Jos mies on hyvätuloinen ja nainen köyhä/pienituloinen, niin mitä nainen tekee siinä perheessä jos perinteiset sukupuoliroolit eivät sovi?
Oletetaan, että mies on hyvätuloinen, kuukausitulot 5000-6000e. Nainen on mallia elämänkoulu, hyvin pienituloinen. Perinteinen mallihan on ollut tässä asetelmassa se, että nainen hoitaa kodin ja lapset, mies voi keskittyä uraan. Mutta nykypäivänä minun ikäiseni naiset eivät taida tähän suostua. Mikä virka siis naisella on tässä perhekuviossa ja asetelmessa? Miten teillä on, joilla on vastaava kuvio?
M38
Kommentit (26)
No kai ihmiset saavat tehdä mitä tykkäävät. Minä nyt en ole hyvä laittamaan ruokaa enkä tykkää siivota, vaikka olenkin pienituloinen nainen, mutta se ei ole ongelma, koska minulla ei ole minkäänlaista miestä, ei rikasta eikä köyhää.
Niin no meillä näin paitsi että se isotuloisinen olen minä, nainen ja pienituloinen mies. Meillä on yhteiset rahat, emme haluaisi kahta eri elintasoa perheeseen. Kotitöitä tekee yhtä lailla molemmat, kun kerran molemmat on töissä kokopäiväisesti. Jos toinen olisi työtön, siinä tapauksessa hän varmaan ottaisi niistä enemmän vastuuta.
Minä nyt en ole hyvä laittamaan ruokaa enkä tykkää siivota, vaikka olenkin pienituloinen nainen, mutta se ei ole ongelma, koska minulla ei ole minkäänlaista miestä, ei rikasta eikä köyhää.
- tämä kommentti sai miettimään, jos tällainen henkilö päätyisi tällaisen varakkaan miehen puolisoksi joka olettaisi että nainen tekee naisten kotityöt niin mitenkähän menisi? Vai onko niin ettei tällaista oikeasti tapahdu nykypäivänä? Nainen lähtisi litomaan tai mies ei huolisi tuollaista naista?
Itse rakastan siivoamista ja kodinhoitoa, olen nainen, mutta mies laittaa kaikki ruoat. En tee koskaan ruokaa. Sama palkka molemmilla.
Nainen asuu omassa asunnossa ja nostaa tuet. Molemmat siivoavat omat asunnot.
Ei kukaan lähde ilmaiseksi siivoojaksi paitsi joku 20-vuotias.
Eiköhän se ole jokaisessa parisuhteessa erikseen sovittu että miten tehdään raha-asioiden ja kotitöiden ja lastenhoidon suhteen. Riippumatta siitä paljonko kumpikin tienaaa. Jokainen parisuhde on omanlaisensa eli eihän kukaan voi täällä antaa sinulle yhtä tyhjentävää vastausta. Pääasiassa kuitenkin ajattelisin, että kun kyse on rakkaudesta niin yleensä siinä ei ole mukana ajatusta, että huonommin tienaavan pitää tehdä esim. kotitöitä enemmän koska tienaa vähemmän ja sen kautta ansaita puolisonsa rakkaus. Tuohan ei ole mitään rakkautta. Jos raha on sinulle noin iso ongelma niin sitten kannattaa tapailla vain saman tulotason omaavia naisia ja jos suhteen edetessäkin ajattelet kaiken rahan kautta niin kertoo että ehkä kyseessä ei ole sinun osalta tosirakkaus.
Yleensä se ero tulee ihan vaan siksi että nainen huomaa ettei mies olekaan kovin kiva ihminen. Joka tapauksessa se tulee niin usein, ettei kannata jäädä kenenkään kotiapulaiseksi. Pienipalkkainen työkin vie vähän eteenpäin aina ja mahdollistaa eron kun alkaa siltä tuntumaan.