Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän on syy siihen että talojen annetaan ränsistyä, eikä luovuteta halukkaille?

Vierailija
06.08.2022 |

Maaseudulla paljon hökkeleitä joissa ei edes käydä vuosiin. Mutta luovuta ei ilmaiseksi tai nimellistä korvausta vastaan. Logiikka?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten alkais valitus että tämä huono ja sisäilma paska. Alettais vaatimaan korvauksia. Kävis sama juttu kun Lidlin ilmasille sähkölatauspaikoille.

Juuri näin

Vierailija
22/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajelee mökille lapsuudenmaisemiin niin masentaa katsella matkalla tyhjiä ja ränsistyneitä rintamamiestaloja ja maatiloja. Miksei niitä tuikakta edes palamaan ja istuteta puita tontille ja kivijalkaan? Joku velvoite pitäisi olla että joko talo hävitetään tai sitten se pidetään kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistaja on hoivakodissa, talon omistaa valtava sekalainen perikunta tai talo on päätynyt valtiolle, kun ei ollut ketään perijää.

1970-luvulla lapset lähteneet Ruotsiin ja etelään. Sitten kaikki ilmoittivat etteivät ryhdy kuolinpesään. Sinne se murju jäi valtiolle joka siirsi sen kunnan riesaksi.

Vierailija
24/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kytkeytyy porvariston sysimustaan aatemaailmaan. 

Kun Suomessa oli hiukan pienimuotoisemmin pulaa ruoasta sisällissodan aikaan, kartanonomistajat polttivat viljavarastonsa jos nälkäiset työläiset uhkasivat saada ne haltuunsa. 

Tuollaista se on noiden kanssa. Ja siksi asialle olisi jo kauan pitänyt tehdä jotakin. 

Samanlaisia ne on edelleen. Itselleen haluavat lisää kaikkea jopa verotusta alentamalla, joka taas ei hyödytä köyhää vaan ennemminkin haittaa, koska sen perusteella leikataan etuuksia, joita köyhä tarvitsee.

"Työ on parasta sosiaaliturvaa."

Älä kadehdi niitä, jotka ovat hoitaneet asiansa hyvin vaan tee itse jotain asemasi parantamiseksi.

Vierailija
25/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotenkin tulee mieleen verottaja ekana. Jos ei lahjavero riitä, niin kymmenen muuta selvitystä tarvitaan lahjoituksesta tms.

Jos sitoutuu tälläisen hökkelin pelastamaan ns muuttotappio alueelta, eikö se ole jopa valtiolle isompi arvo kuin.lahjavero? Näkisin tässä sekä talouden että ihmisten henkisen hyvinvoinnin toteuksen, aika moni kaipaa maalle, osa taas ihan tarvitsee asunnon.

Jos käyt töissä niin sulla on varaa ostaa se hökkeli. Jos taas et käy töissä se kunta saa sinusta vaan kuluja.

Vierailija
26/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä paljonkin myynnissä. Siitä vaan valitset mieleisen ja ostat sen.

Kannattaa luultavasti olla jotain alkeellisia rakennusmestarin ja kirvesmiehen taitoja ennen kuin muuttaa uuteen kotiin. Voi olla pitkä projekti.

Vierailija
27/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitten ylläpito maksaa sen verran, että harva ottas ees ilmaseksi + jos myy alihintaankin niin kohta ostaja haastamassa oikeuteen, kun ei tajunnut, että purkukuntoinen=purkukuntoinen.

Vierailija
28/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ajelee mökille lapsuudenmaisemiin niin masentaa katsella matkalla tyhjiä ja ränsistyneitä rintamamiestaloja ja maatiloja. Miksei niitä tuikakta edes palamaan ja istuteta puita tontille ja kivijalkaan? Joku velvoite pitäisi olla että joko talo hävitetään tai sitten se pidetään kunnossa.

Kyllähän paikalliset pyromaanit käyvät aina välillä polttamassa hylättyjä rakennuksia.

Vierailija
29/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yleisin syy on se, että perikunta tappelee perinnöstä ja kukaan ei halua laittaa rahojaan talon ylläpitoon, kun muutkaan ei laita. Tai sitten vanhus asuu vanhainkodissa eikä voi myydä taloaan, kun lentää ulos vanhainkodista varakkuuden takia. Sitten se talo vaan mätänee paikalleen.

Vierailija
30/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on yleensä tontilla joka voi olla hyvinkin paljon arvokkaampi kuin se talo.

Ja miksi pitää antaa ilmaiseksi kenellekään.

kommarit on tottuneet ottamaan toisen omaisuuden ilmaiseksi.

"Mikä on sinun on minun ja mikä on minun on minun."

Kommareitten logiikkaa.

Vierailija
31/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotenkin tulee mieleen verottaja ekana. Jos ei lahjavero riitä, niin kymmenen muuta selvitystä tarvitaan lahjoituksesta tms.

Jos sitoutuu tälläisen hökkelin pelastamaan ns muuttotappio alueelta, eikö se ole jopa valtiolle isompi arvo kuin.lahjavero? Näkisin tässä sekä talouden että ihmisten henkisen hyvinvoinnin toteuksen, aika moni kaipaa maalle, osa taas ihan tarvitsee asunnon.

Verottaja ei ajattele asioita tuolla tavalla.

Vierailija
32/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muka muka haluaisi muuttaa maalle? Sähkö ja bensa ovat kalliita, julkista liikennettä ei ole eikä mitään muuta harrastusmahdollisuutta kuin hakata halkoja aamusta iltaan.

Minä! Muutin 13 vuotta sitten, ja olen viihtynyt tosi hyvin.

Mitäs aiot tehdä tulevana talvena, kun bensan hinta kallistuu ja sähkölasku kasvaa? Ai mutta sullahan on tietysti hevonen, jolla voit ajaa metsään hakemaan polttopuita ja polttaa kynttilöitä.

Vierailija
33/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun takia pitäisi velvoittaa vanhat ihmiset polttamaan talojaan? Katso toiseen suuntaan tai pyydä lekurilra resempi, jos noin kovasti masentaa toisten ihmisten tontit.

Vierailija
34/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihervasemmistolaiset haluavat toisten talotkin ilmaiseksi

Vierailija
35/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muka muka haluaisi muuttaa maalle? Sähkö ja bensa ovat kalliita, julkista liikennettä ei ole eikä mitään muuta harrastusmahdollisuutta kuin hakata halkoja aamusta iltaan.

Mitäs aiot tehdä tulevana talvena, kun bensan hinta kallistuu ja sähkölasku kasvaa? Ai mutta sullahan on tietysti hevonen, jolla voit ajaa metsään hakemaan polttopuita ja polttaa kynttilöitä.

Miten niin mitä aion tehdä? Ajatteletko sinä siis, että nämä hintojen korotukset eivät lainkaan koske kaupunkilaisia, maalaisia vain? Kyllä tekin minun tietääkseni käytätte sähköä ja bensaa. Meillä tosin talo lämpiää lähinnä puulla, joka toki kallistuu sekin.

Vierailija
36/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä paljonkin myynnissä. Siitä vaan valitset mieleisen ja ostat sen.

Kannattaa luultavasti olla jotain alkeellisia rakennusmestarin ja kirvesmiehen taitoja ennen kuin muuttaa uuteen kotiin. Voi olla pitkä projekti.

ei hätää. jos taidot ja innostus loppuu kesken. ostajalla on 5v aikaa vaatia rahat takaisin tai uhata oikeudenkäynnillä, joka maksaa enemmän kuin talo. ja siinä tulikin syy, miksei taloja kannata myydä.

Vierailija
37/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa, miten ajattelit elättää itsesi siinä hökkelissä? Perunoita kasvattamallako?

Vierailija
38/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa nähdä vaivaa luovutuksen suhteen, kun pitää siihenkin jonkinlaiset paperit hoitaa ja mitä lie ongelmia vielä tulee siihen päälle vaikka purkukuntoisena luovuttaisi. Ongelmitta pärjää, kun antaa lahota paikalleen 

Vierailija
39/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäpä löytyisi!

Talo yli 100 vuotta vanha, ja sisällä poltettu tupakkaa aina. Oikeastaan mitään remontteja ei ole tehty, paitsi seinät maalattu 80-luvulla ajan hengen mukaan kauniin värisiksi. Terva tuo sisustukseen toki kauniin silauksen. Putket huutavat hoosiannaa joka kerta kun niitä käyttää ja katto pitäisi myös uusia.

Sijaitsee kauniilla peltojen ympäröivällä tontilla, jossa on muutama muukin rakennus jotka saattavat kestää tai olla kestämättä - osa onkin jo romahtanutkin osittain. Itse tontti on melko pieni, ja ympäröivät pellot myyty läheiselle maanviljelijälle ajat sitten. Ne ovatkin aktiivisessa käytössä. Kylälle matkaa noin 20km. Pihatie on noin kilometrin mittainen, yksi naapuri käy sen talvella auraamassa jos ei ole vielä liian kännissä aamulla kun pitäisi lähteä auraamaan.

Lisää jännitystä tuo paikallinen kylähullu, joka käy silloin tällöin uhkailemassa polttavansa talon. Tosin hän käy jokaisessa naapurissa toistamassa uhkauksensa, joten tuskinpa päästään talosta niin helposti eroon.

Haluatko?

Vierailija
40/41 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta tehnyt saman ratkaisun. Käyn kaupassa kerran viikossa tai tilaan ruoat kotiin - tulee suunnilleen samoin kuluin. Bensaa ei mene niin paljon, ettwä veisi minut perikatoon.. keittiössä puuhella, salissa pönttöuuni, sauna lämpiää tietysti puilla.

Sähköä ei kulu niin paljon, että joutuisin perikatoon. Ledivalaistus ei paljon maksa, eli saat itse poltella ne kynttilät. Elämisen laatu ihan toista landella kuin kaupunkikopissa.