Päiväkodin huoli lapsesta.
Huoh. Uusi toimintakausi alkoi ja tänä vuonna ei näytä olevan yhtä leppoisaa kuin aiempina vuosina. Meillä on kaksi lasta. 9-vuotias tyttö ja pian 5-vuotias poika. Molemmat olleet samassa päiväkodissa ja samojen aikuisten kanssa tähän saakka. Isompi toki jo koulussa, mutta samat ihmiset oli hänen aikanaan kuin tähän mennessä veljellä. Nyt tänä syksynä poika meni kaksivuotiseen eskariin ja tuli uusi opettaja.
Ensimmäinen viikko takana ja jo tuli kutsu huolikeskusteluun, koska lapsella on huonot, kuluneet ja paikatut vaatteet päiväkodissa, kun mukana hakemassa olleella siskolla on aina siistit ja uudet vaatteet. Siis viikon perusteella tällainen analyysi. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Poika rymyää ulkona kiipeillen puissa ja pyörällä ajaen. Vaatteita menee rikki ja ikitahrautuu viikottain eikä niitä kesävaatteita ole kovin siistinä jäljellä enää tässä vaiheessa kesää. Enkä uusia kesävaatteita ostanut eskaria varten, koska syksy alkaa kohta ja siihen tarvitsee ihan toisenlaiset vaatteet sitten.
Miten tähän kannattaisi suhtautua? Mennäkö keskustelemaan vai yhteys päiväkodin johtajaan? Muilla kokemusta tällaisesta?
Kommentit (13)
Ei ole pakko mennä sinne. Soita sille johtajalle ja selitä asia. Jos ottaa eri vaatteet päiväkotiin, kuin ulkoleikeissä kotona. Sovi pojan kanssa vaatteiden vaihdot.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä sinne. Soita sille johtajalle ja selitä asia. Jos ottaa eri vaatteet päiväkotiin, kuin ulkoleikeissä kotona. Sovi pojan kanssa vaatteiden vaihdot.
Miksi päiväkotia varten pitäisi jotenkin sliipata? Jos lapsi on rasavilli ja tuhoaa vaatteita eikö se saisi näkyä? Suurelta osalta tuo vaihe menee kuitenkin ohi teini-ikään mennessä.
Mielestäni PK:ssa huonoimmat vaatteet käytössä. Hyvät sitten muualla.
Minä menisin osoitteeseen zalando.fi ja ostaisin pojalle vaatteet. Helpoin ratkaisu ongelmaanne.
Jos on totta, niin ihan uskomatonta. Tosin näitä nipoja kaikesta "huolestuvia" on. Menisin ja sanoisin saman kuin tähän kirjotit. Jos sama meno jatkuu, ottaisin yhteyttä ylempään tahoon, t. Sosiaalityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin osoitteeseen zalando.fi ja ostaisin pojalle vaatteet. Helpoin ratkaisu ongelmaanne.
Paria viikkoa varten? Sitten taas ilmat viilenee ja tarvitsee lämpimämpiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paria viikkoa varten? Sitten taas ilmat viilenee ja tarvitsee lämpimämpiä vaatteita.
Verkkarit voi laittaa toppahaalarin/toppahousujen alle. Ei ne käyttämättä jää.
Mun on jotenkin vaikea uskoa, että päiväkoti esittää huolikeskustelua turhaan. Onko lapsi kulkenut koko kuukauden samoissa likaisissa ja reikäisissä vaatteissa? Niitä vaatteita voi pestä ja reijät voi paikata. Neula ja lanka ovat käteviä, ja jos on peukalo keskellä kämmentä, niin kaupasta saa silitettäviä paikkalappuja. Joillain menee vähän yli se, että päivikseen laitetaan huonoimmat. Kyllä, mutta samalla lapsesta pitää huolehtia. Vaatteet pestään ja paikataan. Ei siellä rikkinäisissä kuljeta vaikka olisi kuinka rasavilli lapsi. Ja minulla on itsellänikin rasavillejä päivisikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun on jotenkin vaikea uskoa, että päiväkoti esittää huolikeskustelua turhaan. Onko lapsi kulkenut koko kuukauden samoissa likaisissa ja reikäisissä vaatteissa? Niitä vaatteita voi pestä ja reijät voi paikata. Neula ja lanka ovat käteviä, ja jos on peukalo keskellä kämmentä, niin kaupasta saa silitettäviä paikkalappuja. Joillain menee vähän yli se, että päivikseen laitetaan huonoimmat. Kyllä, mutta samalla lapsesta pitää huolehtia. Vaatteet pestään ja paikataan. Ei siellä rikkinäisissä kuljeta vaikka olisi kuinka rasavilli lapsi. Ja minulla on itsellänikin rasavillejä päivisikäisiä.
Jotkut tahrat eivät lähde pesussa ikinä, jolloin juuri pestykin vaate näyttää likaiselta. Pidän erittäin vajaana sellaista ihmistä, joka huolestuu voikukkatahrojen tai pienten reikien takia. Minä en ainakaan jaksa parsia jotain arkipaitaa, mistä tulee muutaman kuukauden päästä siivousrätti.
Joo, mäkin oon aika varma, että joku ohjeistus lasten vaatetuksen kyttäämisestä on nyt kovastikin muuttunut viime vuosiin verrattuna.. nope
Meille maristaan kun on merkkivaatteita. Ok. Kuorrutan lapset merkkivaatteilla, mutta olen sanonut että niille käy sitten mitä käy. Alesta ostan niin että maksaa vähemmän kuin Prismassa.
Pitäiskö ostaa kaalliimpia laadukkaita vaatteita tarhaa varten ja sitten itkeä kun ne on parin käyttökerran jälkeen rikki ja ikilikaisia? Luulen että ap.n kannattaa käyttää rahat johonkin muuhun, vaikka terveelliseen ruokaan?
Ihme neuroosiongelmaisia sitä otetaankin lasten kanssa työskentelemään.
1/5. Kivasti vähän yritystä, mutta aika laimea sittenkin.