Oliko Pekka Töpöhäntä-kirjojen Monni narsisti ja Pilli ja Pulla hänen hoviaan?
Ja oliko Pekka itse autisti, joka jatkuvasti ajautui ongelmiin sosiaalisen kyvyttömyytensä vuoksi?
Kommentit (7)
Wikipedian mukaan Pekka Töpöhäntä-kirjojen eri hahmoilla oli myös oikeat esikuvansa kirjailijan omasta elämästä https://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_T%C3%B6p%C3%B6h%C3%A4nt%C3%A4
Pekan ongelma ja syy Monnin kiusaamaksi joutumiselle oli lyhythäntäisyys. Pekka itse oli hyvissä väleissä muiden kissojen kanssa. Pekka menestyi myös naisten suhteen, avioitui ja liitto sai myös täyttymyksen.
Voisi olla. Tosin Pekka ei kovin autistiselta vaikuta. Eikös Monni kiusannut sitä siksi, kun oli itse kulkukissa ja Pekka sai asua isäntäväen kanssa?
Monni oli kateellinen Pekalle, josta kaikki tykkäsivät.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Monni? Ilmeisesti kateellinen persu? Pilli ja Pulla ovat kokkareita.
Yhdestä kirjasta on jäänyt mieleen että, kun kolmikolta kysyttiin miten päästiin matkaan, Monni vastasi että autolla tietenkin.
Pilli täydensi että linja-autolla ja Pulla että linja-auton katolla itse asiassa.
Miksi Pekka vie lemmikin töihin, päivähoitoon?
Entä jos Annika tuo vauvan Myös säälähetykseen päivähoitoon maskotiksi? Kuljeskelee siinä kartalla ja vauva kantiopussissa. Simpele.
Arkadian Ulla oli narsisti, Pekka autisti, Monni väärinymmärretty adhd ja Pilli + Pulla kärsivät oppimisvaikeuksista.