritella rauhassa.

Vierailija
30/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin isovanhemmat ovat ostaneet kotiinsa kaikenlaista, leluja ja lastenkirjoja, syöttötuolin, potan, matkasängyn, keinun pihaan ym ym. Tulee todella tervetullut olo, kun huomioivat lapsia niin hyvin🥰 Minä olen ainakin arvostanut.

Vierailija
31/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hankkinut parisängyn ja kierukan myös? Oma lukollinen huone teinille että saa paritella rauhassa.

Just olin lasteni kanssa koko päivän vanhemmillani ja teinit pani kahdet parittelut siellä.

Vierailija
32/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin isovanhemmat ovat ostaneet kotiinsa kaikenlaista, leluja ja lastenkirjoja, syöttötuolin, potan, matkasängyn, keinun pihaan ym ym. Tulee todella tervetullut olo, kun huomioivat lapsia niin hyvin🥰 Minä olen ainakin arvostanut.

Miksi tarvitsisi jotain kirjoja ostaa? Nykyään on netti ja kirjat ostettiin jo silloin 80-luvulla teille. Missä ne on?

Vierailija
33/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi otettu kun isäni osti syöttötuolin designkotiinsa kun esikoinen oli vauva. Helpotti vierailuja kovasti ja sille on ollut monta muutakin käyttäjää.

Vierailija
34/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikoinaan sama juttu. Anoppi oli ostanut sitä, tätä ja tuota heti kun kuuli raskaudestani. Muun muassa potan, sitähän se vastasyntynyt tarvitsee kipeästi.

Toki jokainen hankkii kotiinsa mitä haluaa. Näihin anopin hankintoihin kuitenkin sisältyi velvoite, että meidän pitää käydä usein , että ei ole turhaan hankkinut kaikkea. Esim matkasänkyä ja punkkaa ei käytetty ikinä. Tai ainakaan mun lapsilla.

No hyi onpa ahdistavaa. Meillä taas se ajatus oli et hankkii kaikenlaista valmiiksi ku alkaa tää mummovaihe ja sit myy pois jos ei oo käyttöä/kun ei enää tarvita. Sillä oli hirvee himo ostaa mut ei halunnut tuputtaa meille kamoja, ni siksi se varmaan alko rakentaa pesää itsensä luokse. Kyl se mielellään lähti meillekin vaunukaupoille ym. maksumieheksi mut on se eri asia kuitenkin varustella mummolaa mummolaleluilla ja mummolakirjoilla ja pienellä essulla ja pienillä patalapuilla ja millä vielä, vaikka siis tyyppi ei ollut syntynytkään. Se oli mummon tapa odottaa ja mikäs siinä, kun se ei ollut tuollaista lähtökohtaisesti velvoittavaa kuten teillä. Mummo pikemminki piti itseään höppänänä kun osti kaikenlaista vaikka "tuskin tällekään tulee käyttöä mutta ostin kun oli niin sievä!"

Vierailija
35/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsisi jotain kirjoja ostaa? Nykyään on netti ja kirjat ostettiin jo silloin 80-luvulla teille. Missä ne on?

Heillä tosiaan on tallessa vielä kirjoja omien lasten ajalta 80-luvulta. Mutta ovat ostaneet uusiakin, lukevat paljon lapsille ja lapset tykkäävät katsella kuvia. Ostavat monesti sellaista, josta lapset nykyään tykkää, Pipsa Possua tms.

Vierailija
36/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ehkä sulla ja olet ruma raskausarpinen jolla isot häppärit

Vierailija
37/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun porukoilla ja miehen porukoilla on syöttötuolia, sänkyjä, leluja ja vaatteita meidän muksuille.

Vierailija
38/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rannalla bikineissä, reidet ja maha täynnä raskausarpia, hyi helvata kuinka ruma.

Vierailija
39/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloittajaa ahdistaa siin et mummo ostaa mummolaan tavaroita vauvaa varten?

Vierailija
40/65 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tykkää viiva pimpistä, ei isoista häppäreistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi