Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut sekasaunomiseen: osallistuisitko jos joku pyytää?

Vierailija
07.08.2022 |

Jotkut suomalaiset harrastavat sekasaunomista, miehet ja naiset alasti keskenään. Useimmat eivät harrasta tällaista.

Jos joku tuttavien, työpaikan tai harrastuksen porukka kutsuisi sinut sekasaunomaan, osallistuisitko? Miksi kyllä, tai miksi ei?

Olisi hyvä jos mainitset sukupuolesi.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kieltäytynyt kutsusta sekasaunaan. Aika paljon on ollut erilaisia työ ja yhdistys toimintaan liittyviä kokoontumisia, joissa saunominen kuuluu iltaan. Usein olen ollut ainut nainen lauteilla, en myöskään pane pahakseni vaikka minua katsellaan siellä, teen sitä tietysti itsekin.

et olekkaan sellainen av tiukkapipo kireällä ja hiekkaa väärässä paikassa kuten iso osa täällä :)

Vierailija
42/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kai sellainen pienen pieni houkutus jonkinlaiseen exhibitionsimiin tai ainakin vähän tunnen jotain kiihtymystä, kun tiedän että toiset katselevat. Sekasaunaan meno on aina vähän jännää, jos e riisuutuminen siinä kun tiedän että joku mies vilkuilee vaikka en sitä näkisikään.  Annan tahallani vähän näkyä ja nautin siitä jollain tasolla, joskus ihan kiihotunkin lauteilla salaa. Mieheni tietää tämän puolen minusta ja joskus mökillämme hän salaa hymyilee minulle tietävästi kun tietää mitä sellainen viaton "esiintyminen" saa minussa aikaan. Meidän oma salaleikki ja seksi sen jälkeen on aina vähän kiihkeämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen jos pääsen, käyttäydyn korrektisti enkä vilkuile. En oleta muidenkaan katseen eksyvän väärään suuntaan. Sillehän en voi mitään että syrjäsilmällä tulee nähneeksi. Onhan siinä sellaista aikuisen ihmisen hillittyä ja hallittua erotiikkaa, johon toki liittyy myös se että kaikki ovat olevinaan niinkuin tilanteessa ei olisi mitään kummallista. Jopa väittävät että alastomuudessa ei ole mitään eroottista, no totta kai on. Mutta käytöskoodi pitää osata.

Ei tule kuuloonkaan että tsekattais toisten kroppaa, juteltais sopimattomia tai että kellään rupeaisi seisomaan, sellainen olis vaivaannuttavaa ja törkeätä. Jos kipinä jää kytemään niin yritetään iskeä sitten kun on taas vaatteet päällä. Kahdestaan jos on saunassa jonkun kanssa on sitten eri asia.

Vierailija
44/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus. Osallistun. N45

Vierailija
45/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin ehdottoman kielteinen, mutta nyt kun mieheni avoimesti on kertonut menevänsä sekasaunoihin niin taidan minäkin jatkossa omissa illanvietoissani sellaisiin mennä. Mitä sitä säästellä itseään puolison silmille, jollen minäkään ole ainoa jota mieheni katselee. :/

Vierailija
46/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin olin ehdottoman kielteinen, mutta nyt kun mieheni avoimesti on kertonut menevänsä sekasaunoihin niin taidan minäkin jatkossa omissa illanvietoissani sellaisiin mennä. Mitä sitä säästellä itseään puolison silmille, jollen minäkään ole ainoa jota mieheni katselee. :/

Juuri noin ja hyvä, samat säännöt molemmille! Ei naiskauneus todellakaan katsomalla kulu ja pääset varmasti nakuilullasi moneen runkkupankkiin :) Aloite on tullut mieheltäsi, joten anna palaa.

Vierailija
47/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mieti, minkälaisia varustuksia omat silmäsi voivat näissä illanvietoissa nähdä ;) Voi oma ukko olla pian katkarapuosastoa, kokemusta on.. N23

Vierailija
48/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menen, uljaana pystyssä seisova 13 senttinen kullini herättää kaikkien huomion!

Vierailija
49/100 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saunotaan oletusarvoisesti perhekunnittain, miehet keskenään tai naiset keskenään. Jos väitetään että sekasauna on ihan normaalia, valehdellaan tietoisesti. Sekasauna on nimenomaan seksuaalisesti värittynyt tilaisuus. Enkä sano ollenkaan että tuo olisi huono tapa.

Vierailija
50/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M 13/15 cm kirjoitti:

Tottakai menen, uljaana pystyssä seisova 13 senttinen kullini herättää kaikkien huomion!

Taatusti herättää!!!

Vierailija
51/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasaunominen oli ihan jännää 30 vuotta sitten opiskelupippaloissa. Sittemmin aikuistuin ja vakiinnuin.

Vierailija
52/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe sekasaunomista mitenkään eroottisena niin miksipä en osallistuisi. ja olen osallistunutkin useita kertoja

t: mies 48v

Vierailija
53/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aktiivisesti julkisessa saunassa, joka on sekasauna, ja jossa ollaan uima-asut päällä. Menen sinne rentoutumaan ja puhdistumaan, en irstailemaan. Toki omaa seksuaalisuutta ei voi poiskytkeä, ja välillä tulee vilkaistua toista naissaunojaa alitajuisesti ja vaistomaisesti tyyliin "onpas tuo kaunis", mutta siihen se jää. Asiasta ei ole puhuttu, enkä ole sitä huomannut, mutta on täysin mahdollista, että joku naissaunoja on tehnyt vastaavaa minulle.

M34

Vierailija
54/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi mikäli tilanteeseen liittyy alastomuutta, sillä olemme sopineet suhteessa että emme käy saunomassa alasti vastakkaisen sukupuolen kanssa.

M34

Vierailija
55/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen. Olen kyllä osallistunut joskus sekasaunaan siipan kaveriporukoissa, siihen kuului miehiä ja naisia. Ei mitään outoa tai mitään vihjailuja tai tuijotuksia tullut huomattua, toki jokaisella nyt silmät päässä mutta ei siinä ollut mitään eroottista latausta, saunassa kaikki menee vähän eri mielentilaan. Sauna on sauna.

Olen varmaan myös poikkeava kun aikuisiällä vielä saunon vanhempieni kanssa, siis äidin ja isän. Saunan lauteilla on luontevaa vaihtaa kuulumisia ja ihmiset on jotenkin rennompia lauteilla. Suomalainen juttu? En näe alastomuudessa hävettävää.

Vierailija
56/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josku tulee mentyä pojan bileissä sen kavereiden kanssa sekasaunaan...ihanaa puumailua

Vierailija
57/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä sellaista aikuisen ihmisen hillittyä ja hallittua erotiikkaa, johon toki liittyy myös se että kaikki ovat olevinaan niinkuin tilanteessa ei olisi mitään kummallista. Jopa väittävät että alastomuudessa ei ole mitään eroottista, no totta kai on. Mutta käytöskoodi pitää osata..

Hyvin kirjoitettu. Tunnistan omakseni. Aivan erityisen hillityn, mutta sitäkin pakahdetumman eroottisen säväyksen antaa sekasaunaan lasten läsnäolo, kuten meillä joskus takavuosina vaimon kanssa lasten ollessa pieniä. Mukana saunassa oli myös vieraana ollut mies, jonka kanssa vaimo myöhemmin yöllä rakasteli.

Vierailija
58/100 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 v nanen.

Aiemmin sekasaunominen oli minulle täysin ok, mutta muutamaan vuoteen en ole enää suostunut sekasaunaan. Syynä miesten käytös. Saunaetikettiin kuuluu, ettei toisia tiirailla seksimielessä eikä toisten vartaloita arvostella. Ei edes positiiviseen sävyyn.

Kun lähes joka kerran jälkeen alkoi tulla jotain kommenttia joko peseytyessä, saunoessa tai saunan jälkeen, niin en ole enää suostunut sekasaunaan. Eikä ole mitään väliä sillä ovatko kaikki varattuja vai joku osapuoli sinkku.

"Saanko mä tulla katsoon kun sä peseydyt?" Et saa. No, tulit kuitenkin.

Saunoessa: "Sulla on tosi kaunis vartalo / täydellinen perse /jotenkin muuten tosi kaunis".

Saunan jälkeen: "Sulla on todella kauniit rinnat".

Joo ei kiitti. Varattuna naisena naimisissa olevalta meheltä tuollaisia kommentteja ei ole yhtään sen kivempaa kuulla, kuin sinkkunakaan. Saunokoot jätkät keskenään.

Vierailija
59/100 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38 v nanen.

Aiemmin sekasaunominen oli minulle täysin ok, mutta muutamaan vuoteen en ole enää suostunut sekasaunaan. Syynä miesten käytös. Saunaetikettiin kuuluu, ettei toisia tiirailla seksimielessä eikä toisten vartaloita arvostella. Ei edes positiiviseen sävyyn.

Kun lähes joka kerran jälkeen alkoi tulla jotain kommenttia joko peseytyessä, saunoessa tai saunan jälkeen, niin en ole enää suostunut sekasaunaan. Eikä ole mitään väliä sillä ovatko kaikki varattuja vai joku osapuoli sinkku.

"Saanko mä tulla katsoon kun sä peseydyt?" Et saa. No, tulit kuitenkin.

Saunoessa: "Sulla on tosi kaunis vartalo / täydellinen perse /jotenkin muuten tosi kaunis".

Saunan jälkeen: "Sulla on todella kauniit rinnat".

Joo ei kiitti. Varattuna naisena naimisissa olevalta meheltä tuollaisia kommentteja ei ole yhtään sen kivempaa kuulla, kuin sinkkunakaan. Saunokoot jätkät keskenään.

Jokainen päättää itse, mutta asenne ratkaisee paljon. Olen usein ainoa nainen sekasaunassa ja otan miesten positiiviset katseet kohteliaisuutena. Ja joo, on niissä eroottista latausta, mutta ainahan se aikuisten alastomuuteen liittyy. En yliajattele asiaa, vaan nautin elämästä. Tykkään toki myös itse katsoa treenattuja miehiä lauteilla, goes both ways :) Ja varattuna ihmisenä löylyissä olen ja lähden.

Vierailija
60/100 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sanoisin, että sekasaunominen on ihanaa. Tuo sana ei ole paras mahdollinen, vaan mieluummin puhuisin yhteissaunoista. Sillä yhteistähän se on, läheistä ja luottamuksellista. Miehet ja naiset ovat tasavertaisia, molemmat yhtä alasti ja toisten silmäyksille alttiita. Tuijottamista en ole koskaan kohdannut eikä viipyilevä kauneutta ihaileva katse sitä vielä ole. Tietysti olen sinut vartaloni kanssa, vaikka kaukana missien mitoista. Mutta niin on miehiäkin jokaisen muotin mukaan, paljaina saunassa heilläkin se erotiikassa tärkein, silmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi