Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka olet tehnyt valituksen kuntoutustukipäätöksestä, miten on käynyt?

odotan
06.08.2022 |

Onko Kela tai työeläkelaitos oikaissut päätöksen heti, vai onko asia mennyt suoraan muutoksenhakulautakuntaan? Miten pitkä käsittelyaika on ollut valituksen jättämisestä.

Olen tehnyt valituksen hiljattain. Olen todella sairas ja voimat ovat vähissä. Aiempi b-lausuntoni oli huono, uusi on kirjoitettu huomattavasti perusteellisemmin ja oireita kuvaavammin.

Nyt en saa juurikaan nukuttua kun pelkään niin paljon hylkäävää päätöstä. On tämä henkisesti todella rankkaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod. näk. valituksesi ei mene läpi.

Vierailija
2/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ja ei ne mene läpi. On halvempaa pitää ihminen työttömänä kuin myöntää sairaspäivärahaa, kuntoutustukea tai työkyvyttömyyseläkettä. Plus että kunnat maksavat sakkomaksua pitkäaikaistyöttömistä kelalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole rohjennut ottaa yhteyttä siihen valituksen käsittelijään vaikka on uusi lausuntokin. 

Vierailija
4/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk siinä menee. Jos menee valituslautakuntaan niin voi kestää 6kk

Vierailija
5/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkettu tukea kuuden vuoden jälkeen, koska olin hematologin mukaan liian terve.

Päädyin hakemaan uutta työpaikkaa, koska minut irtisanottiin edellisesti pitkälle levinneen syöpäni vuoksi.

Onneksi saan nykyisin tehdä työtä puhelimessa henkisesti väkivaltaisten ihmisten kanssa syöpäni, aivoaneurysmaleikkaukseni, joka vammatti vasemman silmäni hermoratoja, syöpäni parantaneen elinsiirron, kilpirauhasen vajaatoiminnan ja useiden aivoinfarktieni jälkeen. 

Olisi mielenkiintoista, jos voisi monen palstalaisen tavoin miettiä, kannattaako mennä töihin pienenpienen eläkkeen vuoksi. 

Vierailija
6/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt ja ei ne mene läpi. On halvempaa pitää ihminen työttömänä kuin myöntää sairaspäivärahaa, kuntoutustukea tai työkyvyttömyyseläkettä. Plus että kunnat maksavat sakkomaksua pitkäaikaistyöttömistä kelalle.

Hakemuksen käsittelyn lähtökohta on kuulemma etsiä syy hakemuksen hylkäämiselle. Lähtökohta tosiaankaan ei ole hakijan hyöty ja apu etuuden myöntämisestä. Näin ajetaan ihmiset vielä huonompaan kuntoon. Ihmettelen vaan kenen etu se on? 

Vierailija
7/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela harkitsi päätöstään, ei muuttanut sitä. Vein päätöksen muutoksenhakulautakuntaan ja Kela ilmoitti tehneensä virheen ja muutti päätöstään ennen muutoksenhakulautakunnan käsittelyä.

Hyvä ihminen, älä nyt tuota kuntoutusasiaa murehdi yötä myöden. Ihan sama tuleeko nyt kielteinen ja muutoksenhakulautakunnasta kielteinen. Kuntoutusta voi aina hakea uudelleen! Anna päätöksen tulla kun tulee.  

Vierailija
8/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela harkitsi päätöstään, ei muuttanut sitä. Vein päätöksen muutoksenhakulautakuntaan ja Kela ilmoitti tehneensä virheen ja muutti päätöstään ennen muutoksenhakulautakunnan käsittelyä.

Hyvä ihminen, älä nyt tuota kuntoutusasiaa murehdi yötä myöden. Ihan sama tuleeko nyt kielteinen ja muutoksenhakulautakunnasta kielteinen. Kuntoutusta voi aina hakea uudelleen! Anna päätöksen tulla kun tulee.  

Kiitos tsempistä! Tilanteeni on taloudellisesti heikko. En ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen ja kaikki säästöt on nyt käytetty. Se lisää ahdistusta ja painetta saada myönteinen päätös.

Vierailija
9/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempistä! Tilanteeni on taloudellisesti heikko. En ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen ja kaikki säästöt on nyt käytetty. Se lisää ahdistusta ja painetta saada myönteinen päätös.

Sairauspäiväraha tai toimeentulotuki jos työttömyyskorvausta ei ole myönnetty. 

Vierailija
10/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittäjä vai miksi et ole oikeutettu??

Vierailija
11/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein valituksen päätöksestä vuosi sitten. Perustelin itse hyvin ja työeläkelaitos suostui kaikkeen asioihin mitä vaadin eikä mennyt muutoksenhakulautakuntaan. Eli kannattaa myös itse perustella se miten sairaus/vamma vaikuttaa arkeesi ja kaikkeen. Mulle se ensimmäinen päätös tuli viime vuoden elokuussa ja muistaakseni viikon sisään laitoin sen oikaisuvaatimuksen ja oikaisu tuli lokakuussa. Tsemppiä, tiedän miten raskasta tämä pompottelu henkisesti on 🥺.

Vierailija
12/14 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole oikeutettu työmarkkinatukeen? Mulle ainakin on sanottu että sitä voi hakea jos kuntoutustuesta tulee hylky. Koska silloinhan olet muka työkykyinen. Et vaan voi ottaa vastaan oikein mitään töitä.

Vierailija
13/14 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittäjä vai miksi et ole oikeutettu??[/q

En ole oikeutettu, koska olen ainoastaan ylioppilas ja yliopisto-opinnot ovat jääneet aikoinaan kesken sairauden takia. Minulla ei siis ole ammattia.

Odotusaika työttömyyskorvaukseen on 21 viikkoa, eli 5kk. Tämän ajan odotin jo kerran kun sain hylkääviä kuntoutustukipäätöksiä peräkkäin.

Ehdin saada yhden työttömyyskorvauksen, joka sitten perittiin takaisin. Tuo odottamani 5kk nollautui, vaikka tapahtuneesta on alle 2 vuotta (2v on se raja, minkä jälkeen odotusaika alkaa uudelleen jos ammattia ei ole).

Toimeentulotukeen en ole oikeutettu aviomieheni tulojen vuoksi. Ne ovat hänen tulonsa, eivät minun. Toki hän minua nyt taloudellisesti avustaa tilanteeni vuoksi..

Vierailija
14/14 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä! Tilanteeni on taloudellisesti heikko. En ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen ja kaikki säästöt on nyt käytetty. Se lisää ahdistusta ja painetta saada myönteinen päätös.[/quote]

Voit saada ja hakea työttömyysetuutta korvaajaksi etuudeksi, siihen asti, kunnes kuntoutustuki on käsitelty. Kela vähentää sitten maksettavasta sairaspäivärahasta jo maksetun työttömyydetuuden, ennenkuin maksaa sinulle. Soita siis kelaan.