Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hyväksyttyä, että ex menee entisen vaimonsa hautajaisiin

Vierailija
07.08.2022 |

uuden kumppaninsa kanssa? Lasten isä kuitenkin kyseessä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Mies on lasten isä aina.

Vierailija
22/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun exän tekemiset ei kuulu sinulle mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on. Mies on lasten isä aina.

Entäs se isän uusi puoliso, sitähän tässä kysyttiin?

Vierailija
24/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat olleet elämän aikana lasten asioihin liittyvistä jutuista yhteyksissä, niin on luonnollista mennä hautajaisiin. Jos taas eivät ole missään tekemisissä olleet koko elämän aikana, niin sitten se on luonnotonta. Ja vaikuttaa varmasti paljon se, että onko kutsu saapunut. Jos kutsuttu on, niin silloinhan sinne saa mennä.

Vierailija
25/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tai vaikkapa uuden kumppanin kanssa hautajaisiin meneminen on ok, jos kutsuttu on.

Vierailija
26/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ex ja uusi puoliso olisivat olleet ihan ok väleissä, niin miksikäs ei. Muuten mielestäni ei ole soveliasta, etenkin jos ero on ollut exälle kova paikka tai häntä on petetty sen uuden puolison kanssa.

Vierailija
27/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää. Naisen suvun pitää tehdä selvä rajaus ja päätös. Tai muuten vainaja on häpäisty ja nöyryytetty, se loukkaa. Naisen omat lapset ja jotkut sukulaiset voivat mennä hautajaisiin, ellei ole estettä. Miehen uudet lapset ja uusi nainen ei tule hautajaisiin. Mies menee silloin hautajaisiin jos nainen on elossa ollessa sen hyväksynyt ja ei kadu päätöstä. 

Vierailija
28/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lasten kanssa mennään heidän vanhempansa hautajaisiin, vaikka olisi erottu. Sitä en ymmärrä, miksi uusi kumppani lähtisi sellaiseen tilaisuuteen mukaan. Ei itselleni tulisi mieleenkään paitsi jos olisin ollut läheinen ystävä edesmenneen kanssa.

Vierailija
29/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan se uusi kumppani voisi jäädä pois, ellei ole ollut hyvä tuttu vainajan kanssa. Tietysti eksä tulee mukaan. Jos on joku pahoinpitelyrikos tms. (raaka pettäminen) irvokas kuvio taustalla vainajaa kohtaa, niin sitten ei tietenkään pidä tulla. Mutta jos on ns. ihan perusero ollut ilman syvää vihaa/katkeroitumusta.

Rakkaus monesti säilyy eron jälkeenkin. Kyllä minä rakastan ensirakkauttani edelleen, vaikka en ole nähnyt häntä yli 20 vuoteen. Rakkaus on muuttanut toki muotoaan. Meillä ei ekan kanssa homma toiminut esim. erilaisten päämäärien takia. Mun yksityinen rakastaminen ei ole nykyiseltä mieheltäni pois.

Vierailija
30/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on ilmoittanut että hänen ex ja lasten äiti ei ole tervetullut hänen hautajaisiin. Tätä toivetta aion kunnioittaa, ja muidenkin tulee. Millainen ihminen haluaisi väkisin hautajaisiin joihin ei ole vainajan puolesta tervetullut, narsisti?

Vierailija
31/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen koronaa sukulaistädin hautajaisissa. Hän oli jo isomummo. Hautajaisissa oli ex-vävy vaimonsa kanssa. En kätellyt enkä tervehtinyt, kun en tiennyt olisiko pitänyt etiketin mukaan ottaa osaa suruun vai ei. Mies oli vainajan lastenlasten isä. Lapsensa olivat jo aikuisia ja naimisissa. Ilmeisesti olivat puheväleissä!

Muita vieraita oli rajoitettu määrä. Esim. vainajan lasten serkut oli kutsuttu puolisoineen, ei lapsineen.

Nykyinen kumppani voi mennä hautajaisiin, jos oli väleissä vainajaan. Eiköhän kukin tiedä itse parhaiten. Jos vainajan läheiset eivät halua uutta kumppania tilaisuuteen, sitten hän jää pois.

Vierailija
32/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi käydä missä hautajaisissa tykkää. Tietysti minä menisin sen exäni hautajaisiin jonka kanssa minulla on yhteiset lapset. Muut exät saa haudata ilman minun läsnäoloani. Kuitenkin se ihminen kenen kanssa on tehty lapset on aina se virallinen ja oikea puolisosi ja nämä muut on sitten niitä hupipuolisoita mitä sattuu elämän aikana olemaan, ne ei ole niin merkittäviä. 

Voi hyvänen aika! Ei se että on yhteisiä lapsia tee kenestäkään sitä yhtä ja ainoaa oikeaa puolisoa saati seuraavasta/seuraavista mitään hupipuolisoita.

Joskus on tullut tehtyä lapset ihmisen kanssa josta myöhemmin paljastuu piirteitä jotka tekevät yhteiselon mahdottomaksi/vaaralliseksi ja mahdollinen uusi puoliso voikin olla se todellinen ja ikuinen rakkaus.

Vierailija
33/33 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset on pieniäkin vielä, kuka kulkee ensimmäisenä heidän kanssaan arkun perässä?

Lasten isä, vaikka olisi eronnutkin vainajasta.

No ei ainakaan isän uusi vaimo (josta tässä aloituksessa  oli kyse). Tässähän kysyttiin, että voiko ex mennä ex vaimoonsa hautajaisiin UUDEN/NYKYIsen kumppaninsa kanssa.

Totta kai lasten isä menee hautajaisiin ja yhteisien lastensa tuoeksi, mutta entä isän uusi vaimo? Meneekä hän?