Te huippuäänekkäät äidit - tajuatteko mitä vahinkoa teette kun käskytätte ja hallitsette perhettänne?
Oletteko koskaan miettineet että voisitte myös kuunnella muita ettekä vain määräillä ja käskyttää?
Naapurissa asuu tällainen. Lapset ovat heillä kyllä todella ihania mutta se hirveä käskyttäminen ja määräily! Kuuluu sisältä asti ulos (kesällä ikkuna auki) kun tämä senttaaliSantra alkaa käskyttää ja määräillä😬
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin se on ihania lapsia onnistunut kasvattamaan ilmeisen loppuunpalaneena, mutta maho-ap:lta ei vissiin heru muuta kuin se kateus toisen lapsista ja luulot omista paremmista kasvattajantaidoista vaikka ihania lapsia ei hällä ole, mutta jos nuo lapset olisivat hänen niin hänhän olisi niille parempi hoitaja. Tuli sen palstallekin julkaisemaan. Siinäpä säälittävää sekopäätä kerrakseen.
Ja siellä äänekäs käskyttäjä-äiti älähti, kun mitä ilmeisimmin kalahti. Osui ja upposi.
Väärin, en ole yhtään äänekäs eikä lapsiani tarvitse komentaa tai käskeä julkisilla paikoilla. Ap:n asenne silti haisee.
Mielestäni ap:n asenne on ihan hyvä. Räyhäperheet ovat hirveää kuunneltavaa.
Mutta siihen ei varmaan auta parhaiten omat happamat ajatukset ja yleistyksien keksiminen vauva-palstalla.
Ei niin? Mutta se auttaa että tosielämässä välttelee niitä parhaansa mukaan. Mutta joskus marketin hyllykulman takaa tulee nk. perhepommi.
Meillä lapsi valvoo myöhään kun isänsä ei saa sitä nukkumaan. Sitten lasta väsyttää seuraavana päivänä, kun unet jäi lyhyeksi. Väsyneenä se kitisee ja roikkuu helmassa jne. Ei oo kivaa kellään.
Jos minä "käskytän" lapsen ajoissa nukkumaan, seuraava päivä sujuu kaikilla leppoisasti kun lapsi on riittävän reipas toimimaan itse, ilman jatkuvaa valitusta ja vinkunaa.
Voi sitä vastuuksi tai huolehtimiseksikin kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voin sanoa niille lapsilleni sellaisella hunajaisen lempeälläkin äänellä. Sitten ap voi kauhistella, kun ne ei tottele viidennelläkään sanomisella.
No mikä niissä on vikana kun ei ne osaa käyttäytyä?
Ei niissä ole vikaa vaan ne on ihan tavallisia lapsia.
Totta, jotkut emot ovat erittäin kovaäänisiä. Mietin aina, missä he ovat töissä, kenties jossain, jossa on aina huudettava tullakseen kuulluksi. Lopulta eivät enää itse tajua, miten kailottavat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi valvoo myöhään kun isänsä ei saa sitä nukkumaan. Sitten lasta väsyttää seuraavana päivänä, kun unet jäi lyhyeksi. Väsyneenä se kitisee ja roikkuu helmassa jne. Ei oo kivaa kellään.
Jos minä "käskytän" lapsen ajoissa nukkumaan, seuraava päivä sujuu kaikilla leppoisasti kun lapsi on riittävän reipas toimimaan itse, ilman jatkuvaa valitusta ja vinkunaa.
Voi sitä vastuuksi tai huolehtimiseksikin kutsua.
Onko sillä teidän lapsella huono kuulo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voin sanoa niille lapsilleni sellaisella hunajaisen lempeälläkin äänellä. Sitten ap voi kauhistella, kun ne ei tottele viidennelläkään sanomisella.
Jaa, sen kun tietäisi. Niitä on kolme, kaikki vilkkaita, energisiä, koko ajan menossa, lörpöttelevät ja nauravat. Ei ne edes kuulisi vaimea puhetta.
Eli ilmeisesti eivät ole ainakaan traumatisoituneet vaikka käskytän kuin vääpeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnut olevan erittäin hyvin perillä naapurisi kasvatusmetodeista. Et kai vaan ole kyylä. Ethän sinä muuten voi tietää miten heidän perhe-elämänsä menee, jollet ole 24 h korva kiinni seinässä.
Kyllä on vaikea olla kuulematta tuota käskytystä. Viimeksi juuri puhui puhelimessa ja ääni kuului kun ikkuna oli auki. Eli rva itse oli siis sisällä mutta ikkuna oli auki. Ääni kuluu todella kauas.
Naisella on vielä hirveän käskyttävä ääni. Ihan kuin olisi kokoajan äkäinen.
Jotenkin heidän lapset on suloisia mutta vaikuttavat ylikilteiltä. Tiedän mitä se tekee psyykkkeelle sillä olen itse kasvanut samanlaisen äidin varjossa.
Ohis, mutta minulla on luonnostaan "käskyttävä" ääni, vaikka olen ystävällinen ihminen. Olen tästä ominaisuudestani oikeasti aika pahoillani. No, toisilla on resting bitch face, minulla resting bitch voice...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän töissä puhelunvälityskeskuksessa sentraalisantrana? En tiennyt sitä ammattia enää olevan.
Kielikuva
Kielikuva on suorasta, kirjaimellisesta merkityksestään poikkeavalla tavalla käytetty sana tai ilmaus. Kielikuvia ovat esim. vesi kielellä ja matti kukkarossa.
Joo kiva mutta sentraalisantra on kyllä vakiintunut nimitys puhelinkeskuksessa (silloin aikoinaan) työskentelevästä naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin se on ihania lapsia onnistunut kasvattamaan ilmeisen loppuunpalaneena, mutta maho-ap:lta ei vissiin heru muuta kuin se kateus toisen lapsista ja luulot omista paremmista kasvattajantaidoista vaikka ihania lapsia ei hällä ole, mutta jos nuo lapset olisivat hänen niin hänhän olisi niille parempi hoitaja. Tuli sen palstallekin julkaisemaan. Siinäpä säälittävää sekopäätä kerrakseen.
Ja siellä äänekäs käskyttäjä-äiti älähti, kun mitä ilmeisimmin kalahti. Osui ja upposi.
Ilmeisimmin ittelläs kalikka kalahti täysillä, nuhruleggaritunikatantta.
Meidän naapurissa asuu sellainen ihana äiti-ihminen, joka huutaa lapsilleen suoraa huutoa, siis todellakin niin kovaa kuin keuhkoista lähtee. Ei ole omalla pihallakaan kiva olla lasten kanssa, kun joutuvat kuuntelemaan kun "nyt v***u tottelette" tai "s*****a kun v*****aa kun te aina riitelette". Näin siis päiväkodin varajohtaja kasvattaa omia pieniä lapsiaan..