Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon jaksaisit olla tekemisissä lähisukulaisen kanssa jolla vastakkainen maailmankatsomus kuin itselläsi ja toitottaa sitä jatkuvasti?

Vierailija
07.08.2022 |

Olisikin hiljaa mutta ei, joka käänteessä se täytyy ottaa esille tai viitata siihen jotenkin. Olen lakannut itse pitämättä yhteyttä kokonaan mutta toistaiseksi vielä vastailen sukulaisen puheluihin (en joka kerta). En oikein tiedä mitä olisi järkevintä tehdä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että sinun mielipiteesi ovat jotenkin parempia mielipiteitä?

Enkä todella väitä että omat näkemykseni olisivat sen parempia mutta en jauha niistä jatkuvasti varsinkin kun toinen puhelinkumppani on tiettävästi eri mieltä. Jaksaisitko itse kuunnella ihan joka soiton yhteydessä esim. politiikkaa, uskontoa jne kun ko asiat eivät merkitse itsellesi juuri mitään? Saatikka että kesken oman arjen jaksasit alkaa väittelemään aiheesta, joka kerta kun kyseinen sukulainen katsoo asiakseen soittaa sinulle ko asioiden tiimoilta?

Vierailija
22/25 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kuulostaa suvaitsemattomuudelta taholtasi, jollet hyväksy, että ihmisillä on erilaisia näkemyksiä. Kuulostaa sellaiselta canceloinnilta, mitä en yhtään arvosta.

Itse tapaisin silloin tällöin, mutta en ottaisi mitään kantaa noihin asioihin.

Se, että tapaisin tätä kyseistä sukulaista, vaatisi koko päivän kestävän junamatkan + auto molemmissa päissä päälle. Eli mulla täytyisi olla erittäin hyvä syy mennä tapaamaan häntä, kuten vaikka jonkun toisen sukulaisen hautajaiset. Muuten en halua enää häntä nähdä juurikin tästä jatkuvasta yhden aatteen jauhamisesta. En tajua mitä tarkoittaa cancellointi mutta melko tyhmää pilata välit lähisukulaisiinsa oman uskoon tms tulemisen tai minkä tahansa aatteenpalon varjolla. Hän on valinnut ko asioista keskustelemisen sen sijaan että juteltaisiin niitä näitä, säästä tms ei niin tunteita nostattavista aiheista. Eli miksi sinusta on ok että hän voi ja saa käännyttää minua mutta minä en saa olla olematta tekemisissä hänen kanssaan vaan minun on pakko kuunnella tuota käännyttämistä? Mun mielipiteelläkö ei ole väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa, joten en ole tekemisissä ollenkaan kyseisten ihmisten kanssa. Jos heiltä onnistuisi normaali yhdessäoleminen ja keskustelu, niin sirten varmaan tekisi mieli heitäkin nähdä. Mutta ei onnistu. Minä yritän normaalia kuulumisten vaihtoa ja arkipäiväistä rupattelua, mutta nämä tyypit on sellaisia, että väkisin alkavat kääntää keskustelun siihen oman jutun suuntaan

Aina löytyy yhteys valheelliseen paska mediaan, piilokommunisteihin, joita ovat usa:n presidentistä alkaen koko muukin washingtonin porukka, lentokoneiden myrkkyvanoihin ja kaikkeen muukin äärioikeistolaiseen disinformaatioon ja suoranaiseen propagandaan. Muut ovat lampaita, huolimatta siitä, että itse on langennut täysillä putinin trollikoneiston vaikuttamisyrityksiin.

Ei jaksa. On liian raskasta katsoa vierestä, kun ihmisestä tulee täysin höyrähtänyt ja oma järkeilykyky on kadonnut tokentuben tieltä jonnekin sysiperseeseen.

Vierailija
24/25 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen (olipa ne sukua, tuttavia, työkavereita tai ihan mitä tahansa) kanssa en ole missään tekemisissä, en tervehdi, eivätkä lapseni saa leikkiä persujen lasten kanssa. Joku raja sentään pitkään olla.

Työkaverin kanssa työasiat sujuu kun on pakko, mutta en puhu muuta.

Vierailija
25/25 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sen ihmisen terveydentilasta ja todellisuudentajusta, kuinka paljon sietäisin. Noin muuten pitäisin kanssakäymisen minimissä, jos asiasta huomauttaminen ei auttaisi. Mulle on tärkeää, että ihmiset saa uskoa ja elää kuten haluaa, mutta odotan kunnioitusta myös itseäni kohtaan. Haluan haastaa omaa ajatteluani, mutta on ihan eri asia keskustella vastavuoroisesti eri näkemyksistä kuin kuunnella käännyttämistä. Samantekevää, onko kyseessä sukulainen tai ei.