Pojalla oli kaveri kylässä ja ja poikani ehdotteli kaikenlaista
tekemistä, lautapelejä jne. itsekin ehdottelin tekemistä. Mutta ei, mikään ei kelvannut pojan kaverille (aiemmin pojilla leikit syntyneet itsekseen). Tarjottiin syötävää jne. Seuraavana päivänä " matin" äiti soitti ja sanoi että meidän matilla oli tylsää teillä, taitaa olla viimeinen kerta kun matti tulee teille. olin ihan äimän käkenä, itehän matti oli tullut meille kysymään voiko tulla kylään jne,.
Kommentit (13)
ei siis kiinnosta mikään. Mutta matin äiti minua kyllä ihmetyttää ja hymyilyttää... Että viittii oikeen soittaa ja sanoa ettei matti voi enää tulla kylään kun on tylsää.
Jos poika tuli hakemaan toista vaikka pyöräilemään niin voi joku afrikantähti tms " lautapeli" tuntua tosiaan vähän tylsältä.
Siis mitä h-vettiä ihmiset oikein kuvittelevat? Että toisten kotona pitäisi olla jokin täysmittainen sirkuksen veroinen viihdytysoperaatio aina kun heidän oma pikku pulleronsa suvaitsee ängetä kylään??
Vierailija:
Jos poika tuli hakemaan toista vaikka pyöräilemään niin voi joku afrikantähti tms " lautapeli" tuntua tosiaan vähän tylsältä.
Matilta kysyttiin monta kertaa mitä haluaa tehdä, mutta matti ei sanonut mitä haluaa tehdä. ja matilla ei ollut pyörää mukana
Vierailija:
Äiditkin soittelevat kertoakseen, että Matilla oli tylsää.
pakko tunnustaa, että asutaan oikeasti Porvoossa
Edelleen, jätä " matti" omaan arvoonsa. Miten joku äiti voi olla noin typerä. Meni kyllä alle lapsen tason, kun tuollaista soitti.
meidän poika ehdottelee kaikkea tekemistä, mikään ei kelpaa. Meidän poika selvästi kyllästyy ehdottelemaan ja keksimään kivaa tekemistä ja kysyy serkulta mitä tehdään. Serkku ei osaa päättää. Joskus heille tullut ihan kinaa siitä ettei kelpaa muttei itse keksi.
Serkun äiti ei kyllä soittele perään, mutta meidän poikaamme pidetään kovana pomottajana ja johtajana. Vaikka itse olen vierestä seurannut ja päässyt kuuntelemaan, ettei serkulla ole mitään ajatuksia ja ehdotuksia. Ja omani on huono ja epäonnistunut kun ei pysty keksimään toista miellyttävää aktiviteettia.
Omamme kärsii tästä tilanteesta. On välillä ihan tuskastunut tilanteeseen. Mutta syistä, joita en nyt tässä selittele, pojat " joutuvat" ajoittain olemaan tekemisissä keskenään.
En itsekään ymmärrä, ettei lapsi tiedä mitä haluaisi tehdä. Ja jos toisen ehdottamat jutut ei kelpaa niin...
Mutta että äiti vielä pistää lusikkansa soppaan... Heidän lapsellaan ei ilmeisesti saa koskaan olla tylsää! Elämä yhtä sirkushuvia? Sitäkö se lie, lapsi saanut elämässään jo niin paljon, ettei mikään enää riitä tuottamaan iloa?
Vierailija:
meidän poika ehdottelee kaikkea tekemistä, mikään ei kelpaa. Meidän poika selvästi kyllästyy ehdottelemaan ja keksimään kivaa tekemistä ja kysyy serkulta mitä tehdään. Serkku ei osaa päättää. Joskus heille tullut ihan kinaa siitä ettei kelpaa muttei itse keksi.Serkun äiti ei kyllä soittele perään, mutta meidän poikaamme pidetään kovana pomottajana ja johtajana. Vaikka itse olen vierestä seurannut ja päässyt kuuntelemaan, ettei serkulla ole mitään ajatuksia ja ehdotuksia. Ja omani on huono ja epäonnistunut kun ei pysty keksimään toista miellyttävää aktiviteettia.
Omamme kärsii tästä tilanteesta. On välillä ihan tuskastunut tilanteeseen. Mutta syistä, joita en nyt tässä selittele, pojat " joutuvat" ajoittain olemaan tekemisissä keskenään.
En itsekään ymmärrä, ettei lapsi tiedä mitä haluaisi tehdä. Ja jos toisen ehdottamat jutut ei kelpaa niin...
Mutta että äiti vielä pistää lusikkansa soppaan... Heidän lapsellaan ei ilmeisesti saa koskaan olla tylsää! Elämä yhtä sirkushuvia? Sitäkö se lie, lapsi saanut elämässään jo niin paljon, ettei mikään enää riitä tuottamaan iloa?
Vierailija:
Äiditkin soittelevat kertoakseen, että Matilla oli tylsää.
ja miten on käyttäytynyt siellä ennen kylään lähtöään. Että onko ollut innoissaan, " jes, nyt pääsen xx:n luo! " , sitten vain lusmunnut kylässä ja tullut kotiin valittamaan, että " olipas tylsää " .
Äiti ilmeisesti haluaa suojella lastaan kaikenlaisilta pettymyksiltä, mistä ei loppupeleissä kyllä hyvää seuraa.
Ilmoita seuraavaksi, että " matin" ei tarvitse tulla kylään, jos siitä tulee paha mieli niin lapsille kuin aikuisillekin.