Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulla toimeen isän kanssa?

Vierailija
07.08.2022 |

Mitään välejä ei oikeastaan ole. Lapsuudessani hän ei osallistunut ja kohteli meitä lapsia piittaamattomasti ja jopa julmasti.

Tämä kuitenkin asuu äidin kanssa. Ei ole käynyt töissä 10-15 vuoteen, eläkkeellä ollut muutamia vuosia. Eniten ärsyttää asenne. Hän ei itse halua koskaan tehdä mitään tai lähteä mihinkään, mutta silti aina valittaa muille miten hän ei muka pääse mihinkään. Hokee itsekseen että eihän hän koskaan mihinkään pääse. Mitään fyysistä estettä ei ole.

Päivät hänellä kuluu tietokoneella Facebookia ja toria selaten ja pelaten pasianssia. Ei osallistu kotitöihin paitsi ehkä tyhjentää tiskikoneen, ja olettaa muiden hoitavan kaiken. Ei osallistu ruoanlaittoon mutta ei ne muidenkaan tekemät ruoat kelpaa. Kun ruoka on valmista niin hän huutaa syövänsä myöhemmin tai jos syö niin ottaa jonkun yhden perunan ja ruokalusikallisen ruokaa. Sitten syö kasan voileipiä illalla. Muiden pitäisi hoitaa hänen kauppareissunsa ja tämä kiukuttelee jos muut ei suostu. Tuhlaa rahansa roskaruokaan ja tupakkaan.

Kokee kuitenkin itse olevansa esimerkillinen ihminen, koska hänhän ei juo kaljaa. Kalja on hänestä kaiken pahan alku ja juuri. Perjantaikaljalla käyminen on hänestä ihan vastuutonta ja merkki ongelmista. Häntä ei kiinnosta lasten asiat, ei ole koskaan kiinnostanut. Hänen mielestään lapsista pitää olla vain jotain hyötyä. Jos lapsi ei osaakaan korjata hänen autoaan tai puhelintaan tai mitä ikinä, hän kiukuttelee kaikille ja haukkuu lapsen täysin hyödyttömäksi.

Miten paljon pitää yrittää tuntea joku vanhemmaksi? Minusta tuntuu, että minulla ei ole koskaan ollut isää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon samoja elementtejä kuin omassa isässäni. 

Miten tulla toimeen? Olen valinnut anteeksiannon tien. Ajattelen että hän on omanlaisensa ihminen ja minä olen omanlaiseni. En yritä häntä muuttaa, kun se ei onnistu. Autan tarvittaessa ja joskus autan väkisin kun isäni on niin tyhmä että ei asioita tajua. Kiitosta en odota, koska sitä ei koskaan tule. 

Silti kaikesta huolimatta tiedän että hän on vanhempani. Kaikilla on isä, toisilla läsnä, toisilla ei.

Vierailija
2/7 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistiselta ja lapselliselta ihmiseltä.

Ei kukaan normaali ihminen nimitä lapsiaan hyödyttömiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkut voivat olla mulkkuja toisille vain siksi että jotkut kokee velvollisuudekseen olla heidän kanssa tekemisissä.

Minä pidtäisin välit jäihin siihen asti että ymmärtää käyttäytyä.

Vierailija
4/7 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon samoja elementtejä kuin omassa isässäni. 

Miten tulla toimeen? Olen valinnut anteeksiannon tien. Ajattelen että hän on omanlaisensa ihminen ja minä olen omanlaiseni. En yritä häntä muuttaa, kun se ei onnistu. Autan tarvittaessa ja joskus autan väkisin kun isäni on niin tyhmä että ei asioita tajua. Kiitosta en odota, koska sitä ei koskaan tule. 

Silti kaikesta huolimatta tiedän että hän on vanhempani. Kaikilla on isä, toisilla läsnä, toisilla ei.

Miksi pitäisi pitää sellaista ihmistä vanhempana joka ei ole vanhempi?

Vanhemmuus on jotain ihan muuta kuin biologiaa.

Vierailija
5/7 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla isän tyttö. Mikä tragedia hänelle saada lapseksi voimaantunut feministi, joka yrittää kasvattaa aikuista ihmistä.

Vierailija
6/7 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsistia tarvi miellyttää

Vierailija
7/7 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla isän tyttö. Mikä tragedia hänelle saada lapseksi voimaantunut feministi, joka yrittää kasvattaa aikuista ihmistä.

Millainen ihminen nirsoilee ruoasta kuin pikkulapsi ja käyttää koko aikansa turhuuksiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän