Millä palkalla tekisit viikot töitä eri paikkakunnalla?
Perhe ei muuttaisi mukana, mutta itse joutuisit asumaan arkipäivät muualla. Millä palkalla suostuisit tähän? Laittaisitko myös perusteluja.
Kommentit (23)
Työ on työtä, eli normipalkalla, mutta täydellä ylöspidolla.
Sellaisella palkalla, että asumis- ja matkakulujen kulujen jälkeen työnteko on edelleen kannattavaa, eli saan käteen jäävää palkkaa enemmän kuin silloin, jos työskentelisin kotipaikkakunnalla. Työskentelypaikkakunnan majoituksen pitäisi olla myös suht mukava, eli ei mikään ikkunaton 10 neliön koirankoppi. Täällä pk-seudulla palkkaa pitäisi saada aika paljon, että moinen olisi mahdollista.
Teen parhaillaan. 25€/tunti ja ilmainen majoitus työnantajan puolesta. Plus tietysti kotimaan päiväraha 51€.
Nyt on poikkeuksellisesti matkatöitä kuukauden pätkä ja tämä on todella ankeaa. En tekisi tätä edes tuplapalkalla peruspalkkaani verrattuna. Saan nyt keskimäärin 6000€/kk. Kolminkertaisella palkalla jäisi puolet enemmän käteen, joten voisin lopettaa työnteon kuuden vuoden päästä, kun nyt eläkeikään on aikaa 12 vuotta. Tuskin silläkään, eli pitäisi saada vähintään 20.000€/kk.
Ei nyt tarvitsisi kummoinenkaan palkka olla, jos tarjolla olisi ok-laatuinen ja edullinen tai ilmainen majoitus. Vähäiset neliöt ei haittaa, mutta kylpyhuone pitäisi olla vain minun käytössä ja ympäristön sen verran rauhallinen, että yöllä pystyy nukkumaan.
Teen nytkin ja bruttopalkka 2500 euroa ja työnantajan järjestämä majoitus. Pieni yksiö mutta toisaalta viikot ovat lähes kuin lepoa. Käyn vain töissä ja muu aika omaa aikaa. Palkkahan sinänsä on pieni mutta kotiseudulla ei töitä. Vaimo pyörittää koko paletin kotona viikot. Hänellä paremmin palkattu työ ja lapsillakin oma elämänsä joten muutto ei järkevää.
Olisin voinut siirtyä +1000 e kk lisää Helsingin yliopiston palvelukseen, eräästä toisesta yliopistosta. Ei riittänyt siirtymiseen, koska nettona se olisi ollut +650e ja sillä ei olisi maksanut edes matkoja ja jotain soluhuonetta muutamiin yöpymisiin viikossa.
Eli vastaan, että Helsingin tapuksessa palkkani (nyt 5000e / kk) olisi pitänyt käytännössä tuplaantua, että olisi kannattanut lähteä,
Riippuu ihan kuinka pitkä matka sinne työpaikalle on. Itse käyn töissä toisella paikkakunnalla, matkaa kotoa 4km.
3500e netto ja ilmainen asuminen työpaikkakunnalla.
Jos majoituksen ja matkakulujen jälkeen jää käteen vähintään tonni enemmän kuin nykyisestä työstä.
Brutto 5000€ ja verottomat päivärahat päälle.
Ihan normipalkalla kunhan työnantaja on järjestänyt asiallisen majoituksen, ei siis mitään kommuunia, matkakulut korvataan ja yhdensuuntainen matka on korkeintaan 3 tuntia.
Pidemmällä matkalla viikonloppu kutistuu jo molemmista päistä niin paljon ettei maksa vaivaa käydä välillä kotona. Toki tämäkin käy muutaman viikon ajan.
Sepä ei hyödytä mitään, jos tällaisia kertoilisi Ap:lle netissä. Ap kun ei minun asioihini liity mitenkään. Ei edesauta mitään eikä tee muutakaan.
Mä muuttaisin työnperässä pois jos saisin parempaa palkkaa kuin mitä nyt saan ja myös työnantajan pitäisi taata se että asuntoni meni kaupaksi siihen hintaan että minun olisi järkevää muuttaa työn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä muuttaisin työnperässä pois jos saisin parempaa palkkaa kuin mitä nyt saan ja myös työnantajan pitäisi taata se että asuntoni meni kaupaksi siihen hintaan että minun olisi järkevää muuttaa työn perässä.
Miten työnantaja voisi taata sinun asunnon myynnin??
Pitäisi olla hyvä julkinen liikenne. Ei ole ajokorttia.
En ole nyt saanut koulutusta vastaavaa työtä vaan olen osa-aikaisena alemman koulutuksen työssä. Haen nyt töitä muista kaupungeista, palkka bruttona n 4600. Netto on noin 2900. Olen ajatellut vuokrata asunnon ja matkatkin maksaa. Taloudellisesti ei järkevää, mutta ammatillisesti kyllä.
Paljolti riippuu myös paljon sen toisen paikkakunnan majoitus maksaa. Pitää siitä työstä majoituksen jälkeen jotain jäädä käteenkin.