Kovaa tuulta nyt.
Varoitus annettu kovasta tuulesta.Länsituuli nyt 20 m/s.
Kommentit (17)
Okei missä on kova tuuli? Täällä on vaihteeksi tyyntä. Vesisade tuli suoraan alas. Illaksi saattaa poutaantua. Eilen tuuli ihan kunnolla ja huomiseksi ennuste 12 m/s. Rannikkoa niin tuulee melkein aina.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tuulee kovaa melkein joka päivä, muut huomanneet saman?
Täällä Länsirannikolla tuulee lähes aina.
Porispere-festari Kirjurinluodossa.Porissa kova tuuli ja vähän sataa vettäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hiljattain kylläkin julkaistiin suomalainen tutkimus, jonka mukaan tuulisuus ja myrskyt eivät olisi lisääntyneet Suomessa eivätkä muuallakaan Pohjois-Euroopassa. Ehkä näin onkin, jos tarkastellaan niiden esiintyvyyttä koko vuoden aikana, mutta minustakin tuntuu kyllä siltä, että kovat tuulet ovat yleistyneet niinä vuodenaikoina, jolloin niitä ei ennen yleensä esiintynyt eli keväällä ja kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Eilen ihmettelin kun iltapäivällä oli tyyntä, mutta yötä kohti taas alkoi tuulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Eilen ihmettelin kun iltapäivällä oli tyyntä, mutta yötä kohti taas alkoi tuulemaan.
Täällä usein iltapäivällä alkaa kova tuuli.
Missä juuri nyt tuulee kovaa?
Olen alkanut ostamaan erityisen tuulenpitäviä vaatteita. Ei ennen tarvinnut. Nyt tulee niin kovaa lähes joka päivä, että tarvitsee.
Pk-seudulla on tuullut todella voimakkaasti melkein koko kesän. Yhtenäkin hellepäivänä oli ihan uskomattoman kova tuuli.
Totta munassa se nyt tuulee joka päivä seuraavan vuoden, jotta minua ottaisi maksimaalisesti aivoon kun tein vuoden määräaikaisen "hyvällä" hinnalla. Luultavasti täyttä shaibaa koko peloteltu talven sähköpula että mahdollisimman moni tekisi nyt sitovan kalliin sopparin.
Vierailija kirjoitti:
Okei missä on kova tuuli? Täällä on vaihteeksi tyyntä. Vesisade tuli suoraan alas. Illaksi saattaa poutaantua. Eilen tuuli ihan kunnolla ja huomiseksi ennuste 12 m/s. Rannikkoa niin tuulee melkein aina.
Suomen kokoiselle alueelle mahtuu hyvin erilaisia säätilanteita samaan aikaan. Usein varsinkin matalapaineen keskuksen heikkotuulisen, jopa tyvenen, alueen ja keskusta ympäröivän kovatuulisen alueen raja on yllättävän jyrkkä.