Onko muita, jotka iloitsevat syksystä?
Kiva reissu taas tiedossa ja kiva kun ilmat viilenee. Ollut pitkä kesä.
Kommentit (56)
Mitän reissua ei ollut,eikä tiedossa.Rakastan vain Suomen kaikkia vuoden aikoja. On aina jotain uutta odottaa kuten nyt: Syksy.Sit Talvi,kevät,kesä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät osaa pukeutua syksyllä ja talvella. Itse kävelen kesät talvet 10 km työmatkani, eli 5 km suuntaansa. En tiedä, miksi ihmiset eivät osaa pukeutua, mutta itse en ole ikinä kastunut tai ollut kylmissäni. Lisäksi vaatteeni ovat kauniita, eli ei säänmukainen pukeutuminen tarkoita, että näytät puliukolta.
N31
Ihmiset ovat nykyään uusavuttomia. Sää katsotaan vain netistä, ulos ei vilkaista, eikä omisteta ulkolämpömittaria. Sitten kiljutaan netissä, kun sää oli huono ja yhyy. Pitäisi varmaan palkata päiväkodin tädit pukemaan Suomen aikuisille vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei elokuu ole syksyä.
Ei, mutta se slkaa lähestyä ja siksi fiilistellään!
Mulla on töissä yleensä lokakuun loppu - joulukuun alku raskain pätkä. Marraskuun kirjaimellisesti rämmin läpi, se on ihan kauheaa. Joulukuussa ajatukset ovat jo joulussa, Lapissa on yleensä pysyvä lumi silloin ja siitä tykkään. Mutta marraskuun voisi ampua singolla avaruuteen. Syyskuukin vähän nihkeä ja metsät täynnä linnun- ja hirvenpyytäjiä.
Pidän kyllä syksystä. Lomani kuitenkin alkoi juuri, ja toivon mökille vielä lämpimiä päiviä. Elokuussa on kuitenkin ihanaa, kun illat ja yöt ovat pimeitä. En oikein tykkää valoisista kesäöistä, on outoa mennä nukkumaan, kun aurinko vielä paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät osaa pukeutua syksyllä ja talvella. Itse kävelen kesät talvet 10 km työmatkani, eli 5 km suuntaansa. En tiedä, miksi ihmiset eivät osaa pukeutua, mutta itse en ole ikinä kastunut tai ollut kylmissäni. Lisäksi vaatteeni ovat kauniita, eli ei säänmukainen pukeutuminen tarkoita, että näytät puliukolta.
N31
Ihmiset ovat nykyään uusavuttomia. Sää katsotaan vain netistä, ulos ei vilkaista, eikä omisteta ulkolämpömittaria. Sitten kiljutaan netissä, kun sää oli huono ja yhyy. Pitäisi varmaan palkata päiväkodin tädit pukemaan Suomen aikuisille vaatteet.
Sadevaatteet päällä kun fillaroit, ei tiedä onko märempi sisä-vai ulkopuolelta. Mitään et näe, kun rillit on huurussa ja pisaroissa.
Vierailija kirjoitti:
N31
Hyvät ulkoilutamineet maksavat paljon. Itse ostin vastikään Raiskin verkkokaupasta 2 erilaista ulkoiluasua, kun olivat puoleen hintaan ja ilman toimituskuluja. Talveksi hommaan vielä nastakengät.
En kyllä sanoisi, että on ollut pitkä kesä tähän mennessä. Toukokuussa oli pitkään viileää eikä kesäkuukaan ennen juhannusta järin lämmin ollut. Ensimmäinen hellejakso alkoi vasta juhannuksesta. Viime vuosina useamman päivän kestäneitä helteitä on monesti ollut jo kesäkuun alussa ja jopa toukokuussa. Loppupäästään kesä voi toki hyvinkin vielä venyä tavanomaista pidemmäksi. Ensi viikon loppupuoliskolla on tämänhetkisten ennusteiden mukaan ainakin Etelä-Suomessa alkamassa hellejakso, josta saattaa tulla jopa tämän kesän pisin, ja onhan niitä hellepäiviä toisinaan ollut vielä syyskuussakin.
Vierailija kirjoitti:
N31
Ei syksyllä voi pukeutua oikein, jos liikuu, niin tulee heti kuuma.
Jo aiemmin mainitut sienestysretket ovat mukavia. Syksyllä on myös kiva grillata ulkona silloin, kun ei ole vielä liian viileää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N31
Ei syksyllä voi pukeutua oikein, jos liikuu, niin tulee heti kuuma.
Kesällä se vasta kuuma tuleekin.
Syys-joulukuu on parasta aikaa ulkoilulle, kunhan vain on hyvät ja laadukkaat kengät ja vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkusyksy vielä menettelee, mutta loka- ja marraskuu ovat niin ankeita ettei ole tosikaan.
Ei ole, kun lokakuu ihan paras.
Marraskuu ehdottomasti paras kuukausi, ihana pimeys ja kylmyys kun itse peiton alla. Lokakuu myös ihanan hämärä.
Outoa tykätä pimeydestä ja kylmyydestä ja peiton alla värjöttelystä.
Outoa olla aivokapasiteetiltaan niin rajoittunut, ettei voi ymmärtää erilaisia mieltymyksiä.
En vielä nauti syksestä mutta talvella nautin koska ei ole huonompaa vuodenaikaa ku talvi ja syksynmiettiminen on ainoa joka vähän tuo iloa talveen. Kesää syksyn miettiminen taas paskentaa ksoka kesä on ainoa kunnollinen vuodenaika
En ja täällä vähän etelämmässä syksy alkaa vasta lokakuussa. Lumi tulee joulukuussa ja lähtee maaliskuussa. Kesää on siis about puoli vuotta.
Vettä ja paskaahan siellä Suomessa sataa kesälläkin. Hyvä siirtyä nauttimaan räntäsateista.
En iloitse, kun se on työajan merkki.
Luonto on kummiskin se mitä ihailen syksyssä.
Aistikkain vuodenaika tuo syksy.
Mulla meni kesä aivan sivu suun tänä vuonna. En ymmärrä, miten ehdin tehdä niin vähän mitään kivaa. Syksyn tuleminen todella siis surettaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan syksyä! Toivon, että ensi viikon helteet ei pidä paikkaansa.
pösilö, tietenki tarttee vielä hellettä että heinä kasvaa lisää ja pääsee tekemään uusia paaleja. Ehdit nauttia sitten räntä- ja lumituiskuistasi lokakuusta huuhtikuuhun asti
Ei elokuu ole syksyä.