Missä kannattaa myydä käytetyt vaatteet? Mitä suosit ja missä myy?
Olen pidempään yrittänyt myydä pieneksi jääneitä siistejä vaatteita, huonolla menestyksellä. Epäilen syyksi väärää myyntipaikkaa tai alustaa. Tori.fi kokeiltu, samoin Vermon kirpputori. Missä myydä kolmekymppisen naisen vaatteet?
Kommentit (8)
Kannattaa käyttää itse loppuun esim. mökillä tai kotona ja liian pienet lahjoittaa laihemmille kavereille. Hillitä ostohaluja, ei edes käydä shoppailemassa kaupungilla. Näin ongelma ei jatku.
Itse en todella ole varakas. hyvät käytetyt vaateet vien puhtaana UFF-Vida laatikot. Niitä on Helsingin joka lähiö.Kuin toinen vaihtoehto Kierätyskeskus,Punanen kontti.Huvi ja hyöty,Raijan käsissä kasit ja kävelen 5km/ edes takas 10km.. Kunto kasvaa samalla.Kun joka toinen päivä reissun tee.Mielettömästi kukan ei jaksa kuitenkaan kantaa vaateita,astioita ym.Jota ei tarvitse. Mutta joku toinen tarvitsee.He myyvät paljon 1-2-3 e, vateita, astiota.Syy yksi myytynä yritys kotoa käsin ei kannata .
Uffille ei kannata viedä, päätyvät afrikkaan jätteeksi saastuttamaan luontoa
SPR konttia oon kyllä miettinyt. Jos samalla menisi Ukrainaan apuna tuotot sitten.
Kai tuo vähän riippuu siitä millaisia vaatteita on aikeissa myydä ja kuinka paljon on valmis itse näkemään asian suhteen vaivaa. Vai haluaako vaatteistaan päästä vain eroon ja saada mahd. hyvän mielen.
Itselläni on viimeisin kokemus Emmysta. Ihan olin tyytyväinen heidän toimintaansa mutta olen kyllä myös kuullut ja lukenut negatiivistakin sen toiminnasta. Parasta oli omasta mielestäni sen vaivattomuus. Ei Emmy toki kaikkia vaatteita ota myyntiinsä, vaikka saisivat ne ilmaiseksi.
Jos olisin halunnut vanhosita vaatteistani mahdollsimman hyvän hinnan, niin todennäköisesti minun olisi kannattanut yrittää myydä ne itse, ilman välikäsiä ja mahdollsiuuksien mukaan suosia eri myyntikanavia. - Jos olsin halunnut vain hyvän mielen tai päästä vaatteistani vain eroon, niin olisin vienyt ne luultavasti SPR:n konttiin.
Sen verran kuietnkin aina olen yrittänyt tehdä, että riippumatta siitä myynkö vaatteeni itse tavalla taoisella tai lahjoitanko ne kenelle hyvänsä, niin yritän pitää huolen, että en ikinä sortuisi viherpesuun. Ts. en lahjoita (tai yritä myydä) vaatteitani, joista parhaimmssa tapauksessa on enää mahd. räteiksi tai jotka kuuluisivat lopulta sekajätteen sekaan; kun ei likaisia ja /tai oikein kuluneita voi lopulta oikein käyttää mihinkään.
Käytettyjen vaatteiden myyminen on taitolaji, niin kuin minkä hyvänsä käytetyn myyminen koska omat tunteet ja mielikuvat siitä mikä on vaikka tuotteen "oikea hinta" on asia, joka jakaa mielipiteitä.
On heitä, jotka ovat sitä mieltä, että jos on vähänkään käytetty niin se pitäsi antaa tyyliin puoli-ilmaiseksi. Kun sitten taas on heitä, jotka ovat valmiita maksamaan "hyvästä käytetystä" paljon enemmän kuin, että ostaisi huomattavasti halvemmalla kokonaan uuden.
Sinkkumies
Jos merkkivaatteet, streetwear, vintage, niin koeta Depopia?
Vierailija kirjoitti:
Jos merkkivaatteet, streetwear, vintage, niin koeta Depopia?
Mikä tai mitä? Onks toi joku Naamakirja ryhmä vai mikä? - linkkiä?
eikö missään myy?